3

هنرمندی که به زندان محکوم شد

  • کد خبر : 67873
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۹

دادگاه رژیم آل خلیفه در حکمی ظالمانه و انتقام جویانه، هنرمند ۶۳ ساله بحرینی را به دلیل شرکت در تظاهرات و اعتراضهای مسالمت آمیز به زندان محکوم کرد.

خبرگزاری فارس: هنرمند بحرینی به زندان محکوم شد/ تاکید مرکز حقوق بشر بحرین بر لزوم آزادی وی

“حاج عبدالمجید عبدالمحسن” که به دلیل فعالیتهای انقلابی به “حاج صمود” معروف شده، در دومین سالگرد انقلاب ۱۴ فوریه بحرین در یکی از ایست‌های بازرسی توسط نیروهای آل‌خلیفه بازداشت شد.

دادگاه آل‌خلیفه امروز این هنرمند و فعال ۶۳ ساله بحرینی را به ۴ ماه زندان محکوم کرد.

“شیخ علی سلمان” دبیرکل جمعیت وفاق امروز بلافاصله پس از صدور حکم این انقلابی ۶۳ ساله بحرینی، در پیامی اعلام کرد: “چرا رژیم (آل خلیفه) شجاعت به خرج نمی‌دهد و حاج صمود را به اتهام تظاهرات مسالمت آمیز و درخواست دموکراسی و حمل پرچم بحرین محاکمه نمی کند؟”.

وی پیش از این نیز در جریان تظاهرات مسالمت آمیز مردم بحرین به صورت بسیار توهین آمیز بازداشت شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

حاجی مجید که دارای ۸ فرزند و ۹ نوه است، مانند اکثر مردم بحرین که در بسیاری از تظاهرات مسالمت آمیز مشارکت کرده است. وی تاکنون ۳ بار بازداشت شده است .

حاجی مجید برای اولین بار در روز ۱۴ جولای ۲۰۱۲ در روستای کرزکان بازداشت شد و روز ۱۶ جولای ۲۰۱۲ بدون اینکه اتهامی علیه او مطرح شود، آزاد شد .

وی برای دومین بار در روز۱۷ دسامبر ۲۰۱۲ در منامه بازداشت شد و روز ۱۵ ژانویه ۲۰۱۳ آزاد شد .

خانواده حاجی مجید اعلام کردند: این بار نیروهای امنیتی حاجی مجید را ربوده و پس از انتقال به مکانی خلوت او را به شدت کتک زدند.

حاجی مجید برای سومین بار نزدیک ایست بازرسی روستای المرخ در روز ۱۴ فوریه ۲۰۱۳ بازداشت شد. نیروهای امنیتی این بار به حاجی مجید گفتند که حکم بازداشت وی به اتهام ” اهانت به پادشاه ” صادر شده است.

حاجی مجید روز ۲۰ فوریه محاکمه شد.

در جلسه محاکمه ۳ اتهام عجیب علیه او مطرح شد: ” نگهداری کوکتل مولوتف” ، “مشارکت در تظاهرات غیرقانونی” و “به خطر انداختن امنیت عمومی” !!! این درحالی است که هیچ یک از این سه اتهام هنگام بازداشت وی نزدیک ایست بازرسی، مطرح نشده بود.

افسرانی که حاجی مجید را بازداشت کرده بودند، ادعا کردند که یک شاهد در دادگاه علیه حاجی مجید شهادت خواهد داد ولی این شاهد در دادگاه اذعان کرد که برای شهادت دادن علیه حاجی مجید شکنجه و تهدید شده است. این شاهد در دادگاه اعلام کرد که حاجی مجید بی گناه است .. با وجود این، حاجی مجید آزاد نشد و صدور حکم به امروز ۷ مارس موکول شد.

مرکز حقوق بشر بحرین با درخواست برای آزادی فوری حاجی مجید و دیگر زندانیان سیاسی، اعلام کرد که حاجی مجید هنگام مشارکت در تظاهراتی مسالمت آمیز که مورد تأیید اعلامیه جهانی حقوق بشر است، از ناحیه ساق پا مورد اصابت گلوله صوتی قرار گرفته و مجروح شده است.

بازداشت این فعال بحرینی چند روز پس از ایفای نقش اول در ویدئوکلیپی که توسط هنرمندان انقلابی بحرین تحت عنوان “موطنی” (سرزمین من) تهیه شده بود، صورت گرفت.

شعر این کلیپ توسط “ابراهیم طوقان” شاعر برجسته فلسطینی سروده شده و آهنگساز آن نیز “محمد فلیفل” موسیقی‌دان عراقی است. جمعیت وفاق بحرین نیز تولید این کلیپ را برعهده گرفت.

بحرین از دو سال پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته‌اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد‌ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده‌اند.

شواهد سازمان‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده‌اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگری‌ها همچنان با آمدن به خیابان‌ها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می‌کنند.

العالم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=67873

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر