1

یکسال با زبان سرخ و طوفان‌های سبز +تصاویر

  • کد خبر : 68344
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۶:۵۴

انتقادات رویانیان از فردوسی پور و برنامه ۹۰ از جمله اظهارنظرهای جالب اوست. وی گفته بود به برخی اتفاقات و کارشناسی های این برنامه مشکوک است. مدیر عامل پرسپولیس مدعی شد از زمان حضور فردوسی پور، دلالهای فوتبال هم بیشتر شده اند. رویانیان طیق معمول خیلی زود از این صحبت خود معذرت خواهی و عنوان کرد فردوسی پور برای فوتبال مفید است!

به گزارش خبرنگار ورزشی مشرق، اگر جادوی سیاه را برای فیلم های افسانه ای بدانیم، جادوی آبی و سرخ تعلق انحصاری به فوتبال ایران دارد و فرقش با همه جادوهاب عالم این است که سخنوری می آورد، استعفا و خلاصه هزار نوع ادا و اطوار رسانه ای! این جادو نه ربطی به دولت دارد و نه ربطی به حاجی و سردار. ربط به خیلی چیزها و کس ها دارد که گفتنی هایش را همه می دانند.

محمد رویانیان و مدیریت ۱۸ ماهه اش در پرسپولیس با حواشی و بالا و پایین های زیادی همراه بوده و مدیر عامل همیشه منتقد پرسپولیس که در طول حضورش در این تیم تا به حال به موفقیت خاصی دست پیدا نکرده، هر از چند گاهی دست به انتقاد از عوامل مختلف فوتبال می زند. مدیر عامل مستعفی ستاد حمل و نقل و سوخت که علاقه فراوانی به مصاحبه و اظهار نظر دارد ، هیچ وقت در صحبت هایش اشتباهی را متوجه خود و تیم مدیریتی این باشگاه نمی داند. از طرفی رویانیان شاید حتی از مدیران باشگاه های بزرگ جهان مانند بارسلونا و رئال مادرید هم طی یکسال اخیر بیشتر مصاحبه کرده باشد.

حال چند روزی است که خبری از مصاحبه های مدیر عامل پرسپولیس نیست و گویا رویانیان تصمیم گرفته پس از ۱۸ ماه به آرامش تیمش کمک کند.

با توجه به نزدیک بودن پایان سال ۹۱ ، مهمترین و جنجالی ترین اظهار نظرهای امسال مدیر عامل پرسپولیس در ادامه می آید:

یا دو امتیاز را می‌گیرم یا خیلی‌ها را با خودم می‌برم (۲۱ فروردین ۹۱)

اعتراض شدید مدیرعامل پرسپولیس به کسر دو امتیاز از این تیم به خاطر حوادث بازی مقابل داماش گیلان و توهین هواداران پرسپولیس به داور. وی فدراسیون را تهدید کرد که اگر این دو امتیاز بر نگردد اتفاقات بدی می افتد. وی اعلام کرده بود چه کسانی می‌خواهند استقلال و پرسپولیس و تراکتور سازی در لیگ موفق نشوند؟ من می‌دانم ولی وقت برای گفتن حرف‌ها زیاد است. رویانیان گفته بود” مگر فاجعه ملی و فاجعه انسانی رخ داده که این رای را دادند؟ شاید ردپای منصور آریا در هر دو جا باشد اما در آن پرونده آنقدر با طمانینه و در این پرونده یک شبه رای صادر می‌شود. آن هم چه رایی!

فدراسیون فوتبال تحت تاثیر دست‌های پشت پرده است( ۲۲ فروردین ۹۱)

رویانیان در آن روزها به طور متوالی در چند نوبت نسبت به عملکرد فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی انتقادات شدیدی کرد و صحبتهایش را علیه کسر دو امتیاز از پرسپولیس ادامه داد. مدیر عامل سرخپوشان تاکید کرده بود مگر چه اتفاقی افتاده که فدراسیون به سرعت دو امتیاز از پرسپولیس کم کرده و به این تیم ۳ میلیارد تومان ضرر زده؟ رویانیان عنوان کرده بود فدراسیون با این تصمیم نشان داده تحت تاثیر دست های پشت پرده است. مگر فاجعه بین المللی و یا یک اتفاق بزرگ انسانی رخ داده که کمیته انضباطی بدون شنیدن نظر ما و بدون خواستن مدرکی از باشگاه پرسپولیس سریع و با عجله رای خود را صادر کرد؟ فدراسیون فوتبال فقط به دنبال معلول هاست نه علت ها و به علت ها توجهی نمی کند.

اگر با من مشکل دارند، کاری کنند برکنار شوم (۲۵ فروردین ۹۱)

انتقاد رویانیان از مسئولان فدراسیون و کمیته استیناف. مدیر عامل پرسپولیس می گفت اگر فدراسیون با وی مشکل دارد، پرسپولیس را اذیت نکند و کاری کند که او برکنار شود. او گفته بود “شنیده‌ام که اعلام کرده‌اند اگر رویانیان این‌گونه صحبت کند رای را برخلاف او می‌دهیم مگر با من جنگ دارند؟ اگر با من مشکلی دارند کاری کنند که من را بردارند چرا با باشگاه پرسپولیس چنین رفتاری می‌کنند؟!

انتقاد شدید از قانون ممنوعیت استفاده از دروازه بان خارجی(۱۵ اردیبهشت ۹۱)

رویانیان پیش از آغاز فصل جاری لیگ برتر نسبت به قانون چند سال اخیر سازمان لیگ مبنی بر ممنوعیت استفاده از دروازه بان خارجی انتقاد کرد و گفت: اگر قرار است از نیروهای داخلی استفاده شود، چرا سرمربی تیم ملی خارجی است؟ من به این تصمیم به شدت معترضم چون این کار تأثیر خوبی در فوتبال ما نمی‌گذارد و دست برخی تیم‌ها را می‌بندد. چطور می‌توانیم بازیکن خارجی و سرمربی خارجی بیاوریم اما دروازه‌بان خارجی نه؟

لیدرهای اخراجی عامل فتنه‌گری در پرسپولیس هستند(۲۴ اردیبهشت ۹۱)

انتقاد مدیر عامل پرسپولیس نسبت به برخی لیدرهای این تیم. وی آنها را عامل تفرقه و فتنه در پرسپولیس دانسته بود. رویانیان گفته بود: این افراد که خود را به عنوان مالک باشگاه فرض کرده بودند در فصل گذشته توطئه های زیادی علیه پرسپولیس انجام دادند و هم اکنون نیز با فتنه گری در فصل جدید در صدد ضربه زدن برآمدند.

من دروازه بان بودم کمتر گل می خوردم!(۲۷ اردیبهشت ۹۱)

انتقاد مدیرعامل پرسپولیس نسبت به عملکرد میثاق معمارزاده دروازه بان فصل قبل پرسپولیس که گلهای عجیب و غریب زیادی می خورد. رویانیان در چند نوبت از وی انتقاد و یکبار هم اعلام کرد اگر خودش داخل دروازه سرخپوشان بایستد کمتر گل می خورد.
وی گفته بود ناراحتی من از این است که چرا دروازه بان ما باوجود اینکه یکی از بهترین مربی دروازه بان ها را استخدام کرده ایم این چنین راحت گل می خورد. متاسفانه حقیقی و میثاق معمارزاده از اول با هم مشکل داشتند و این موضوع روی عملکردشان تاثیر  داشت. اما حالا که حقیقی رفته، نمی دانم دیگر مشکل معمارزاده چیست؟ شاید او دلش برای حقیقی تنگ شده.

اگر پول داشتم به بازیکنانم هواپیما می دادم( ۳۰ خرداد ۹۱)

اظهار نظر جالب رویانیان پس از اعتراض باشگاه ها به اقدامات پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات. رویانیان در خصوص اینکه چرا به بازیکنانی که با آنها مذاکره می کند وعده ماشین می دهد گفته بود ” ماشین چیه؟! اگر داشتم هواپیما می دادم” وی ادامه داده بود” مدرک دارم که سایر مدیران دو سه سال است تخلف می‌کنند. هر مدیری که از این به بعد راجع به باشگاه پرسپولیس حرف بزند علیه‌اش اعلام جرم می‌کنم!”

مربی خارجی نیاید علی پروین سرمربی می شود ( ۴ تیر ۹۱)

اظهار نظر تاریخی رویانیان که به علی پروین چراغ سبز داد دوباره و پس از سالها سرمربی پرسپولیس شود. البته این مسئله یک روز بیشتر دوام نداشت و خیلی زود منتفی شد. وی گفته بود: تمام تلاش خودم را به صورت شبانه‌روز برای جلب سرمربی انجام دادم و با گزینه‌های مختلفی مذاکره کردم اما خدمت هواداران عزیز عرض کنم با توجه به شرایط پرسپولیس در صورتی که ظرف ۲۴ ساعت آینده با گزینه خارجی به توافق نرسیم علی پروین سرمربی پرسپولیس خواهد شد و روی نیمکت این تیم می‌نشیند.

دوست دارم از فوتبال بروم(۷ تیر۹۱)

اظهار نظر چندین باره مدیر عامل پرسپولیس که معتقد بود بهتر است از فوتبال برود زیرا این ورزش خیلی کثیف است و او نمی تواند در آن دوام بیاورد. اتفاقی که هیچ گاه نیفتاده و فقط در حرف های او مطرح می شود. رویانیان بارها اعلام کرده استعفا داده است ولی هیچ وقت متن یا نامه استعفای او منتشر نمی شود.

عالمان دینی اجازه دهند، در ماه رمضان در لیگ شرکت نمی‌کنیم( ۲۴ تیر ۹۱)

انتقاد رویانیان از برگزاری لیگ برتر در ماه مبارک رمضان. وی عنوان کرد قرار است به قم برود تا با مراجع عظام تقلید در خصوص حضور یا عدم حضور در لیگ برتر صحبت کند. رویانیان پس از اینکه در قم حضور یافت اعلام کرد پرسپولیس هنگام ماه مبارک رمضان هم در لیگ برتر حاضر می شود!

بازیکنانم انگار در زمین می‌خواهند کوه دماوند را جابجا کنند( ۳ شهریور۹۱)

انتقاد رویانیان از کند بودن و با استرس بازی کردن بازیکنان پرسپولیس. وی در این باره گفته بود: هواداران و مردم به خوبی می‌دانند تیمی که داریم بهترین‌های فوتبال ایران هستند. اگر اسامی بازیکنان پرسپولیس در این چند سال اخیر را مشاهده کنیم متوجه خواهید شد که بازیکنان امسال به مراتب بهتر هستند ولی روی بازیکنان استرس است و آنها وقتی به زمین می‌روند فکر می‌کنند می‌خواهند کوه دماوند را جابجا کنند.

مایلی کهن روی سر ما خراب می شود (۱۷ شهریور ۹۱)

انتقاد رویانیان از محمد مایلی کهن. وی گفته بود: مایلی کهن خیز برمی‌دارد که نزدیک شود و هر بار هم روی سر ما خراب می‌شود اما ما چنین قصدی نداریم. او مربی متدینی است اما چیزهای دیگر را هم باید رعایت کند. فقط نمی‌شود که متدین بود و کار کرد.
باید مسائل دیگر را هم در نظر گرفت. مایلی‌کهن باید یک مقدار آرامش داشته باشد. ما دوست داریم از او استفاده کنیم اما باید صبورتر باشد.

به مجیدی زنگ زدم گفتم بیا پرسپولیس( ۱ مهر ۹۱)

رویانیان با تایید مذاکره با فرهاد مجیدی ، دلیل این کار را این طور عنوان کرده بود: با فرهاد مجیدی مذاکره کردم چون خیلی‌ها به منزل بازیکنانم رفتند. آقایان فکر کردند من متوجه نیستم. روز گذشته با مجیدی صحبت کردم و قبل از فصل هم با او حرف زده بودم و پیشنهاد دادم که به پرسپولیس بیاید. از مجیدی درباره آینده‌اش و وضعیتش در نیم فصل پرسیدم که او مدام با خنده می‌گفت من استقلالی‌ام..

کریمی بداند پرسپولیس مهم تر از او است(۱ آبان ۹۱)

انتقاد رویانیان از علی کریمی پس از اینکه وی با ژوزه مربی وقت سرخپوشان مشکل پیدا کرد. رویانیان معتقد بود کریمی باید بداند پرسپولیس مهمتر از او است و باید از ژوزه معذرت خواهی کند.او همچنین عنوان کرده بود حضور کریمی در پرسپولیس الزامی ندارد. وی در ادامه حرفهایش را نرم تر کرده و گفته بود: در مورد کریمی عجله نکنید. او باید بداند عذرخواهی آدم را بزرگ می‌کند و کسی با عذرخواهی کوچک نمی‌شود. با کریمی در ارتباطم و سعی می‌کنم بهترین تصمیم را بگیرد.

آقای دایی! انسان بودن مهم است نه ظاهر و باطن(۷ آبان ۹۱)

انتقاد شدید مدیر عامل پرسپولیس از علی دایی. علی دایی به رویانیان گفته بود پرسپولیس مال مردم است و تو با یک امضا می روی. رویانیان هم در جواب دایی گفته بود امیدوارم خداوند متعال ما را از شر شیطان محافظت فرماید. انسان بودن مهم است نه ظاهر و باطن.

قهر از مجمع فدراسیون فوتبال و توصیه به استعفای کفاشیان(۸ آبان ۹۱)

مدیر عامل پرسپولیس به خاطر آنچه که بی احترامی به خودش عنوان کرده بود مجمع فدراسیون فوتبال را ترک و تاکید کرد اگر شرایط عوض نشود، کفاشیان باید برود. رویانیان گفته بود: جای مناسبی برای من و فتح الله زاده در نظر گرفته نشده بود و به نظرم شان ما دو مدیر تیم های پرطرفدار ایران حفظ نمی شد به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا از جلسه بیرون بیاییم.

فدراسیون جلوی کی روش را بگیرد(۱۳ آبان۹۱)

رویانیان با انتقاد از سرمربی تیم ملی فوتبال گفته بود فدراسیون باید جلوی اظهار نظر کی روش علیه پرسپولیس را بگیرد.چند بار است که کی‌روش در مسایل داخلی پرسپولیس دخالت کرده اما با توجه به اینکه ما ایرانی‌ها مهما‌ن نوازیم وایشان سرمربی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران است، باز هم حرمت ایشان را نگه می‌داریم.

از رئال مادرید بازیکن می گیرم(۲۴ آبان ۹۱)

مدیر عامل پرسپولیس پس از عدم توافق با آپیا عنوان کرد بهترین هافبک جهان را به ایران می آورد. وی گفته بود هواداران بدانند بزرگترین هافبک دنیا را به ایران می‌آورم، از بارسا نه بلکه از رئال مادرید بازیکن می گیرم.وی ادامه داده بود: باید بدون چون و چرا قهرمان می‌شدیم اما در ۵ بازی اول باختیم و ضربه سختی خوردیم. جایگاه ما با این بازیکنان بالاتر از مقام اول بود و باید قهرمان می‌شدیم. البته اگر توطئه نشود قطعا شرایط ما بهتر خواهد شد.

به شما ربطی ندارد که به کریمی جایزه می دهید( ۳ آذر ۹۱)

انتقاد رویانیان از حسین هدایتی قبل از دیدار پرسپولیس و ملوان. هدایتی در این دیدار قصد داشت به علی کریمی به خاطر کاندیدا شدن در مراسم انتخاب بهترین بازیکن سال آسیا جایزه بدهد. مدیر عامل پرسپولیس در واکنش به این کار هدایتی گفته بود: لازم نیست آقایان دلشان برای ما بسوزد و برای کریمی هدیه در نظر بگیرند. به همین خاطر به علی کریمی هم تذکر دادم و او گفته جایزه را نگیرد. این حرکات برای ما قابل قبول نیست..

پول ژوزه را باید خبرنگاران بدهند(۲۰ آذر ۹۱)

انتقادات و فریاد های رویانیان بر سر خبرنگاران. مدیر عامل پرسپولیس معتقد بود نباید خبر اخراج ژوزه منتشر می شد و حالا که منتشر شده ، خبرنگاران باید دستمزد این مربی را بدهند! خبرنگاران به او کمک می کنند که او تمام پولش را بگیرد. شما ما را تحت فشار قرار می‌دهید. برای شما متاسفم که کم لطفی کردید.

ژوزه از ایران فرار کرد (۴ دی ۹۱)

اظهار نظر جالب رویانیان در مورد ترک مانوئل ژوزه از ایران. وی گفته بود جلسات متعددی برای حل و فصل این موضوع با ژوزه داشتیم، اما به توافق نرسیدیم، او سرانجام از ایران فرار کرد. ما نمی خواستیم کار به اینجا بکشد، اما از این پس یک پرونده‌ حقوقی تشکیل خواهد شد و دو سالی درگیر این موضوع خواهیم شد.

به برنامه ۹۰ مشکوکم(۶ دی۹۱)

انتقادات رویانیان از فردوسی پور و برنامه ۹۰٫ وی گفته بود به برخی اتفاقات و کارشناسی های این برنامه مشکوک است. مدیر عامل پرسپولیس مدعی شد از زمان حضور فردوسی پور، دلالهای فوتبال هم بیشتر شده اند. رویانیان البته خیلی زود از این صحبت خود معذرت خواهی و عنوان کرد فردوسی پور برای فوتبال مفید است.

ایشان بی خود می کند، شما هم بی خود می کنی!( ۱۲ دی ۹۱)

حرفهای تند رویانیان در برنامه ۹۰ در پاسخ به افشاگری سرپرست تیم فجر سپاسی در خصوص مبلغ قرارداد انتقال رضا حقیقی به پرسپولیس. مدیر عامل سرخپوشان خطاب به سرپرست فجر و فردوسی پور جمله ” بی خود می کنید” را گفت و باعث تعجب شدید فردوسی پور و بینندگان تلویزیونی شد. رویانیان در ادامه گفت: من اشتباه کردم که روی خط شما آمدم.دیگر این کار را نخواهم کرد. من نه فوتبال شما را می خواهم نه ۱۳ سال برنامه شما را . یک دهم کارهایی را که من کرده ام را نمی دانید،فقط می خواهید مدیرها را نابود کنید. من همین فردا حقیقی را به فجر می دهم و پولم را پس می گیرم!.

فرصت ۷۲ ساعته به کی روش(۱۷ دی ۹۱)

انتقاد مجدد رویانیان از سرمربی تیم ملی به خاطر صحبت هایش علیه پرسپولیس در رسانه های ضد انقلاب. مدیر عامل پرسپولیس ۷۲ ساعت به کی روش مهلت داد در خصوص صحبت هایش علیه پرسپولیس توضیح دهد. وی گفته بود: با توجه به صحبت‌های کی‌روش در یک رسانه بیگانه که به اطلاع من رسانده‌اند، باید این را اعلام کنم اگر سرمربی تیم ملی ایران ظرف ۷۲ ساعت آینده درباره صحبت‌هایش دررسانه‌های بیگانه درباره پرسپولیس توضیح ندهد آن‌وقت ما این موضوع را به صورت قانونی پیگیری می‌کنیم.

ما دوست داریم کی‌روش موضع رسمی خود را اعلام کند در غیر این ‌صورت ما هم در بیانیه‌ای مشکل اصلی پرسپولیس و تیم ملی ایران را شفاف به اطلاع مردم ایران خواهیم رساند، حرفهایی که شاید تا امروز بر روی آن چشم پوشی شده است.

استعفا و بازگشت سریع(۲۶ دی ۹۱)

رویانیان که عنوان کرده بود از حضور در پرسپولیس خسته شده است و به درد فوتبال نمی خورد، استعفا داد . وی گفته بود: در جلسه با رییس دفتر رییس جمهور درخواست کرده‌ام تا به دلیل فشار کاری و خستگی ناشی از آن از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس و ریاست ستاد حمل و نقل و سوخت کشور کناره‌گیری کنم. امیدوارم با موافقت دفتر رییس جمهوری هرچه سریعتر این امر محقق شده و بتوانیم در جبهه جدیدی خدمتگزار مردم شریف باشم. رویانیان بعد از ۲۴ ساعت به پرسپولیس بازگشت و عنوان کرد تا پای جان در خدمت تیم خواهد بود.

فتح الله زاده از خدا بترسد(۸ بهمن۹۱)

پاسخ رویانیان به مدیر عامل استقلال که گفته بود از رویانیان نمی ترسد. مدیر عامل پرسپولیس هم اظهار کرده بود: بنده در طول خدمت خود کسی را نترسانده و از نظامیگری خود در حالی که پلیس بودم سوءاستفاده ای نکرده و همیشه فرهنگی برخورد کردم. این را همه می دانند و حال آقای فتح الله زاده! شما اگر از رویانیان ترسیدید احساس خودتان است. مگر من گفته ام فتح الله زاده از من می ترسد که چنین حرفهایی می زنید؟ فتح الله زاده باید از خدا بترسد نه من. رویانیان با طعنه به عنوان جدید فتح الله زاده گفته بود خدا کند او حاجی باشد نه شوالیه.

فدراسیون هر دو جام را به استقلال بدهد(۱۰ بهمن ۹۱)

اظهار نظر رویانیان در خصوص داور دربی. وی معتقد بود حسین عسگری رییس کمیته داوران به خاطر انتخاب محسن قهرمانی باید به کمیته انضباطی برود زیرا ۳۰ میلیون هوادار با این داور مشکل دارند. او مدعی شد فدراسیون می خواهد هر دو جام را به استقلال بدهد.

کمیته انضباطی بعضی وقتها انضباطی است!( ۲ اسفند ۹۱)

انتقاد مدیر عامل پرسپولیس از حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال علیه محسن بنگر. وی گفته بود: تا ۱۵ اسفند برای چند بازی نباید این بازیکن را در اختیار داشته باشیم، محرومیت بدون حکم قابل قبول نیست، درخواست می‌کنم به محرومیت از یک بازی اکتفا کنند چراکه به بنگر در دیدارهای بعدی نیاز داریم، باید به رفتارهایی که در ورزشگاه علیه بنگر صورت گرفت توجه داشته باشیم. گویا کمیته انضباطی گاها انضباطی است!

حمله به کمیته داوران، درخواست کناره گیری از لیگ(۴ اسفند ۹۱)

رویانیان پس از اشتباهات داوری در بازی پرسپولیس و آلومینیوم هرمزگان، خواستار کناره گیری این تیم از لیگ برتر و جام حذفی شد و عنوان کرد این مسئله را در هیات مدیره باشگاه مطرح می کند. وی گفته بود: بنده این اتفاقات سریال‌وار و این ظلم آشکار را به رییس دپارتمان داوری تبریک می‌گویم. ایشان می‌تواند مثل همیشه از حربه حمله به معترضین استفاده کرده و با این مصاحبه‌ها، پشت این اشتباهات سنگر بگیرد. امیدوارم آقای عسگری بتواند آسوده بخوابد.

کمیته داوران را به من بدهید( ۵ اسفند ۹۱)

رویانیان در ادامه انتقاداتش از وضعیت داوری ، به فدراسیون فوتبال پیشنهاد کرد کمیته داوران را دو هفته به او بدهند تا وضعیتش را درست کند. وی همچنین از مدیران فدراسیون دعوت کرد نزد او بروند و مدیریت یاد بگیرند. وی در ادامه انتقاداتش عنوان کرده بود: صحبتی با حسین عسگری ندارم، چرا که از نظر بنده او یک متخلف است و باید به تخلفش رسیدگی شده و در مراجع ذیصلاح هم پاسخگو باشد. هر چند فعلا ما امیدی به مراجع ذیصلاح هم نداریم! روی سخنانم با ریاست فدراسیون فوتبال است و اوست که باید پاسخگوی این مشکلات باشد

با دقت در صحبت های یکساله رویانیان، چند کلید واژه را می توان به دست آورد. کلید واژه هایی مانند ” انتقاد همیشگی از فدراسیون” ، ” خسته شدن از فوتبال و تاکید به استعفا” ، ” قبول نداشتن اشتباهات خودی” ، ” آماده رفتن بودن” و…

باید منتظر ماند و دید رویانیان در سال ۹۲ همچنان به صحبت های انتقادی و آتشین خود ادامه می دهد یا نه. صحبت هایی که اگرچه کنار هم گذاشتنش مانند لطیفه است اما برای اهالی رسانه خاطره است؛ خاطره ای همچون سایر مدیران عامل سرخ که سری سبز داشتند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=68344

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر