1

آبشار بلند «لاتون» در منطقه آسپینه شهر لوندویل+تصاویر

  • کد خبر : 69648
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۸

یکی از مهمترین مناطق گردشگری استان گیلان، آبشار بلند «لاتون» در منطقه آسپینه شهر لوندویل از توابع شهرستان مرزی و بندری آستارا است که برای میهمانان و جهانگردان نوروزخوانی می‌کند.

آبشار لاتون نوروزخوان کوه آسپینه آستارا

کیوان اسدپور، فرماندار شهرستان آستارا در راستای معرفی بیشتر این منطقه در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: این آبشار با بیش از ۱۰۴ متر ارتفاع، یکی از بلندترین آبشارهای کشور و مرتفع‌ترین آبشار شمال ایران محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در زبان محلی به این آبشار «بارزاو» گفته می‌شود.

اسدپور خاطرنشان کرد: برای رفتن به آبشار مسیرهای مختلفی را از اقصی نقاط شهرستان می‌توان انتخاب کرد که آسان‌ترین آنها مرکز شهر لوندویل، کوته‌کومه، آسیوشوان و لاتون است که برای رسیدن به آن باید ۱۴ کیلومتر طی کرد.

وی توضیح داد: از مسیر مذکور مقداری را با وسیله نقلیه و بالغ بر ۶ کیلومتر را در صورت داشتن سلامتی نسبی با پای پیاده می‌توان پیمود.

فرماندار آستارا، منطقه لاتون را جزو بی‌نظیرترین مناطق کشور عنوان و اظهار کرد: «آبگرم طبیعی کوته کومه» که شنا در آب نیمه گرم آن برای انواع بیماری‌های مفاصل، رماتیسم و همچنین بیماری‌های پوستی مفید است، در مسیر این آبشار واقع شده است.

وی افزود: منطقه تاریخی «آسیو شوان» در روستای کوچکی به همین نام واقع شده و وجود سنگ‌های بزرگ آسیاب آبی در آن که بیش از ۳۰۰ سال قدمت دارد بر اهمیت این منطقه افزوده است.

اسدپور در بخش دیگری از سخنان خود به زیبایی‌های شهر لوندویل اشاره و تاکید کرد: منطقه ییلاقی کوته کومه و طرح سالم‌سازی دریا در ساحل دریای خزر همه ساله هزاران نفر را از اقصی نقاط کشور به این خطه سرسبز از استان گیلان می‌کشاند.

وی اماکن تاریخی شهر لوندویل را از دیگر جاذبه‌های شهرستان آستارا عنوان کرد و گفت: شهر لوندویل به لحاظ تاریخی دارای سابقه طولانی بوده و قدمت آن در بعضی بخش‌ها به دوران قبل از میلاد مسیح می‌رسد.

به گزارش ایسنا، شهر لوندویل در جنوب شهرستان آستارا واقع شده است و براساس سرشماری سال ۱۳۹۰ جمعیت شهری آن ۱۱ هزار نفر است

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=69648

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر