1

اشک‌های بی‌صدا !+تصاویر

  • کد خبر : 70108
  • ۲۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱:۰۱

در هیاهوی بازار و خرید شب عید اشک‌های بی‌صدای کودکی فقیر در مقابل خنده‌های پسر همسایه به گوش می‌رسد که قلب هر بیننده‌ای را به درد می‌آورد.

این روزها در هیاهوی بازار و خرید عیدی صدای عده‌ای به گوش نمی‌رسد.

صدای پدری که از بیماری کلیه رنج می‌برد و سنش به ۶۰ نرسیده تا چتر حمایتی نهاد کمیته امداد را بر سر خود احساس کند.

صدای کودکی ژنده‌پوش که مادرش آه در بساط ندارد و در کنار خنده‌های پسر همسایه که خرید عیدانه کرده، اشک‌های بی‌صدای او  جاری می‌شود.

صدای دختری که پدر دارد، اما سایبان او نیست و مادری که او را به دنیا سپرد و برای همیشه تنهایش گذاشت.

و پیرمردی که پیر نیست، اما سختی روزگار کمرش را خم کرده است و آن قدر دیر به خانه می‌رود تا کودکش دستان خالی او را نبیند و حلقه اشک گردنبند چشم او را نپوشد.

به بازار که سر می‌زنی، هرکس مشغول خرید است و در تکاپوی چیدن سفره هفت‌سین عید می‌کوشد و عده‌ای را می‌بینی که عید برایشان روزی عادی است و ارمغانی جز سردی و تلخکامی ندارد.

اما در این میان انسان‌هایی از جنس نور و ایمان نیز یافت می‌شود. کسانی که رمز حیات را دریافته‌اند و می‌دانند فرصت گذراست، دنیا گذرگاه عبور است و آن‌چه می‌ماند باقیات‌الصالحات است.

نهاد خیریه آبشار عاطفه‌ها امروز نگاه‌های معصوم خانواده‌های بی‌بضاعت و مستمند را نوری دوباره بخشید.

در همایشی که با حضور مهرجویان تحت حمایت خیریه آبشار عاطفه‌ها در دهدشت برگزار شد، بیش از ۲۵۰ خانوار سبد غذایی دریافت کردند.

سخنان حجت‌الاسلام  سیدنصیر حسینی در جمع مهرجویان به نوعی تسکین‌دهنده بود و معنای زندگی را به آنان  گوشزد کرد.

امام جمعه دهدشت اظهار داشت: ما برای خوردن، خفتن و لباس بر تن کردن خلق نشدیم؛ بلکه هدف از خلقت معرفت و عبادت بود.

حسینی هنر انسان را معرفت دانست و افزود: اگر خوب خوردن و شیک پوشیدن هدف بود، قطعاً حیوانات از ما جلوتر بودند، چراکه پوششی بهتر و خوراکی‌های لذیذتری دارند.

وی با استناد به آیاتی از قرآن روح‌بخش، هدف از زیستن را معرفت، نماز و عبادت خواند و ابراز داشت: بنا به فرموده خداوند متعال بهترین انسان‌ها با تقواترین آن‌هاست.

حسینی خاطرنشان کرد: عبادت مایه بزرگی و برتری انسان است و پول، کسی را باشکوه نمی‌کند؛ چیزی که از ما خواستند معنویت و معرفت است و پست و مقام‌ها رفتنی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی این شهرستان برای تسلی دل مستمندان به رواج فقر و هلاکت قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: در زمان منحوس پهلوی با وجود این‌که درآمد نفتی ما دو برابر بود، اما فقر و بیچارگی بیداد می‌کرد.

وی، برکات نظام مقدس اسلامی و انقلاب را متذکر شد و افزود: نظام جمهوری اسلامی به برکت ولایت فقیه و خون شهدا، فضا را برای همه ما فراهم کرده است.

حسینی با یادآوری ولادت حضرت زینب(س) اسوه صبر و مقاومت، راه تحمل سختی‌های زندگی را تبعیت و الگوگیری از این بانوی نمونه دانست و عنوان کرد: حضرت زینب(س) برای همه اسوه بوده و رنج‌ها کشید، سختی‌ها را تحمل کرد و با آن همه هجمه دشمن در مقابل یزیدیان سر خم نکرد.

امام جمعه دهدشت نقش معنویات و اعتقادات دینی در مقاومت با مشکلات را مؤثر خواند و ابراز داشت: مانند حضرت زینب(س) باشید که مشکلات و گرفتاری‌ها او را از اسلام و ولایت دور نکرد؛ بلکه شجاعتش افزون گشت.

زبان زنان مهم‌ترین اسلحه در دفاع از ارزش‌های اسلام

وی با بیان این‌که توطئه‌چینی دشمن به خاطر اسلام است، وظیفه زنان در حمایت از نظام و اسلام را متذکر شد و تصریح کرد: جنگ امروز، جنگ فیزیکی نیست که میدان فقط مردانه باشد، زنان هم باید مردانه بجنگند، چراکه میدان برای همه باز است.

حسینی ادامه داد: البته زنان همواره مردانه جنگیدند؛ چه در دوران هشت سال دفاع مقدس که فرزندان و مردان خود را عازم میدان کردند و چه قبل از انقلاب در مقابل رژیم منحوس پهلوی شجاعانه ایستادگی کردند و فقر و نداری مانع از حرکتشان نشد.

امام جمعه دهدشت در پایان با تبریک فرارسیدن سال نو و نوروز باستانی، آرزوی سالی پرخیر و برکت برای همه ملت شریف ایران و حضار در همایش کرد.

به گزارش فارس، خیریه مردم نهاد آبشار عاطفه‌ها در دهدشت فعالیت خود را از خردادماه ۹۱ آغاز کرده و چتر حمایتی خانواده‌های مستمند، بی‌بضاعت، بیماری‌های لاعلاج، از کار افتاده و دیگر افراد تهیدست شده است.

جذب خیرین از قشرهای مختلف و انعقاد قرارداد با آن‌ها جهت کمک به این نهاد، برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف برای خانواده‌های تحت حمایت و برگزاری جشن‌ها و اعیاد از برنامه‌های این نهاد خیریه به شمار می‌آید.

کلام آخر این که «خدایا آبرویم را با بی‌نیازی نگهدار و با تنگدستی، شخصیت مرا لکه‌دار مفرما که از روزی‌خواران تو روزی خواهم و از بدکاران عفو و بخشش طلبم! مرا در ستودن آن کس که به من عطایی فرمود، موفق فرما و در نکوهش آن کس که از من دریغ داشت آزمایش فرما. در صورتی که در پشت پرده اختیار هر بخشش و دریغی در دست توست و تو بر همه چیز توانایی».

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=70108

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر