2

عارف عنوان گریز

  • کد خبر : 70253
  • ۳۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۹:۳۶

توجه به فرهنگ شهید و شهادت و مطرح کردن سرداران شهید دفاع مقدس از نکته‌های زیبایی است که باید بیشتر تقویت شود. این توجه‌ها و دغدغه‌ها می‌تواند در قالب‌های مختلف هنری از جمله؛ داستان، فیلم، نمایش و … انجام گیرد.

خبرگزاری فارس: عارف عنوان گریز

به گزارش خبرنگار ادبیات انقلاب اسلامی؛ در چند سال اخیر نگارش زندگی نامه‌های داستانی در خصوص شهیدان هشت سال دفاع مقدس رشد قابل توجهی یافته است و می‌توان گفت یکی از سرحلقه‌های رشد انتشارات «سوره مهر» است که به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی وابسته است.

توجه به فرهنگ شهید و شهادت و مطرح کردن سرداران شهید دفاع مقدس از نکته‌های زیبایی است که باید بیشتر تقویت شود. این توجه‌ها و دغدغه‌ها می‌تواند در قالب‌های مختلف هنری از جمله؛ داستان، فیلم، نمایش و … انجام گیرد.

اما در حوزه داستان، این روزها به کتاب کم حجم و فاخری برخوردم که به نام «عطر شب‌ بوها» آراسته شده است و به زندگی و سیره «سردار شهید حاج محمود شهبازی» پرداخته است.

نویسنده کتاب مذکور «حمید حسام» از نام آشنایان نویسندگی عرصه ادب پایداری است. از این نویسنده پیشترها کتاب‌هایی مثل: دلیل، راز نگین سرخ و … را شاهد بودیم.

قلم حسام قلم حماسه و دغدغه است. به تصویر کشیدن حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس و دغدغه انتقال این حماسه به نسل جوان و پویای امروز.

« عطر شب‌بوها»، کتاب بیست و پنجم از سری قصه فرماندهان است که توسط انتشارات سوره مهر و در تیراژ ده هزار نسخه در سال جاری منتشر شده است.

کتاب با مقدمه کامل سه صفحه‌ای نویسنده آغاز می‌گردد و فصل‌هایی با عناوین؛ امت فرمانده کل سپاه، استقبال از رئیس‌جمهور، باغبان یا فرمانده، تشنه کنار آب، میثاق حج، مهاجر، حلالم کن و آخرین نماز در این کتاب جمع و جور و پالتویی شصت و هفت صفحه‌ای جا گرفته‌اند.

این کتاب بیشتر برای نوجوانان تعبیه شده است. زبان بسیار روان و صاف و ساده بودن روایت‌هایی از شهید شهبازی مخاطب را ترغیب می‌کند تا لاجرعه از صفحه اول تا صفحه شصت و هفت کتاب بنوشد.

با ذکر برشی از مقدمه کتاب ـ که توسط نویسنده توانمند ادب پایداری حمید حسام نگاشته شده است ـ به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مطالعه عطر شب‌بوها را از دست ندهید؛

«محمود شهبازی مصداق بارز مهاجر الی‌الله بود. هر جا ردی از شناخت و معرفت او در ذهن‌ها می‌شست از آنجا هجرت می‌کرد و به جای دیگری می‌رفت تا گمنام بماند. محمود شهبازی عارف عنوان گریزی بود که به قله گمنامی رسید و میان مردم شهرش ـاصفهان- و خانواده و دوستان هیچ کس او را در سمت فرماندهی نمی‌شناخت.

فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس درباره او می‌گفت: اگر محمود شهبازی زنده می‌ماند، فرمانده نیروی زمینی سپاه می‌شد.

با مطالعه هر ورق از کتاب «عطر شب بوها» بیشتر با زندگی و سیره ملکوتی شهید شهبازی آشنا می‌شویم؛

بیا ای دل از این جا پر بگیریم

ره کاشانه دیگر بگیریم

بیا گم کرده دیرین خود را

سراغ از لاله پرپر بگیریم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=70253

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر