2

استفاده از نارنجک‌های گیج‌کننده برای متفرق کردن زنان+تصاویر

  • کد خبر : 72359
  • ۱۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹

نیروهای امنیتی بحرین برای متفرق کردن زنانی که به نشانه همبستگی با زندانیان سیاسی به خیابان‌ها آمده بودند از نارنجک‌های گیج‌کننده و گاز اشک‌آور استفاده کردند.

خبرگزاری فارس: پرتاب نارنجک گیج‌کننده برای متفرق کردن زنان معترض بحرینی +تصاویر

شبکه خبری راشاتودی خبر داد نیروهای امنیتی بحرین برای متفرق کردن زنان تظاهرات‌کننده در شهر «مالکیه» از نارنجک‌های گیج‌کننده و گاز اشک‌آور استفاده کردند.

تظاهرات‌کنندگان برای اعلام حمایت از زندانیان  سیاسی بحرین و اعتراض به برگزاری مسابقات اتومبیل‌رانی فرمول یک در ماه آوریل در این کشور به خیابان آمده بودند.

 

تظاهرات‌کنندگان در شهر «منامه» پایتخت بحرین هم پیش از این در روز جمعه به همین دلایل با پلیس این کشور درگیر شده بودند.

بحرین که مقر ناوگان دریایی پنجم آمریکا است از اواسط فوریه سال ۲۰۱۱ شاهد اعتراضات مردمی بوده است. مردم این کشور با الهام گرفتن از انقلاب‌های تونس و مصر که به سرنگونی دیکتاتورهای این کشورها انجامید تظاهرات گسترده‌ای را علیه رژیم آل خلیفه آغاز کردند.

 

دولت بحرین برای خاموش کردن سرکوب شعله اعتراضات مردمی از ابتدا سرکوب شدید را در دستور کار قرار داد. این اعتراضات تا کنون به کشته شدن بیش از ۱۰۰ نفر منجر شده و ماموران امنیتی صدها تن از جمله پزشکان و پرستاران را به جرم مداوای مجروحان انقلابی بازداشت کرده‎اند.

 

مرکز پزشکان حقوق بشر اعلام کرده است که در جریان سرکوب تظاهرات مردمی در بحرین، تا کنون شمار زیادی از پزشکان و پرستاران این کشور دستگیر و شکنجه شده‎اند.

 

بر اساس گزارش این سازمان حقوق‎بشری، جامعه پزشکی و درمانی بحرین تنها به این جهت از سوی عوامل رژیم مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار می‎گیرند که شواهدی از اعمال خشونت مقامات و نیروهای امنیتی این کشور علیه مردم در دست دارند.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=72359

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر