1

جانی اسلام ستیز مانکن روزنامه ایرانی شد! +تصاویر

  • کد خبر : 73357
  • ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۵

سال ۹۰ بود که خبر انفجاری جنون آمیز در نروژ به تیتر یک رسانه های بین المللی بدل شد. انفجاری که نشان میداد هدف تنها از بین بردن مردم بی گناه بود و قرار نبود فرد خاصی ترور شود. چند ماه بعد خبر دستگیری عامل این بمب گذاری دستگیر و تلاش ها برای پی بردن به راز این انفجار در بازجویی از متهم آغاز شد.

آندرس برینگ بریویک جوانی قد بلند با چهره ای سرد و آرام عامل این جنایت معرفی شد. یک تک تیرانداز حرفه ای و دوره دیده که هیچگاه از جنایاتش ابراز ندامت و پشیمانی نکرد.

در فاصله بین سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ چندین دادگاه برای بریویک تشکیل شد و هر بار ابعاد تازه ای از پرونده این “قصاب نروژی” برای مقامات قضایی روشن می شد. اعترافات این مرد نشان میداد که وی یک نژاد پرست افراطی است که به شدت از مسلمانان تنفر دارد. بریویک گفته‌ بود حمله تروریستی شهر اسلو که ۷۷ کشته بر جای گذاشت، اقدامی بود که برای هشدار به نروژی‌ها در مورد خطر ترویج اسلام ضروری بود.

این مرد نهایتا به ۲۱ سال حبس محکوم شد و تقریبا یک سالی هست که پرونده اش را بسته اند و دیگر کسی خبری از او ندارد. ما هم البته خبری نداریم. اما چند روز قبل به صورت اتفاقی یکی از روزنامه های پرتیراژ و پرفروش اقتصادی کشور را که چند سالی است منتشر می شود را ورق میزدم و در یکی از صفحاتش به چنین تصویری برخوردم:

تمام مطالب این صفحه را مطالعه کردم تا ربط تروریست نروژ را با یک برند لباس به نام “لاگوست” متوجه شوم اما چیزی دستگیرم نشد. نهایتا متوجه مارک لباسی شدم که بریویک در این عکس بر تن دارد. برند لباس لاگوست بوده و خبرنگار این روزنامه مطرح اقتصادی به دلیل اطلاعات کم در حوزه رسانه با خودش فکر کرده که این مرد حتما یک مدل لباس است.

اینکه خبرنگاری تصویر یکی از چهره های مشهور سال ۲۰۱۲ را که بارها تیتر اول تمام رسانه های ایرانی نیز بوده نمی شناسد اما مارک لباس او را در آن ابعاد کوچک تشخیص داده، به اندازه کافی جالب بود تا من عکسی از این صفحه روزنامه بگیرم و منتشر کنم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=73357

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر