2

نباید مسائل سیاسی بر مسائل عمرانی و فرهنگی شهر سایه بیافکند

  • کد خبر : 74306
  • ۲۲ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴

شوراها نمود اقتصاد محوری و اقتصاد مداری هستند و باید درباره درآمد و هزینه شهر با دقت عمل کنند، چرا که اقتصاد شهری مقوله مهمی است که کمتر به آن توجه می‌شود.

رییس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری یک اتفاق کاملا سیاسی است، گفت: نباید مسائل سیاسی بر مسائل عمرانی و فرهنگی شهر سایه بیافکند و انتخابات شوراها تحت تاثیر انتخابات سیاسی ریاست جمهوری قرار بگیرد.

مهدی چمران در جریان شصت‌وششمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها با توصیه به شوراها به اینکه مسائل شهر را از سیاست و انتخابات ریاست جمهوری جدا کنند، افزود: انتخابات شوراها باید بر اساس توانایی‌ها و کارآمدی افراد پایه‌ریزی شود.

دلسردی مردم حتی از انحلال شوراها هم بدتر است

وی ادامه داد: شورای شهر اول با وجود شخصیت‌ها و تئوریسین‌های بزرگی که در آن عضو بودند دچار سیاست‌زدگی شد و این مسئله مردم را دلسرد کرد که این امر حتی از انحلال شوراها هم بدتر است.

وی در ادامه به نامگذاری سال جدید به عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این نامگذاری با شرایط امسال مطابقت دارد، بنابراین باید تلاش کنیم با جامه عمل پوشاندن به این شعار مشکلات را دور بزنیم و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه شوراها و مجموعه مدیریت شهری در بحث حماسه اقتصادی نقش دارند، گفت: شوراها نمود اقتصاد محوری و اقتصاد مداری هستند و باید درباره درآمد و هزینه شهر با دقت عمل کنند، چرا که اقتصاد شهری مقوله مهمی است که کمتر به آن توجه می‌شود.

چمران در ادامه ضمن گرامیداشت روز انرژی هسته‌ای با تاکید بر اینکه این دانش همانند سایر پیشرفت‌ها برای کشور لازم است، خاطرنشان کرد: ما به دنبال ساخت سلاح اتمی نیستیم، بلکه از این دانش برای انرژی و تامین رادیوداروها بهره می‌گیریم.

رییس شورای عالی استان‌ها با اشاره به دیدار نوروزی با مقام معظم رهبری، اظهارکرد: ایشان در این دیدار سه عامل انگیزه، تدبیر و توکل به خدا را گوشزد کردند که باید سرلوحه کار ما قرار بگیرد.

وی همچنین به زلزله اخیر بوشهر اشاره کرد و گفت: مسئولان باید تلاش کنند هرچه زودتر برای رفع مشکلات زلزله‌زدگان اقدام و کمک‌های لازم به این مناطق ارسال شود.

چمران تاکید کرد: شوراها و مجموعه مدیریت شهری باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که ساختمان‌ها به درستی طراحی شود تا در جریان وقوع زلزله اینگونه شاهد تلفات و خسارات نباشیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=74306

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر