2

هشدار وزیر صنعت درباره خودرو: صنعت خودرو سازی در آستانه بحران است

  • کد خبر : 77658
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷

آشفتگی بازار خودرو این بار با هشدار وزیر صنعت، معدن و تجارت همراه شده است به طوریکه مهدی غضنفری اعلام کرد که صنعت خودرو در آستانه بحران قرار گرفته است.

این روزها همگان در مورد خودرو و خودروسازان سخن می گویند، مسائل مربوط به تولید و قیمت گذاری همچنان خبرساز است، این درحالی است که ناگفته پیداست این صنعت در آستانه بحران قرار گرفته است.

مهدی غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت در همین رابطه گفت: « وضعیت خودرو سازی به دلیل مشکلات مختلف آنان بسیار بغرنج و پیچیده تر از سال قبل شده است. سال گذشته عمده شکایت آنان دو سه مورد بود: اینکه سازمان حمایت مصرف کننده و تولید کنندگان قیمت ها را پایین نگه داشته، بانک مرکزی ارز نمی دهد و بانک ها تسهیلات کافی نداده اند. اما در چند ماه گذشته موضوع خودرو با اظهار نظرهای متفاوت به یک بحران تبدیل شده است. »
او در بخش دیگری از توضیحات خود در رابطه با بحران صنعت خودرو گفت: « وزارتخانه چندین بار مشکلات خودروسازی کشور را در دولت، مجلس، کمیسیون های مختلف و شورای پول و اعتبار مطرح کرده است. تعداد جلسات برگزار شده ده ها برابر سال های قبل بوده است. همچنین اینجانب چندین بار شخصا با آقای رییس جمهوری در این باره گفت و گو کرده ام و به ویژه اخیرا در مورد قرار گرفتن این صنعت در آستانه بحران مطالبی را عرض کرده و درخواست مساعدت نموده ام. به نظرم ورود آقای رییس جمهور مثل همیشه راهگشاست، به ویژه اینکه بعد از مصاحبه تلویزیونی ایشان و سوء برداشت از سخنانشان فشارهای بیشتری به این صنعت وارد شد. دولتی که به اخذ تصمیات بزرگ معروف است در اینجا هم باید قاطعانه عمل کند. به علاوه من از همه نمایندگان محترم مجلس و اعضای محترم شورای رقابت درخواست می کنم که با توجه به مشکلات ناشی از تحریم ها کمک بیشتری در این خصوص داشته باشند. »

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=77658

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر