1

از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن!

  • کد خبر : 78757
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۵:۵۹

این روزها فوتبال در کنار بحث تبانی، با ابهام تعداد در فصل آینده مواجه شده که ریشه آن در نظر سرمربی پرتغالی است.

افق نیوز:روزی که خبر آمدن کارلوس کی روش را شنیدیم، خیلی خوشحال شدیم. کار خوب فدراسیون را همه مردم، به خصوص خانواده بزرگ فوتبال  پسندیدند.
* قرار بود …
پیش خودمان گفتیم بالاخره بعد از سال ها انتظار و حسرت کشیدن از دور بودن از فوتبال مدرن، فوتبال کشورمان یک مربی باکلاس، سرشناس، باتجربه و کاردان سرمربی تیم ملی خواهد شد؛ کسی که سال ها کنار نام آورترین و مشهورترین مربیان و بازیکنان جهان کار کرده است. مربی که قرار بود با مربیان تیم های پایه کلاس های آموزشی برگزار کند، به این تیم ها برنامه بدهد و نظارت کلی بر نحوه تمرینات آنها داشته باشد؛ اما …


قرار بود با خیالی بسیار آسوده تیم ملی فوتبال کشورمان با ارائه بازی های زیبا، کاملا مدرن و البته تماشاگرپسند، راهی جام جهانی برزیل شود.

این مرد علاقه مند به گردش و گردشگری قرار بود با مربیان باشگاه های لیگ برتر جلسه هم اندیشی برگزار کند. قرار بود کی روش بر فوتبال باشگاهی و ملی در تمام سطوح نظارت داشته و بازیکنان شایسته، فنی و مستعد را به تیم ملی دعوت کند. قرار بود با خیالی بسیار آسوده تیم ملی فوتبال کشورمان با ارائه بازی های زیبا، کاملا مدرن و البته تماشاگرپسند، راهی جام جهانی برزیل شود.

* سلطان پرتغالی فوتبال ایران!
کارلوس کی روش اقتدار و قدرت بسیاری در فدراسیون فوتبال به دست آورده و حرف اول و آخر را در این مجموعه می زند. هر مسئولی خلاف نظرش حرف بزند، از ادامه کار در فدراسیون منع می شود؛ قدرتی که به خاطر عدم مدیریت کفاشیان، رفته رفته پیدا کرده! به قول فردوسی پور، لیوان و پارچ در دستان کسان دیگر است. اختیار فدراسیون  و دستورات از آن بالاها به مدیر دوومیدانی کار داده می شود!
(مارکوپولو) یعنی کی روش، رئیس کمیته فوتسال و سرپرست تیم ملی که از عوامل حضور این مربی در ایران بوده را به شکلی کاملا هوشمندانه حذف کرد. سلطان مقتدر فوتبال ایران این روزها به فدراسیون  دستور و ایده داده که لیگ برتر فصل آینده می بایستی ۱۶ یا ۱۴ تیمی برگزار شود؛  والا جام جهانی بی جام جهانی!
این مربی پرتغالی بعد از کسب نتایج بسیار ضعیف در مقدماتی جام جهانی برزیل اصرار فراوانی دارد که حتما لیگ آینده با ۱۶ تیم برگزار شود؛ آن هم فقط به خاطر آن که بازیکنان تیم را در زمان بیشتری در اختیار داشته باشد.

* همه علیه یک تصمیم
موافقان ۱۶ تیمی  شدن لیگ برتر کمتر از انگشتان دست هستند؛ کی روش و کفاشیان. آیت الهی، بهروان، حیدر بهاروند، خانم  شجاعی، رحیمی (مدیرعامل سپاهان) و … مخالف ۱۶ تیمی شدن لیگ سیزدهم هستند. از سوی دیگر عزیز محمدی (رئیس اتحادیه باشگاه های کشور) که پیش از بهروان و تاج رئیس سازمان لیگ بوده، یکی از مخالفان اصلی این بحث مهم است. از قول عزیز محمدی گفته شده که با برنامه ریزی مناسب برنامه دیدارهای تیم ملی، به راحتی می توان لیگ  فصل آینده را با در نظر گرفتن نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا و حتی جام حذفی بدون برگزار کرد. حتی شنیده شده که عزیز محمدی برنامه کامل فصل آینده لیگ را طراحی کرده و به فدراسیون فوتبال هم ارائه داده است.

موافقان ۱۶ تیمی  شدن لیگ برتر کمتر از انگشتان دست هستند؛ کی روش و کفاشیان.

دیدگاه و نظرات کارشناسان از سوی فدراسیون به راحتی نادیده گرفته می‌شود. مربیانی مانند محمود یاوری، محمد مایلی کهن، بیژن ذوالفقارنسب، علی دایی، امیر حاج رضایی، مجید جلالی، نادر فریادشیران، علی فیروزی، محمد پنجعلی، ابراهیم قاسمپور، پرویز مظلومی، حمید درخشان، یحیی گل محمدی، علی پروین، حسین فرکی و … با ۱۶ تیمی شدن لیگ در فصل آینده مخالفند. در این باره نیز نگاه های فنی، جامعه شناختی و … وجود دارد که موجب می شود تا با کاهش تعداد تیم ها مخالفت شود.
برخی کارشناسان معتقدند کاهش تیم های لیگ برتری خیانت به فوتبال است. آنها بر این باورند که اگر مدعی مقابله با تهاجم فرهنگی هستیم،  ورزش و به خصوص فوتبال بهترین و موثرترین راه مقابله است. در حقیقت، کاهش تیم ها را مترادف با افزایش جرایم و بزه در شهرها می دانند که در شهرستان ها این را می توان به شکلی جدی تر مشاهده کرد.

* عاقبت لیگ چه خواهد بود؟
در چنین فضایی که بسیاری مخالف این تصمیم هستند، مدیران فدراسیون اعتنایی به نظرات کارشنان و خبرگان نمی کنند. آنها قصد دارند بار دیگر تصمیم کی روش را عملی کنند. عموم نظرات مربی پرتغالی بدون چون و چرا و درنگ اجرا می شوند و مخالفتی برابر آن صورت نمی گیرد.
دو هفته تا پایان لیگ برتر باقی است. کسانی که تاکید زیادی دارند تا لیگ ۱۶ تیمی برگزار شود، موفق به این کار خواهند شد؟ آیا دستور کی روش مبنی بر ۱۶ تیمی شدن لیگ عملی خواهد شد؟ مربی که این روزها مورد انتقاد شدید کارشناسان و رسانه ها در خصوص عدم نتیجه گیری و مرخصی های فراوانش است. فوتبال ایران با ابهامات فراوانی مواجه است …

مشرق

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=78757

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر