1

پراکندگی نتیجه انحراف از راه خداست

  • کد خبر : 79039
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با اشاره به توطئه دشمنان برای ایجاد تفرقه در جوامع اسلامی، این مسئله را خطر بزرگی برای این جوامع عنوان کرد.

خبرگزاری فارس: ایجاد تفرقه بزرگترین توطئه دشمنان است / پراکندگی نتیجه انحراف از راه خداست

آیت‌الله محسن اراکی صبح امروز در جلسه شورای اداری استان کردستان با بیان اینکه طبق منابع دینی ما یک جامعه زمانی می‌تواند به توفیقات دست یابد که وحدت در آن شکل بگیرد اظهار کرد وحدت به معنای همدلی در خشنودی و ناخشنودی‌ها است.

وی با بیان اینکه وحدت امروز در جامعه ایران یک وحدت حقیقی و ملموس است، اضافه کرد: این مسئله ناشی از همدلی و اتحاد باطنی در میان مردم ماست.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب وحدت را زمینه‌ساز برخورداری جامعه از هویت واحد دانست و گفت: در این معنا رضایت و عدم رضایت شهروندان بر یکدیگر اثر دارد.

آیت‌الله اراکی با اشاره به اینکه جوامع بشری ممکن است به جوامع متعدد تقسیم شوند، خاطرنشان کرد: به اندازه‌ای که این جوامع به هم پیوند بخورند این وحدت شکل می‌گیرد.

وی در ادامه در خصوص جنایت‌های موجود در جوامع بشری آنها را به دو گونه توصیف کرد و گفت: یک نوع جنایت فردی بوده و ناشی از کینه شخصی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: گاهی فردی نماینده یک جریان بوده و دشمنان نه با شخص وی بلکه با آن جریان دشمنی می‌کنند که این نوع جنایت اجتماعی است.

آیت‌الله اراکی با بیان اینکه امروزه در جوامع اسلامی شاهد پیدایش جریان‌های جنایتکار هستیم، تصریح کرد: بزرگترین توطئه دشمن گرفتار کردن جوامع به جنگ داخلی و به وجود آوردن دو جریان متخاصم و ضد همدیگر در این گونه ممالک است.

وی به تشریح این دشمنی پرداخت و افزود: طراحی به منظور  تفرقه در جامعه و تبدیل آن به دو جامعه درگیر و متخاصم بزرگترین توطئه دنیای استکبار است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تفرقه را هم راستای تبدیل هویت جامعه اسلامی از یک هویت زنده عدالت‌خواه به دو مجموعه پیرو شیطان دانست.

وی در ادامه با بیان اینکه خداوند فواصل مرزی و زمانی وحدت مسلمانان را از میان برداشته است، اظهار کرد: در قرآن کریم برای جامعه اسلامی خصوصیاتی ذکر شده که یکی از آنها اطاعت از رسول خدا است.

آیت‌الله اراکی خاطرنشان کرد: جامعه با پیروی از رهبر تبدیل به یک جامعه کلان و همسان با آن رهبر می‌شود به گونه‌ای که رهبر جامعه به شخصیتی که بازگوکننده هویت اجتماعی است مبدل می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقرب مذاهب با بیان اینکه پراکندگی نتیجه انحراف از راه خداست و با اسلامی سازکار نیست، گفت: اگر از دایره وحدت خارج شده و به خصومت با یکدیگر بپردازیم دیگر ویژگی‌های یک جامعه اسلامی را نداریم.

وی با تاکید بر اینکه وحدتی که امروز در جامعه ایران مشاهده می‌شود در دیگر امت‌ها موجود نیست، یادآوری کرد: علی‌رغم انجام اقدامات مثبت و طی کردن راه بسیاری با موفقیت در این زمینه هنوز تا رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله داریم.

آیت‌الله اراکی در پایان با اشاره به اینکه برخی مشکلات موجود در جوامع اسلامی متأثر از نافرمانی خداست ابراز امیدواری کرد تمام امت اسلام با همراهی و وحدت با یکدیگر آئینه تمام نمای شخصیت پیامبر شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=79039

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر