2

برای حل مشکلات اقتصادی کشور ، به تیپ‌هایی مانند من احتیاج است

  • کد خبر : 79132
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۹

یکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: برای حل مشکلات اقتصادی کشور ، به تیپ‌هایی مانند من احتیاج است.

 به گزارش ایسنا، یحیی آل اسحاق که برای اعلام برنامه‌های خود در انتخابات ریاست جمهوری در یاسوج به سر می‌برد در جمع خبرنگاران گفت:کشور ما از اول انقلاب، نظامی را که در پیش گرفت با نظام جاری جهان منافات داشت به همین دلیل یک نوع ایران هراسی در کشورهای غربی نسبت به ایران به وجود آمده که اگر کشور ایران رشد کند جهان نابود خواهد شد به همین دلیل دشمن در تلاش است از راههای مختلف به ما ضربه وارد کند.

وی تصریح کرد:باید در نگاهمان باید نسبت به مدیریت کشور ،اقتصاد ، حقوق اجتماعی افراد، تورم ،بی نظمی در سامانه ارزی کشور ، سلامت ،مسکن ،ازدواج،طلاق وحتی بالا رفتن سن ازدواج در جوانان و در بسیاری مسائل دیگر تغییراتی ایجاد شود تا جامعه ای پویا وشاداب داشته باشیم و مردم ما که امروز به بهانه‌های فراوان دچار افسردگی شده‌اند شاداب شوند.

آل اسحاق جریان‌های حاضر در انتخابات را جریان‌های حامیان دولت، اصولگرایان و جریان‌های مستقل دانست و ابراز عقیده کرد: برخی حامیان دولت برای پیشبرد اهداف کشور رادیکالی فکر می‌کردند که کشور آرمانی پیش برود و جریان اصولگرا مدل و الگوی بانک جهانی داشتند و در حوزه اقتصاد معتقد به سیستم توسعه بودند که اگر اختلاف طبقاتی پیش آید با این سیتم اداره شود و با پرداخت یارانه به مردم کمتر به اشتغال آنان توجه کردند که امروزه ۳میلیون نفر بیکار در کشور وجود دارد و ما شاهد هستیم یارانه ۴۵هزار تومان به مردم پرداخت شد اما تورم۷۵هزار تومانی به وجود آمد.

وی با بیان این که دولت اصلاحات دولت اقتصاد نبود و دیدگاه اقتصادی نداشت مدل و الگویی که داشت توسعه سیاسی بود و آنچه انجام داد دنباله‌روی دولت سازندگی بود. دولت سازندگی هزینه ها را متحمل شد و دولت اصلاحات نفع آن را برد و باید بگویم که احمدی نژاد در ۴سال اول ریاست جمهوری بسیار موفق بود، ادعا کرد که وی در ۴ سال دوم به چالش افتاد.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جهموری بیان کرد: جدایی حوزه اجرایی کشور از حوزه سیاست نیاز جامعه در برهه کنونی است؛ چرا که بسیاری از مسائل ما با سیاست عجین شده است.

آل اسحاق دلیل حضور حزب موتلفه را در انتخابات ریاست جمهوری امسال نیاز کشور در حوزه اقتصادی دانست و ادامه داد: نیروی پیش برنده کشور باید دست حوزه اقتصاد باشد و باید با ذهیت اقتصادی کشور را بیش ببریم و من به دلیل تحصیلاتم در حوزه اقتصاد مسائل و مشکلات را می فهمم و می‌توانیم با یک تیم اقتصادی منسجم اقتصاد کشور را اداره کنیم.

وی اظهار کرد: حزب موتلفه عمر ۵۰ ساله‌ای در کشور دارد و دلیل آنکه تاکنون این حزب در صحنه اجرایی کشور حضور نداشته اینکه افراد این حزب تشنه قدرت نیستند و انصار هستند و اکنون در صحنه انتخابات یازدهم حضور خواهیم داشت چراکه توانایی انجام کار در این حزب احساس شد و فضای خطری که کشور را تهدید می کرد باعث شد حزب موتلفه در انتخابات ۲۴خرداد برای تصدی ریاست جمهوری حضور داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در سال ۷۴ و در زمان حضورش به عنوان وزیر بازرگانی کشور شدیدترین دوران تورم خود را داشت،اضافه کرد: در آن سال ها کشور به تازگی دوره جنگ را پشت سر می گذاشت و دچار خسارت هزار میلیاردی ناشی از جنگ شده بود و باید برای ساخت و آبادانی کشور هزینه می‌شد.

آل اسحاق در خصوص ایران هراسی در جهان گفت:در رابطه با ایران هراسی یک قسمت به دشمنان بر می گردد که در تلاش برای جوسازی و تبلیغ علیه ما هستند و قسمت دیگری به ادبیات ما بر می گردد که در برخی موارد ادبیات برخورد با جهان در منش ما نیست.

وی در خصوص مذاکره با آمریکا افزود:رابطه با کشورهای خارجی توسط رهبری و با استفاده از قانون اساسی ما صورت می گیرد که رهبر انقلاب در این باره می فرمایند اگر آمریکا دست از دشمنی بردارد امکان حل وفصل مسائل از راه گفت و گو وجود دارد.

وی فرهنگ را یک چالش اصلی خواند و اظهار کرد: ما در حوزه فرهنگ که بسیاری از آوردهای ما در این حوزه است دچار چالش هستیم که در این حوزه مهم باید واقعیت نگر و آرمان گرا باشیم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نظر من مهمترین وزارتخانه خواهد بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=79132

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر