0

قاسمی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس موفق به کسب ۲۱۶ رای موافق برای وزارت نفت شد

  • کد خبر : 7958
  • ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۷

قاسمی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس موفق به کسب ۲۱۶ رای موافق از مجموع ۲۴۶ نماینده حاضر در صحن علنی شد. بر اساس این گزارش،‌ به ترتیب۲۲ و ۷ نماینده مجلس نیز رای مخالف و ممتنع خود به وزارت قاسمی را به گلدان ها ریختند. به اعتقاد کارشناسان و صاحب نظران، رای اعتماد قاطع […]

قاسمی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس موفق به کسب ۲۱۶ رای موافق از مجموع ۲۴۶ نماینده حاضر در صحن علنی شد.
بر اساس این گزارش،‌ به ترتیب۲۲ و ۷ نماینده مجلس نیز رای مخالف و ممتنع خود به وزارت قاسمی را به گلدان ها ریختند.
به اعتقاد کارشناسان و صاحب نظران، رای اعتماد قاطع نمایندگان مجلس به قاسمی، پیام صریح و قاطع مجلس شورای اسلامی در مخالفت با سیاستهای سلطه طلبانه آمریکا است که پیش از این نام قاسمی را در اقدامی یکجانبه در لیست تحریم‌های خود قید کرده است.
‘محمود احمدی نژاد’ رییس جمهوری پنجم مرداد ماه در نامه ای به علی لاریجانی رییس مجلس ‘رستم قاسمی’، ‘عبدالرضا شیخ الاسلامی’، ‘محمد عباسی’ و ‘مهدی غضنفری’ را به منظور تصدی مسوولیت چهار وزارتخانه نفت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان، صنعت، معدن و تجارت برای اخذ رای اعتماد معرفی کرد که قاسمی، سومین وزیر پیشنهادی بود که برنامه ها و صلاحیت وی در مجلس مورد بررسی قرار گرفت.
‘علی لاریجانی’ رییس مجلس و نماینده مردم قم و ‘حشمت‌الله فلاحت پیشه’ نماینده اسلام آباد غرب در موافقت و ‘علی مطهری’ نماینده تهران در مخالفت با وزارت قاسمی در جلسه علنی امروز مجلس سخن گفتند.
‘علی اکبر اولیا’ نماینده یزد و صدوق که قرار بود به عنوان مخالف صحبت کند ، برغم حضور در محل سخنران اعلام کرد که قصد ندارد به عنوان مخالف صحبتی کند و تنها چند توصیه به همکاران خود کرد.

– سوابق وزیر نفت
رستم قاسمی فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران است و نماینده دوره های سوم و پنجم مجلس شورای اسلامی بوده است.
وی ۲۲ سال سابقه اجرایی در امور عمرانی و صنایع، هشت سال حضور در دفاع مقدس در مسوولیتهای فرماندهی و مهندسی و پشتیبانی جنگ را در کارنامه کاری خود دارد.
قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) تحت فرماندهی قاسمی پروژه های ملی و بزرگی را در بخش های مختلف نفت، گاز، پتروشیمی، راه و راه آهن، بندرسازی، فولاد و …) اجرا کرده است.
خط انتقال گاز (خط هفتم گاز) از عسلویه به ایرانشهر (خط لوله صلح)، توسعه مراحل ۱۵ـ۱۶ پارس جنوبی، خط انتقال گاز از اهواز به ایلام (خط ۶)، طرح الفین پنجم عسلویه ( به ظرفیت ۵۰۰ هزار تن)، اتیلن مرکزی در استان فارس (در حال اجرا) و خط لوله انتقال فرآورده های نفتی از آبادان به ری و چذابه به ری از جمله این طرح ها است.
انجام پروژه های بالادستی نفت، مهندسی و حفاری شامل لرزه نگاری چنگوله، سوسنگرد، خشت و …، پروژه های انبارهای نفت در نکا، خارک و بسیاری از شهرهای کشور، پروژه های مهم از جمله راه، سد، راه آهن و ..، نوسازی سکوها و تاسیسات نفتی در جزایر سیری، خارک و ..، بندر بزرگ پتروشیمی، بندر نفتی عسلویه و بندر نفتی در ماهشهر، خارک و و دهها پروژه بزرگ دیگر از جمله فعالیت های انجام شده ازسوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در دوره فرماندهی قاسمی است.
احداث تونل ۴۰ کیلومتری تهران – کرج ( در دست اجرا)، انجام پروژه دو طبقه کردن اتوبان شهید صدر، احداث سد گتوند و احداث خطوط انتقال آب غرب به مرکز کشور از دیگر پروژه های دردست اجرا یا تکمیل شده از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در دوره مدیریت قاسمی به شمار می رود.
وی که افتخار جانبازی جنگ تحمیلی را دارد ، عضویت در هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و تهران، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی نیروی نفت سپانیر( مجری پروژه های متعدد درحوزه های نفت، گاز و پتروشیمی)،رئیس هیات مدیره شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا)، رییس هیات مدیره شرکت کشتی سازی خلیج فارس (ایزوایکو) (مجری ساخت کشتی های تجاری و نفتکش)، فرمانده قرارگاه سازندگی نوح (ع) (مجری پروژه های بزرگ دریایی) را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است.
فرمانده مهندسی قرارگاه دریایی عملیاتی خاتم الانبیا (ص)، فرمانده مهندسی نیروی دریایی سپاه، دبیر شورای عالی صنایع دریایی کشور، طراح ایده واگذاری طراحی و مهندسی پروژه های فازهای پارس جنوبی به شرکت های مشاور داخلی و بومی سازی حداکثری تجهیزات صنعت نفت از دیگر سوابق اجرایی وزیر پیشنهادی نفت است.
براساس گزارش منتشره در پایگاه خبری خانه ملت، وزیر پیشنهادی نفت جمع‌آوری گازهای همراه در مناطق نفتخیز جنوب کشور، همچون میدان‌های نفتی در خوزستان و همچنین در منطقه عملیاتی جزیره خارک را از جمله اولویت‌های اصلی برنامه کاری خود در وزارت نفت عنوان کرده است.
توسعه میدان‌های مشترک نفت و گاز به ویژه میدان گازی پارس جنوبی در آب‌های خلیج فارس و همچنین توسعه صادرات گاز به کشورهای منطقه و اروپا، از دیگر برنامه‌های اصلی اعلام شده قاسمی در وزارت نفت است.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص)، توجه به دیپلماسی انرژی را یکی از مسایل حساس در مدیریت وزارت نفت می داند و بر تقویت سیاست‌گذاری‌های حوزه انرژی در عرصه داخلی و بین‌المللی تاکید دارد.
قاسمی در حالی سکاندار وزارت نفت شد که تدوین دیپلماسی جامع انرژی به کمک وزارت امور خارجه و توسعه روابط و برقراری تعامل میان صنعت نفت ایران با کشورهای مختلف دنیا از جمله برنامه‌های اصلی وی اعلام شده بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7958

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر