2

ضیافتی به یاد ماندنی برای شهیدی که سالگردش بود+تصاویر

  • کد خبر : 80219
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۹:۴۱

پدر و مادر شهید بر سر مزار فرزندشان آرام و غریبانه نشسته بودند و لحظاتی بعد مردم هم به آنها پیوستند؛ ضیافتی به پا شد، مادر شهید می‌گفت: «توی این ۳۰ سال که پسرم شهید شده تا حالا این‌طوری برایش مراسم نگرفته بودند».

خبرگزاری فارس: ضیافتی به یاد ماندنی برای شهیدی که سالگردش بود

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت فارس (باشگاه توانا)، در ایام شهادت فرماندهان شهید «محمدرضا موحددانش»، «حسین اسکندرلو»، «حسین قجه‌ای» و صدها تن از شهدای دیگری هستیم که شاید کمتر اسم آنها را شنیده باشیم اما گاهی اتفاقی می‌افتد، که برای یافتن دری از حقیقت، شهدا هر کدام از ما را به ضیافتی دعوت می‌کنند.

نمونه‌اش برمی‌گردد به روزی که جمعیت زیادی از مردم برای برگزاری دعای ندبه سالن مهدیه شهدای بهشت زهرا(س) جمع شده بودند؛ بعد از زمزمه این دعای پرفیض، این جمعیت به قطعه ۲۶ گلزار شهدا رفتند، این رفتن بهانه‌ای بود برای تجدید میثاق با شهید «محمدرضا موحد دانش»؛ مردم بر سر مزار محمدرضا در این قطعه گرد هم آمدند.

 سید قندهاری‌ شروع به مداحی کرد: «السلام علیک یا اباعبدالله و…» مردم شاخه‌های گل را بر سر مزار شهیدان می‌گذاشتند؛ این روز مصادف بود با سالگرد مرحله اول عملیات «الی‌بیت‌المقدس» و مادران و پدران شهدا به بهانه سالگرد فرزندانشان سر مزار نور چشم‌هایشان نشسته بودند.

 

پدر و مادر شهید «عباس حدادنژاد» بر سر مزار سردار رشیدشان

همین‌طور که سید قندهاری داشت، روضه می‌خواند، مردم به یاد شهید «حاج حسین اسکندرلو» روانه مزار حاج‌حسین شدند؛ سید قندهاری هم به سمت مزار شهید اسکندرلو آمد.

و اما پدر و مادر یک شهید، غریبانه و به آرامی بر سر مزار پسرشان نشسته بودند و با او درد دل می‌کردند. دوباره مردم به همراه سید قندهاری راهی مزار این شهید شدند و در کنار پدر و مادر شهید نشستند؛ پدر و مادر شهید همین‌طور گریه می‌کردند؛ سید می‌خواند: «سقای حسین میر و علمدار نیامد…» صدای گریه مادر هر لحظه داشت بلندتر می‌شد.

این ناله‌ها از دل سوخته‌ای بلند می‌شد که ۳۰ پیش در چنین روزی، عباس برای همیشه از او خداحافظی کرده بود؛ وقتی روضه سید تمام شد، مادر شروع به صحبت کرد و گفت: «توی این ۳۰ سال که پسرم شهید شده تا حالا این‌طوری و به این زیبایی برایش مراسم نگرفته بودند».

حضور مردم بر سر مزار شهید حدادنژاد

خدایا خودت می‌دانی که این مردم سر زده به مزار شهید «عباس حدادنژاد» رفته بودند، انگار خود شهید همه را بر سر مزارش دعوت کرده بود تا برایش سالگرد بگیرند و دل مادرش را شاد کنند.

این هم سفره ضیافت «عباس حدادنژاد»؛ آنها زنده هستند و دعوت می‌کنند ما را؛ کافی‌ست قلب‌هایمان را پاک کنیم تا صدایشان را بشنویم…

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=80219

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر