3

سوء استفاده های سیاسی از قتل سفیر آمریکا

  • کد خبر : 80822
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۸:۲۳

جی کارنی سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه گفت پرسش های قانونگذاران جمهوریخواه در زمینه برخورد دولت با حمله بنغازی، انگیزه سیاسی دارد.

سایت صدای آمریکا(VOA) نوشت: «یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه ضمن انتقاد از پاسخ امنیتی سال گذشته در حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی گفت دولت اوباما حمله تروریستی به کنسولگری را ابتدا حمله معترضان محلی توصیف کرد که این خود نیز ناامید کننده بود.»

بنابر این گزارش، سه مقام وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه با حضور در کمیته نظارت مجلس نمایندگان،، ضمن پاسخ به پرسش نمایندگان، ادای شهادت کردند.

در حمله تروریستی به کنسولگری آمریکا در بنغازی که در ماه سپتامبر سال گذشته رویداد چهار آمریکایی از جمله کریستوفر استیونز سفیر آمریکا در لیبی کشته شدند. این حمله و کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی، شهروندان آمریکایی را شگفت زده کرد. بسیاری خواهان بررسی و تحقیق بیشتر در مورد چگونگی این رویداد شدند اما هشت ماه پس از آن واقعه هنوز مباحثات جنجالی برسر این موضوع ادامه دارد.

گریگوری هیکس معاونت سفارت در لیبی به قانونگذاران گفت درخواست وی برای کمک هوایی بیشتر از مقامات آمریکایی بمنظور تخلیه پرسنل، رد شد. آقای هیکس افزود به وی گفته شد که کمک هوایی در ایتالیا قادر به پاسخگویی فوری نیست.

گریگوری هیکس در بخش دیگری از شهادت خود خاطر نشان کرد هنگامی که سوزان رایس، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد که حمله بنغازی در نتیجه تظاهرات اعتراض آمیز و خود جوش شهروندان لیبی صورت گرفت، وی در نهایت ناباوری، شگفت زده شد.

در همین حال جی کارنی سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه گفت پرسش های قانونگذاران جمهوریخواه در زمینه برخورد دولت با حمله بنغازی، انگیزه سیاسی دارد.

حمله بنغازی در اوج مبارزات انتخاباتی باراک اوباما رویداد و در صورتی که هیلاری کلینتون تصمیم به شرکت در انتخابات سال ۲۰۱۶ بگیرد، تقریبا و بدون تردید می توان پیش بینی کرد که این ماجرا بار دیگر نیز با سر و صدا مطرح خواهد شد.

جام

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=80822

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر