1

شکایت ۹۰ داوطلب ردصلاحیت‌شده شورای شهر تهران

  • کد خبر : 81908
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۳

بررسی صلاحیت کاندیداهای این انتخابات در مرحله اول در هیات‌های اجرایی با استعلام از نیروی انتظامی، ثبت‌احوال، قوه قضاییه و وزارت اطلاعات انجام و بعد از بررسی پرونده نامزدهای انتخاباتی در خلال استعلام از نهادهای چهارگانه بعد از مدت ۱۰ روز از اول اردیبهشت ماه، بررسی هیات‌های اجرایی به هیات نظارت شهرستان و بخش ارجاع شد.در این میان اگر هیات اجرایی صلاحیت کسی را رد کرد و هیات نظارت آن را تایید نمود، طبیعتا نظر هیات نظارت مبنا قرار خواهد گرفت.

ثبت‌نام داوطلبان چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا از ۲۶ فروردین تا اول اردیبهشت ماه انجام شد.

رییس هیات عالی نظارت بر شورای اسلامی شهر و روستا در استان تهران گفت که تاکنون ۹۰ کاندیدا‌ی رد صلاحیت شده در شهر تهران و ۳۱۱ داوطلب رد صلاحیت شده شورای شهر در شهرستان‌ها اعتراضاتشان را نسبت به روند بررسی صلاحیت‌شان در هیات اجرایی به هیات نظارت اعلام کردند.

حسین طلا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در کل استان تهران حدود ۸۵۰۰ نفر ثبت نام کردند که حدود ۴ هزار و سیصد نفر آن داوطلب کرسی شورای شهر در ۴۱ شهر در استان تهران و مابقی داوطلب کرسی شورای روستا بودند.

وی گفت:‌ از بین داوطلبان ۸۹ درصد آقایان و ۱۱ درصد خانم‌ها تشکیل داده‌اند.

رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا در استان تهران خاطرنشان کرد: تاکنون ۹۰داوطلب انتخاباتی شورای شهر تهران اعتراض خود را به روند بررسی صلاحیت در هیات‌های اجرایی به هیات نظارت اعلام کردند، در بین ۴۱ شهر استان تهران نیز ۳۱۱ نفر اعتراض‌شان را به هیات‌های نظارت اعلام کرده‌اند.

طلا در عین حال تاکید کرد: طبق تبصره یک و دو ماده پنجاه قانون انتخابات، کاندیدا‌ها می‌توانند شکایت خود را از روند بررسی صلاحیت در هیات‌های اجرایی به این هیات ارایه دهند تا آنها این شکایت را به هیات‌های نظارت اعلام نمایند، هنوز این گونه شکایت‌ها از هیات‌های اجرایی به ما نرسیده است، کاندیدها با اطلاع از زمان ابلاغ رد صلاحیت‌شان تا ۴ روز وقت دارند تا شکایت‌شان را به هیات‌های نظارت ارایه کنند.

وی درمورد تماس تلفنی با کاندیدا‌ها در مورد اعلام رد صلاحیشان توسط هیات‌های اجرایی نیز گفت: ‌به کاندیدا‌ها تلفنی زنگ زده شده و به آنها گفته شده رد صلاحیت شده و استعلام خود را بگیرند چون دراین مرحله تایید‌شدگان اعلام نمی‌شوند چرا که هیات‌های نظارت از این به بعد به بررسی صلاحیت تاییدشدگان هیات‌های اجرایی می‌پردازند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: طبق قانون، هیات‌ نظارت به بررسی تایید شدگان صلاحیت هیات‌های اجرایی می‌پردازد، بعد از آن رد شدگان هیات‌های اجرایی که توسط هیات نظارت رد شده‌اند از ۱۲ اردیبهشت تا اول خرداد فرصت شکایت دارند که در شهرها به هیات‌های عالی استان تحویل ‌دهند و نهایتا تا ۱۲ خرداد اساسی کاندیدا‌های نهایی مشخص می‌شود.

وی در مورد میزان رد صلاحیت کاندیدا‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا شورای شهر در هیات‌های اجرایی گفت: ما به این مسائل ورود پیدا نمی‌کنیم چون قانون هیچ ‌اشاره‌ای به اصلاح‌طلب یا اصولگرا نکرده است بلکه باید کاندیدا‌ها یکسری شاخص‌ها داشته باشند تا تایید صلاحیت شوند؛ گزارشات هیات‌های اجرایی و نظارت براساس یکسری استعلام‌ها و شاخصه‌ها است که براساس آن، موضوع صلاحیت‌ها مورد بررسی قرارمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس آخرین اخبار مربوط به بررسی صلاحیت برخی چهره های سرشناس نامزد برای انتخابات چهارمین دوره شورای شهر تهران که از سوی هیات اجرایی اعلام شده است، صلاحیت معصومه ابتکار عضو فعلی شورای شهر تهران رد شده است.

براساس همین اخبار صلاحیت احمد مسجد جامعی عضو فعلی شورای شهر تهران جهت شرکت در دور چهارم انتخابات شهر و روستا تایید شده است.

در همین ارتباط حجت‌الاسلام امیری‌فر از تایید صلاحیت کاندیداهای شاخص جریان حامی دولت برای چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر تهران در هیات اجرایی خبر داد و گفت :باید منتظر اعلام نتایج از سوی هیات نظارت در تاریخ بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه بود.

وی گفت: کاندیداهای شاخص جریان حامی دولت از جمله بنده، آقای شریف‌زاده، داوری، شیخ‌الاسلام، بهبهانی، علی‌آبادی و… مورد تایید هیات اجرایی قرار گرفته‌اند و ما منتظر نظر هیات نظارت هستیم.

همچنین فاطمه راکعی درباره اخبار منتشر شده مبنی بر رد صلاحیت خود در انتخابات شورای شهر تهران گفت: من هنوز نامه‌ای در این باره دریافت نکردم، اما به من گفته‌اند که برای دریافت این نامه به فرمانداری تهران بروم. این عمل به معنای رد صلاحیت من است.

راکعی با بیان این‌که “من حتما به این رای اعتراض می‌کنم”، اظهار کرد: باید ثابت شود که من به چه عنوان رد صلاحیت شدم و من فردی قانون‌گرا هستم و از طریق مجاری قانونی و حقوقی این مساله را پیگیری می‌کنم.

بر اساس این گزارش کولیوند رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور با رد اخبار منتشرشده درخصوص ردصلاحیت طیف گسترده‌ای از کاندیداهای اصلاح‌طلب شورای شهر گفت: در بین ردصلاحیت‌شدگان کاندیداهای شورای شهر توسط هیات اجرایی افراد از جریان‌های مختلف اصلاح‌طلب، اصولگرا، مستقل‌ها، ورزشکاران، فرهنگیان و هنرمندان بوده‌اند و در مقابل تعداد قابل توجهی نیز تایید صلاحیت‌شده‌اند، البته این رد صلاحیت دلیلی بر نداشتن صلاحیت آنها نیست چون نظر نهایی را باید هیات‌های نظارت اعلام کنند.

از میان دیگر چهره های شاخص رد صلاحیت شده انتخابات شورای شهر تهران توسط هیات اجرایی، اسامی افرادی چون عبدالرضا داوری، حبیب الله کاسه ساز،محسن هاشمی، مجید نصیرپور، الهه راستگو و عبدالحسین مختاباد، احمد حکیمی پور، ، احمد دنیامالی، علیرضا دبیر، درودیان، علی ربیعی، مسعود سلطانی فر، محمد شاهی عرب لو، علی صالح آبادی، فریدون عموزاده خلیلی ، محمد غریبانی، محمد حسن مختاباد، محمد هاشم مهیمنی و افسانه بایگان به چشم می خورد.

لازم به ذکر است که رد صلاحیت‌های اعلامی در این مرحله نتیجه بررسی‌های هیات‌های اجرایی است.

بر اساس این گزارش در نهایت روز ۲۸ اردیبهشت نتیجه بررسی صلاحیت کاندیدا‌ها در هیات نظارت به داوطلبان ابلاغ می شودو بعد ازاعلام نتیجه بررسی صلاحیت کاندیدا‌ها توسط هیات نظارت معترضان می‌توانند به مدت چهار روز یعنی تا اول خرداد شکایت خود را اعلام کنند بعد از آن هیات نظارت نتیجه نهایی بررسی صلاحیت را در روز ۱۲ خرداد به فرمانداری‌ها ابلاغ می‌کند تا آنها نتیجه را به داوطلبان اعلام نمایند.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=81908

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر