3

قسمت اعظم واحدهای مسکونی مهر تا پایان دولت به مردم تحویل داده شود

  • کد خبر : 83727
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲

چاغروندی گفت: برنامه‌ریزی شده است که از ابتدای سال جاری تا آخر دولت دهم ماهانه ۱۰ هزار واحد مسکونی تحویل متقاضیان شود.

مدیر عامل شهر جدید پرند با بیان اینکه تخلف سه تعاونی مسکن مهر باعث شد زمینشان را پس بگیریم گفت: پروژه جدیدی فعلا در پرند آغاز نمی شود چرا که واحدها تکمیل می‌شوند و مردم هم نگران تحویل واحدهای مسکونی مهر با اتمام دولت نباشند.

خبرگزاری فارس: نگران تحویل مسکن مهر با اتمام دولت نباشید/ پروژه جدیدی فعلا آغاز نمی‌شود

حبیب الله چاغروندی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که مردم نگران هستند اگر مسکن مهر تا پایان دولت دهم تحویل نشود شاید در دولت بعدی این پروژه متوقف شود افزود:واحدهای مسکونی مهر با سازنده‌ها قرارداد بسته شده است پس برای مردم است و این واحدها در اصل پیش فروش شده است.

وی ادامه داد: به عبارتی وقتی این واحدها پیش فروش شده است دولتی نیست و این به این معنی نیست که اگر دولت بماند این کار انجام می‌شود و اگر دولت تغییر کند انجام نمی‌شود.

چاغروندی تاکید کرد: پس مردم نباید نگران باشند که مشکلی به وجود می‌آید بنابراین واحدهای مسکونی قطعا تکمیل می‌شود.

مدیر عامل شهر جدید پرند در ادامه گفت: چرا که به هر شکل این واحدهای مسکونی مردمی است و ساخت آن و طرف قرارداد مردم هستند و ارتباط زیادی در این مقطع به دولت ندارد.

وی افزود:تلاش ما و سازنده‌ها این است که واحدهای مسکونی در اسرع وقت و قسمت اعظم واحدهای مسکونی مهر تا پایان دولت به مردم تحویل داده شود.

*تحویل ماهانه ۱۰ هزار مسکن مهر در پرند

چاغروندی در پاسخ به این سؤال که چه تعداد واحد مسکونی تا پایان دولت تحویل مردم می‌شود، گفت: برنامه‌ریزی شده است که از ابتدای سال جاری تا آخر دولت دهم ماهانه ۱۰ هزار واحد مسکونی تحویل متقاضیان شود.

وی افزود:البته در کنار این مسائل، مشکلاتی مثل تأمین خدمات زیربنایی داریم و البته اینکه قصوری باشد درست نیست چرا که همزمان دستگاه‌های ذیربط تلاش می‌کنند آب و برق و گاز را وصل کنند.

وی ادامه داد:این دستگاههای ذیربط تا حدودی با برنامه زمان‌بندی پیش می‌روند و تا حدودی شاید دلیل کندی به خاطر حجم بالای کار باشد که با جلساتی که برگزار می‌شود خودشان را خواهند رساند.

چاغروندی گفت: با همه این تفاسیر خیلی نگران تحویل واحدهای مسکونی نیستم و ممکن است که با تأخیر انجام شود چون حجم بالایی است اما قطعا تحویل خواهند شد.

*۲۰ هزار مسکن مهر در پرند آماده واگذاری است

چاغروندی در پاسخ به این سؤال که از ابتدای امسال چه میزان مسکن مهر تحویل متقاضیان شده است، گفت: ماه اول و دوم را به وزارت راه و شهرسازی اعلام کردیم که ۲۰ هزار واحد مسکونی آماده واگذاری است.

مدیر عامل شهر جدید پرند در پاسخ به این سؤال که آیا این واحدهای مسکونی آماده تحویل دارای آب و برق هستند، گفت: بله این واحدهای مسکونی دارای آب و برق هستند و البته به ناچار برخی از متقاضیان در ۸هزار واحد مسکونی مستقر شده اند اما هنوز افتتاح رسمی نشده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا واحد مسکونی داریم که آماده شده باشد اما آب و برق نداشته باشد، گفت: فرضا اگر بخواهند انشعاب گاز بدهند باید در چند مرحله این کار صورت گیرد و ابتدا باید خط اصلی وصل شود و سپس شبکه فرعی تست و وصل شود.

چاغروندی افزود: به عنوان مثال شاید یک نقطه‌ای خط اصلی آن نصب شده است و شبکه فرعی در حال تست شدن است یا شبکه فرعی آمده و در حال تست و نصب علمک گاز است.

*واحدهایی داریم که ساخته شده‌اند اما خدمات زیربنایی ندارند

وی ادامه داد: بله واحدهایی داریم که ساخته شده‌اند ولی خدمات زیربنایی به دلیل ماهیت کاری که دارند ممکن است دیرتر برسند و در تلاش هستیم تا هر چه زودتر این مشکلات برطرف شود.

چاغروندی اضافه کرد: اما به هر حال وقتی یک واحد مسکونی آب ندارد مطمئنا ورودی آن واحد مسکونی نیز ایراد دارد.

*پروژه جدیدی در پرند فعلا آغاز نمی شود

مدیر عامل شهر جدید پرند در پاسخ به این سؤال که آیا پروژه جدیدی در قالب مسکن مهر در پرند آغاز خواهد شد،گفت: دستور کار شهر پرند فعلا تکمیل واحدهای مسکونی است و آغاز هر پروژه‌ای بستگی به نظر دولت جدید دارد و هر تصمیم که دولت جدید بگیرد چون فضای کار آماده است آغاز پروژه جدید راحت تر از دولت دهم خواهد بود.

*اضافه دریافت‌ها از متقاضیان مسکن مهر آغاز شده

چاغروندی در پاسخ به این سؤال که قرار بود اضافه دریافت‌ها از متقاضیان مسکن مهر اخذ شود آیا این کار آغاز شده است، گفت: تمام موارد در سامانه وارد شده است و متقاضیان مطلع هستند که چه میزان باید اضافه پرداخت کنند چرا که به تک تک متقاضیان نمی‌توانیم اعلام کنیم چه میزان باید اضافه پرداخت کنند.

وی ادامه داد: عدد و مبالغ آن خیلی بالا نیست که متقاضیان نگران آن باشند و دریافت این مبلغ اضافه آغاز شده است.

*تخلف ۳ تعاونی مسکن مهر و گرفتن زمین از آنها

چاغروندی در پاسخ به این سؤال که اعلام شده بود که اگر تعاونی‌های مسکن مهر تخلف کنند مطمئنا زمین از آنها پس گرفته می‌شود، گفت: در جلساتی که در وزارت تعاون برگزار کردیم ۳ تا از تعاونی‌های مسکن مهر را که توانایی انجام کار را نداشتند زمین را از آنها پس گرفتیم.

وی ادامه داد: پس از اینکه زمین را از این تعاونی‌های مسکن مهر گرفتیم و به تفاهم‌نامه سه جانبه تبدیل شد قرارداد را از تعاونی به شرکت عمران پرند منتقل کردیم.

وی ادامه داد: اگر باز هم از سوی تعاونی های مسکن مهر تخلفی صورت گیرد زمین را از آنها پس می‌گیریم.

*گفت و گو از اکبر محمودی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=83727

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر