4

مراحل اعطای مجوز مؤسسات غیرانتفاعی در استان تهران اعلام شد

  • کد خبر : 83915
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹

مدیرکل دفتر آموزش‌های آزاد، غیرانتفاعی و غیر‌دولتی از تایید مجوز فعالیت دو موسسه غیرانتفاعی در تهران و کرج خبر داد و گفت: این دو موسسه در رشته‌های هنر و هوا، فضا فعالیت خود را از مهر ماه ۹۲ آغاز می‌کنند.

خبرگزاری فارس: مراحل اعطای مجوز مؤسسات غیرانتفاعی در استان تهران اعلام شد/آغاز فعالیت دو موسسه جدید در تهران و کرج از مهر

غلامعلی نادری مدیرکل دفتر آموزش‌های آزاد، غیرانتفاعی و غیر‌دولتی وزارت علوم در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه مجوزهای موسساتی که مربوط به استان‌های تهران و البرز است، باید توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تایید شود، گفت: در ابتدا درخواست‌ها به وزارت علوم می‌رسند و بعد از آن این درخواست‌ها به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می‌شوند. اگر شورا با احداث این مجوزها موافقت کند، تقاضا به وزارت علوم برمی‌گردد و مراحل پر کردن فرم‌ها و مجوزها انجام می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بعد از گزینش اولیه، موسسات مجوز اصولی می‌گیرند و پس از تایید در بازدید مجوز اصلی خودشان را دریافت می‌کنند.

نادری افزود: موسسات غیر انتفاعی استان‌های تهران و البرز پس از طی این مراحل مجاز به پذیرش دانشجو هستند.

غلامعلی نادری با بیان جزئیاتی درباره دریافت مجوز برخی از موسسات جدید گفت: در حال حاضر در تهران یک موسسه وجود دارد که ان‌شاءالله از مهرماه شروع به جذب دانشجو در رشته‌های هنر می‌کند. یک موسسه دیگر هم به تازگی به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است که در حال طی مراحل بعدی است.

وی افزود: در کرج هم یک موسسه بوده و موسسه غیرانتفاعی دیگری هم بعد از طی شدن مراحل اجرایی، در رشته هوا، فضا شروع به کار می‌کند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های آزاد، غیرانتفاعی و غیر‌دولتی در پایان گفت: این دو موسسه جدید در تهران و کرج مجوز خود را از شورای عالی انقلاب فرهنگی دریافت کرده‌اند و ما در حال نهایی کردن مجوز آنها هستیم که از مهر ماه ۹۲ پذیرش دانشجوی آنها آغاز می‌شود.

نادری خاطرنشان کرد: بعضا ممکن است کار بعضی از موسسات به دلیل طولانی شدن مراحل گزینش و تایید حدود یک سال به تاخیر بیافتد اما وزارت علوم تلاش می‌کنم این مراحل زودتر طی شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=83915

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر