3

سربازان باید در تمام این حوزه‌ها نقش‌آفرین باشند

  • کد خبر : 84234
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶

متاسفانه مسائل منفی زیادی در بین سربازان در سایر نقاط دنیا می‌گذرد، اما در جمهوری اسلامی ایران، معنویت‌گرایی، عنصر و خصیصه اصلی سربازان است

وزیر دفاع، نیروهای مسلح را از قدرتمندترین، مقتدرترین، هوشیارترین و آماده‌به‌کارترینِ نیروها دانست و گفت: در این قدرتمندی سربازان شریک اصلی هستند و بدون حضور آنان این افتخارات دست یافتنی نبود.

سردار احمد وحیدی در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره جوان سرباز که به میزبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» اظهار کرد: خواهیم دید که در همین حماسه سیاسی پیش رو، همین سربازان هستند که نقش‌آفرین خواهند بود.

وی، حماسه سیاسی را محصول حضور قدرتمندانه مردم دانست و گفت: این حماسه در مقطع‌های خاصی از تاریخ کشور ورود و حضور می‌کند و نقطه عطفی برای جامعه و کشور خواهد بود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه خواهیم دید که در همین حماسه سیاسی نیز سربازان ما پیام‌آوران و نقش‌آفرینان والایی خواهند بود، افزود: امروز در آستانه تحقق حماسه سیاسی که محصول حضور قدرتمندانه و هوشیارانه مردم در صحنه سیاست است، قرار داریم و این نقطه عطفی را برای کشور رقم خواهد زد که سربازان ما بخشی از رقم‌زنندگان این حماسه خواهند بود.

وحیدی با بیان اینکه “امروز در آستانه تحولی جدید هستیم”، تصریح کرد: کشور ما در مسیر رشد و بالندگی، پله‌های جدید را درمی‌نوردد تا به سمت رشد قدم بردارد.

وی با اشاره به یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: این انتخابات نیز با وجود خواست دشمنان به پلکان جدیدی برای رشد و تعالی در جامعه تبدیل خواهد شد.

وزیر دفاع با اشاره به کلامی از حضرت امیرالمومنین (ع) درباره نقش نظامیان در جامعه اسلامی، اظهار کرد: نظامیان سپرها و دژ‌های دفاعی مردم و مایه زینت نظام سیاسی هستند. این افراد مایه عزت دین‌اند و راه‌هایی هستند که به امنیت منتهی می‌شوند.

به گفته وحیدی، مردم و جامعه برپا نخواهد بود، مگر به همت و کمک نظامیان.

وی با طرح این پرسش که آیا ارزشی والاتر از این می‌توان برای نظامیان تصور کرد یا خیر؟ تصریح کرد: نظام اجتماعی مبتنی بر اینهاست و اگر اینها نباشد، به هم خواهد ریخت.

وزیر دفاع، سربازان را نیروهای کانونی در قلب نیروهای مسلح برشمرد و گفت: سربازان ما شامل این اوصاف که حضرت امیر (ع) به آن اشاره کرده‌اند، هستند.

وحیدی همچنین با بیان اینکه امروز سربازان ما مفتخرند که بهترین دوره زندگی خود را در چنین جایگاهی به سر ببرند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که سربازی در ایران با تمام دنیا متفاوت‌ است.

وی در ادامه سخنانش، سربازان را عناصری عقیده‌مند و هدف‌دار برشمرد و گفت: متاسفانه مسائل منفی زیادی در بین سربازان در سایر نقاط دنیا می‌گذرد، اما در جمهوری اسلامی ایران، معنویت‌گرایی، عنصر و خصیصه اصلی سربازان است و آنان بر اساس تربیت‌محوری حرکت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حاکمیت آرمان و عقیده بسیار راسخند، تاکید کرد: از همین جهت می‌توان گفت که فرهنگی‌ترین نهاد ما، نیروهای مسلح‌اند و سرباز ما هنگام ورود به نیروهای مسلح با جوی فرهنگی روبرو می‌شود که هم خود از آن تاثیر می‌گیرد و هم با تاسی از آن بر جامعه تاثیر می‌گذارد.

وحیدی، شأن سربازی در جمهوری اسلامی ایران را بسیار والا برشمرد و با بیان اینکه “سربازی در کشور ما پرونده بسیار درخشانی دارد”، تصریح کرد: همین ۶۰ هزار شهید سرباز، خود بهترین ملاک برای سنجش درستی عمل سربازان است.

به گزارش ایسنا، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به حضور و نقش درخشان سربازان در خلیج‌فارس، دریای عمان، مرزهای شرقی و غربی و دورافتاده‌ترین نقاط کشور، تصریح کرد: بخش زیادی از امنیت کم نظیر جمهوری اسلامی ناشی از حضور حماسی و مقتدرانه سربازان جان بر کف است.

وی امنیت شهرها را ناشی از حضور مقتدرانه سربازان دانست و گفت: اینکه کشورهای سلطه‌طلب با وجود میل باطنی خود، کم‌ترین سوء عمل و اقدامی علیه جمهوری اسلامی نمی‌کنند، ناشی از اقدامات مقتدرانه سرباز ماست.

وحیدی در بخش دیگری از صحبتهایش با بیان اینکه “امروز توطئه‌های فراوان از خارج و احیانا داخل کشور اعمال می‌شود”، تصریح کرد: با این وجود ما شاهد امنیت و آرامش بسیار خوب و مثال‌زدنی در کشور هستیم که اینها نیز ناشی از حضور خردمندانه سربازان است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه سربازان در حوزه‌های مربوط به رشد علمی هم افتخارات زیادی خلق کرده‌اند، امروزه در قالب طرح «سرباز نخبه» بسیاری از کارهای مهم کشور توسط سربازان انجام می‌شود و در رشد و بالندگی کشور نمی‌توانیم نقش سربازان را کم ببینیم.

وی نیروی انسانی را پارامتر برجسته‌ساز در تمامی حوزه‌ها برشمرد و گفت: سربازان ما به عنوان بخش عمده‌ای از سرمایه انسانی در نیروهای مسلح، نقطه‌ برترساز ما هستند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین با اشاره به روابط انسانی نزدیک و گسترده حاکم در تمام سطوح نیروهای مسلح، خاطرنشان کرد: این روابط نشان از قوم و ارتباط انسانی میان فرمانده و سربازان است.

وحیدی، یکپارچگی و انسجام را از مواردی برشمرد که سبب مصونیت کشور از توطئه می‌شود و گفت: حضور سبز سربازان در نیروهای مسلح را گرامی می‌داریم. سربازانی که در حین خدمت آموزش‌های حرفه‌ای را می‌بینند، پس از خدمت نیز این آموزش‌ها را وارد جامعه اسلامی کرده و اتفاقات بزرگی را برای کشور رقم می‌زنند.

وی قدرت جمهوری اسلامی در منطقه را به برکت حضور قدرتمند جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: اینها نشان از این دارد که ما در طی مسیر بلند و پرافتخاری که جمهوری اسلامی طی می‌کند، لحظه‌ای توقف نکردیم.

وحیدی با بیان اینکه امروز به فضل الهی سپر بالندگی را در تمام صحنه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای طی می‌کنیم، گفت: سربازان باید در تمام این حوزه‌ها نقش‌آفرین باشند. ما فداکاری‌ها و توانمندی‌های سربازان نیروهای مسلح را گرامی می‌داریم و امیدوارم که در چنین ایامی، جشن پیروزی نهایی و سقوط نظام سلطه را برگزار کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=84234

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر