3

حجت الاسلام پناهیان : انشاالله هیچ نوع عوام فریبی صورت نگیرد

  • کد خبر : 85871
  • ۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۰

استاد حوزه و دانشگاه گفت: دشمن دلش را به برخی کاندیداها خوش کرده بود به همین خاطر نسبت به رد صلاحیت ها اعتراض می کند البته ما نمی گوییم که اینها با ضد انقلاب ارتباط دارند.

حجت الاسلام پناهیان امشب در نخستین همایش مشترک ستادهای جلیلی و جبهه پایداری که در مسجد امام حسن عسگری قم برگزارشد گفت: رشد سیاسی جامعه فضای خوبی را برای رقابت انتخاباتی فراهم کرده است، سالهای گذشته برخی علاقه داشتند فضای کشور را برای انتخابات سیاه و سفید کنند، ضدیت و تقابل در جامعه ایجاد می کردند تا از بد اخلاقی و بی تقوایی استفاده کرده و شور انتخاباتی را افزایش دهند اما درانتخابات مجلس فضای آرامتری در کشور حاکم شد و مردم با آرامش بیشتری توانستند درانتخابات شرکت کنند.

وی افزود: بسیاری فکر می کردند در این انتخابات شور انتخاباتی و مقدمه حماسه سیاسی به این صورت است که چهره هایی که درگیری ایجاد می کردند وارد صحنه شوند این عمل ناصحیح است چون جامعه بیش از همه چیز نیاز به آرامش دارد .

پناهیان ادامه داد: الان رقابتها به گونه ای است که شعارها زیاد از هم دور نیست، کسی با اپوزیسیون وارد انتخابات نشده است، همه سعی می کنند ارزشها را حفظ کنند انشاالله هیچ نوع عوام فریبی هم صورت نگیرد مردم ما هوشمند هستند و این فضا به رشد سیاسی کمک می کند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر کسانی در انتخابات جنجال آفرینی می کردند و با جنجال آفرینی حضور حداکثری رقم می خورد نام آن حماسه نبود، امیدواریم که این فضا تا پای صندوقها ادامه داشته باشد. زیرا آن چه باعث رای آوری می شود اندیشه و انتخابات آگاهانه است.

پناهیان عنوان کرد: مهمترین شاخصی که رهبری در هفته های گذشته در باره انتخابات مطرح کردند مقاومت در برابر استکبار بوده، ما نباید به هیچ بهانه ای در برابر استکبار کوتاه بیاییم؛ دشمن به جایی رسیده که نمی تواند خواسته های حداقلی مومنان بحرین را تحمل کند، رفتار دشمن طوری شده که نمی تواند سوریه را که مواضع آن نسبت به ایران فاصله دارد و گاهی با کشورهای عربی در برخی مسائل مربوط به اختلافات ایران و کشورهای همسایه است هم پیمان می شود تحمل کند.

وی افزود: اگر مقداری در برابر استکبار کوتاه بیاییم آنها از ما خواهند خواست که توافقنامه بنویسیم وعلیه جمهوری اسلامی ایران شروع به فعالیت کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: کشورهای اروپایی در اوج وحشی گری هستند که دادن اسلحه به تروریستها را در سوریه رواج می دهند، دشمن در آستانه نابودی است و می خواهد بیشترین ضربه های خود را بزند.

پناهیان گفت: اگر چه امروز کسی از بین کاندیداها علیه مقاومت صحبت نمی کند اما بخش مهمی از صحبتهای رهبری به این بر می گردد که چه کسی می تواند بیشتر مقاومت کند.

وی به بیان اینکه نیاز به مدیر و مدبر داریم گفت: مدیر بودن یکی از مفاهیمی است که رهبری بر آن تاکید کردند، ما با یک مدیریت انقلابی می توانیم مشکلات را حل کنیم، مدیر انقلابی کسی است که پشت سر رفاقتها و اسیر باندبازی ها نشود، با اطرافیان خود رودربایستی نداشته و مبانی انقلاب ونیز مبانی نظری دین را بشناسد.

پناهیان درباره مسائل فرهنگی افزود: مسئله فرهنگی مساله ای است که همیشه مورد انتقاد رهبری بوده است، در دولت سازندگی و در دولت اصلاحات و حتی در دولتی که الان در آن هستیم این مساله مورد انتقاد است؛ دولت نهم که بسیاری از شاخصه ها را داشت اما مورد گلایه رهبری بود که بخشهای فرهنگ غریب ماند.

پناهیان عنوان کرد: یکی از کارهایی که در کشور عقب مانده است و در فضای گفتگوهای کاندیداهای طرحی درباره آن نمی بینیم فرهنگ است.

وی با طرح این سوال که کدام رئیس جمهور می تواند برای فرهنگ تحول آفرین باشد عنوان کرد: باید کسی انتخاب شود که از پس این ماجرا بر بیاید، بخشی از مسائل اقتصادی ما هم به مسائل فرهنگی مربوط است و فقط مدیریت انقلابی می تواند مساله اقتصاد را حل کند، الگوهای غربی و شرقی نمی تواند کارساز باشد.

این استاد حوزه دانشگاه خاطر نشان کرد: باید با تحول و دیدگاه وضعیت معیشت را تغییر داد، اگر به سمتی رویم که دشمن از ما ناامید شود راحت تر زندگی می کنیم، آبادانی فقط در صورت ناامیدی دشمن به وجود خواهد آمد.

افق نیوز/ مهر:پناهیان در پایان گفت: دشمن دلش را به برخی کاندیداها خوش کرده بود به همین خاطر نسبت به رد صلاحیت ها اعتراض می کند و ما نمی گوییم که این افراد با ضد انقلاب همراه هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=85871

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر