1

قبول شکست پلیس آمریکا از کارتل های وحشتناک مواد!

  • کد خبر : 86471
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۵

سازمان مبارزه با قاچاق مواد مخدر آمریکا تصمیم دارد سیاست‌های مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر را در کشورهای امریکای لاتین تغییر دهد.

براساس آخرین گزارشات منتشرشده، آمریکای لاتین بزرگترین منطقه فعالیت کارتل‌های موادمخدر و قاچاق کوکایین است و برای مبارزه با قاچاقچیان بین‌المللی در این کشورها هزینه‌های مالی و انسانی قابل توجهی را متحمل می‌شود، به همین منظور سازمان مبارزه با قاچاق مواد مخدر امریکا سعی دارد سیاست‌های نرم‌تری را برای مقابله با قاچاقچیان در برنامه کاری خود قرار دهد.
آخرین گزارش‌ها حاکی است سازمان‌های مامور اجرای قانون باید برنامه سیاست‌های خارجی خود را تغییر دهند، چرا که هزینه مبارزه با چنین کارتل‌هایی بسیار بالا بوده و مسأله‌ساز شده است.
طی کنفرانس برگزارشده در سال گذشته، امریکا خواهان همکاری بیشتر کشورهای مختلف برای مقابله با قاچاقچیان شده است. گزارش‌ها حاکی است هزینه‌های انسانی جنگ با قاچاقچیان مواد مخدر وکارتل‌ها بسیار گزاف است و باید رویکرد جدیدی به جنگ مواد مخدر داشت و سیاست‌های تند و خشنی طی چند دهه در کشورهایی چون کلمبیا، پرو و مکزیک در مبارزه با قاچاقچیان به کار رفته و باعث بروز خشونت‌هایی شده است باید تعدیل پیدا کند.
آخرین تصمیمات اتخاذشده حاکی است که امریکا دیگر تمایلی به استقرار تجهیزات انتظامی و ارتشی علیه کارتل‌های مواد مخدر ندارد.آمارها نشان داده تقریباً تمام کوکایین‌های مصرفی در کشورهای غربی در امریکای لاتین تولید می‌شود و سالانه هزاران نفر در خشونت علیه تجارت مواد مخدر در امریکای مرکزی، کلمبیا، مکزیک، آرژانتین و برزیل کشته می‌شوند.
آمارهای دیگر حاکی است ۴۵ درصد از معتادان مواد مخدر، کوکایین مصرف می‌کنند و حدود ۵۰ درصد هرویین و ۲۵ درصد ماری‌جوانا در شمال و جنوب امریکا مصرف می‌شود و با توجه به شرایط موجود، امریکا قصد دارد سیاست‌های نرم‌تری در مقابل مصرف‌کنندگان برخی از انواع مواد مخدر از جمله ماری‌جوانا در پیش بگیرد.
هلن کلارک، رئیس برنامه توسعه سازمان ملل متحد چندی پیش اعلام کرد برخی از مصرف‌کنندگان دچار مشکلات بهداشتی- درمانی هستند و با آن‌ها نباید به صورت یک مجرم برخورد کرد.وی اضافه کرد ایالات متحده میلیاردها دلار به کلمبیا ارسال کرده تا با تجارت کوکایین مبارزه شود اما هنوز هم هماهنگی‌های لازم و محدودی بین دو کشور در رابطه با قاچاق مواد مخدر وجود دارد و به زودی سیاست‌های نرم‌تری در برخورد با کارتل‌های مواد مخدر اعمال خواهد شد.

جام

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=86471

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر