2

شرایط اقتصادی کشور زیبنده انقلاب نیست

  • کد خبر : 87336
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۰

یک نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر به مسکن توجه داشته باشیم، قدرت خرید خانواده‌ها را بیش از دو برابر افزایش داده‌ایم.

محمدباقر قالیباف در جمع مردم خرم‌آباد، با گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره) افزود: امام خمینی (ره) مردی بود که جز در را خدا گامی برنداشت و امروز انقلاب و نظام ما به برکت مجاهدت شهدا و رهبری این امام عظیم‌الشأن پابرجاست.

وی ادامه داد: در این روز بیعت می‌کنیم که تا جان در بدن داریم در راه دفاع از انقلاب و مردم و آرمانهای نظام و انقلاب از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خطاب به مردم لرستان گفت: شهرت شما مردم لرستان محب اهل بیت و در سایه اهل بیت زندگی کردن است. شما مردمی هستید که در هر مقطعی از زمان از نظام و آرمانهای اسلام و انقلاب در سایه اهل بیت دفاع کردید. مردم لرستان شهید پرور هستند و مثل استانهای جنگ زده مقاومت و جان‌نثاری کردند.

قالیباف با بیان اینکه اشتغال، بیکاری جوان تحصیلکرده، پایین بودن سقف درآمد خانوارها و معیشت آنان به دلیل تورم به شدت پایین است، تصریح کرد: هرجا توفیق خدمت داشتم تلاشم بر این بوده که روند پیشرفت و سامان دادن به کارها از مناطق محروم تسریع کنم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دو هدف عمده را دنبال می‌کرد، افزود: یکی از این اهداف مبارزه با استبداد و از بین بردن منافع استکبار بود تا آنها را از سرزمینمان خارج و استقلال که آرزوی دیرینه این ملت بود به ارمغان آورد. حفظ و تداوم انقلاب در گرو خدمت به مردم از دیگر اهداف انقلاب بوده است چراکه قدرت ملی ما در گرو خدمت به مردم است.

شهردار تهران با بیان اینکه مهمترین هدف انقلاب این بود که مردم در تصمیم‌گیری‌های مهم کشور دخیل و تاثیر گذار باشند و در سایه اسلام یک زندگی قابل قبول، به دور از تنش و اضطراب و استرس داشته باشند، اظهار کرد: این موارد از خواسته های نظام و انقلاب بوده است که باید به سمت آن حرکت کنیم و اگر به این خواسته دست نیافته ایم باید اعتراف کنیم که در راه تحقق آرمانهای انقلاب موفق نبودیم.

وی با اشاره به اینکه در کشور از منابع و امکانات خوبی برخوردار هستیم، تصریح کرد: متاسفانه شرایط اقتصادی کشور زیبنده انقلاب و کشوری با این عظمت و امکانات نیست که ضعف مدیریت و برنامه‌ریزی، نبودن روحیه جهادی، فقدان روحیه همکاری و همراهی و استفاده نکردن از خرد جمعی، از جمله ضعف‌های کشور است.

قالیباف با بیان اینکه “نخبگان سرمایه های کشور هستند و باید از این ظرفیت استفاده کرد”، ادامه داد: بدون حب و بغض سیاسی، باید دغدغه‌ای جز خدمت نداشته باشیم و اولویت را به مناطق محروم دهیم. به عنوان شهردار تهران، رشد و توسعه را در جنوب شهر نسبت به شمال شهر در اولویت قرار دادم و هر کار زیر ساختی، فرهنگی، تفریحی، اجتماعی در تهران ابتدا از مناطق محروم آغاز کردم و سپس مناطق برخوردار را در نظر داشتم.

وی خطاب به مردم لرستان گفت: اگر تقدیر الهی براین بود که توفیق خدمت در دولت آینده پیدا کنم، در این روز چهاردهم خرداد به شما مردم غیور لرستان قول می‌دهم وضع نابسامان استان را در حوزه اقتصادی، بیکاری و گرانی را ظرلف کمتر از دو سال به ساماندهی خواهم رساند و زیرساختهای صنعت و کشاورزی را نیز مورد توجه قرار خواهم داد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اهمیت موضوع بیمه اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که امروز در کشور باید در اولویت قرار گیرد بحث درمان است چراکه در حال حاضر ۷۰ درصد هزینه های درمانی بر دوش خانواده‌هاست و باید این مهم اصلاح شود تا هزینه تحمیل شده بر خواده های کمتر شود. چرا باید فرقی بین بیمه روستای و شهری باشد؟ در کنار آموزش، موضوع سلامت و بهداشت باید در اولیوت کارهای دولت قرار گیرد و در این راستا دولت باید سیاستهای جبرانی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه “یارانه در عرصه تولید، صنعت، کشاورزی، کار و … جزو قوانینی بود که متاسفانه اجرا نشد”، تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در بحث اشتغال دچار مشکل شدیم، این است که میزان تولید پایین بوده است.

قالیباف در ادامه، یکی از دغدغه‌های اصلی امروز خانواده‌ها را موضوع مسکن دانست و گفت: امروز اگر خانواده‌ای تنها یک فرصت شغلی داشته باشد و منزلی نداشته باشد، صددرصد حقوقش کفایت اجاره بها مسکنش نیست چه برسد به اینکه بخواهد هزینه ایاب و ذهاب، درمان، تحصیل، پوشاک و آموزش خانواده را مهیا سازد.

وی از عملکرد دولت در حوزه مسکن مهر تقدیر کرد و گفت: البته دو اشکال اساسی در این حوزه وجود داشت؛ اول اینکه با توجه به زلزله‌خیز بودن کشور، کیفیت لازم در ساخت و ساز رعایت نشده و باید سرمایه ها درست هزینه می شد و دوم اینکه مسکن مهر در جاهایی خارج از محدوده شهری اجرا شده در حالیکه در شهرها حاشیه نشینی و بافت فرسوده وجود داشته و به راحتی امکان ساخت و ساز و اسکان مردم در شهرها بوده است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه “اگر به مسکن توجه داشته باشیم قدرت خرید خانواده‌ها را بیش از دو برابر افزایش داده‌ایم”، تصریح کرد: ۲۵۰ نوع شغل مستقیم درگیر موضوع مسکن است، چراکه اشتغال دغدغه مردم است.

وی با بیان اینکه “مهمترین چالشی که در کشور وجود دارد، چالش مدیریت است و از این مساله به درستی استفاده نشده است”، تاکید کرد: باید از تجربه و نیروی جوانان در چالش اقتصادی با اصلاح مدیریت و ساختار استفاده کنیم، چراکه این موضوعات باعث شده ظرفیتها و استعدادها، اقوام، گروهها و جوانان با ظرفیتی که کسی آنها را نمی شناسند دیده نشوند.

قالیباف اضافه کرد: اگر مدیریت اصلاح و سیستم اداری را با سرعت عوض کنیم، قول می‌دهم آثار کار را در حوزه بیکاری، تورم، اشتغال و… خواهید دید. من این را قبول ندارم که در تهران بنشینم و برای استانها تصمیم‌گیری کنم، بلکه باید از ظرفیت بزرگان و مسئولان شهرها که اشراف کامل بر مسائل دارند در تصمیم‌گیری‌ها استفاده شود.

وی اضافه کرد: من هیچ عقبه سیاسی و قدرت مادی نداشتم اما این ظرفیت را انقلاب برایم فراهم کرده است و جزو مدیرانی هستم که مدیر نشسته در دفتر نیستم و با برنامه‌ای که تنظیم کردم، اگر توفیق خدمت یافتم، تعهد من به شما این است که حماسه اقتصادی را با توکل به خدا و کمک شما جوانان رقم بزنم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پایان با بیان اینکه “تولید در روستاها و استانهای محروم بویژه لرستان را به صورت مضاعف خواهیم دید و این تحول در حوزه سازندگی ادامه خواهد یافت”، گفت: سفرهای استانی‌ام با گذشته متفاوت خواهد بود و بدون شک لرستان به خاطر محرومیتش جزو اولین استانهایی است که خواهم آمد.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=87336

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر