2

ارتش سوریه کنترل کامل شهر قصیر را به دست گرفت

  • کد خبر : 87423
  • ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷

ارتش سوریه توانست کنترل کامل شهر استراتژیک قصیر را به دست بگیرد.

به نقل از رویترز، تلویزیون رسمی سوریه صبح امروز -چهارشنبه- اعلام کرد که ارتش این کشور توانسته به طور کامل کنترل شهر استراتژیک قصیر در مرز سوریه با لبنان را به دست گیرد.

شبکه المیادین با پخش تصاویری از سربازان ارتش سوریه در شهر قصیر که با پرچم های سوریه و تصاویر بشار اسد در حال قدم زدن در خیابان های شهر قصیر هستند، اعلام کرد که کنترل ارتش سوریه بر این شهر کامل شده است.

در این گزارش بیانیه رسمی تلویزیون دولتی سوریه قرائت شد که در آن آمده است : نیروهای ما کنترل کامل شهر را به دست گرفته و امنیت و ثبات را به آن بازگرداندند.”

یکی از سخنگویان مخالفان مسلح حکومت سوریه نیز با تایید این مساله که آنها کنترل خود را بر شهر قصیر از دست داده اند ،به شبکه الجزیره گفت که مخالفان مسلح با این حال همچنان در قصیر مشغول مبارزه با نیروهای ارتش و حزب الله لبنان هستند.

همچنین یک منبع وابسته به حزب الله لبنان نیز در گفتگو با رویترز گفت که نیروهای ارتش و حزب الله در بامداد روز چهارشنبه (امروز)در یک حمله ناگهانی شورشیان مسلح را وادار به عقب نشینی و فرار کرده اند.

به گزارش عصر ایران، شهر قصیر که در منطقه مرزی بین سوریه و لبنان واقع است در دو هفته گذشته شاهد شدید ترین درگیری ها بین ارتش سوریه و نیروهای حزب الله از سویی و شورشیان مسلح از سوی دیگر بود.

این شهر برای سوریه از اهمیت استراتژیک برخوردار است چرا که با قطع دسترسی مخالفان مسلح به این شهر، ارتش سوریه و نیروهای حزب الله لبنان می توانند کنترل یک منطقه مهم ورود و خروج سلاح و شورشیان مسلح را به دست گیرند.

نامه

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=87423

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر