2

پوتین: هر تصمیمی برای تسلیح مخالفان سوریه ثبات منطقه را بر هم می‌زند

  • کد خبر : 89651
  • ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷

رئیس جمهور روسیه در کنفرانس خبری سران گروه ۸ هر تصمیمی برای تسلیح مخالفان سوریه را اقدامی تشدید کننده بی‌ثباتی در منطقه دانست.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بار دیگر تأکید کرد تنها از طریق راه حل‌های سیاسی می‌توان از خونریزی در سوریه جلوگیری کرد.

بنا به گزارش صدای روسیه، رئیس جمهور روسیه در خلال یک کنفرانس خبری پس از نشست سران گروه ۸، گفت: «هر تصمیمی برای تجهیز تسلیحاتی مخالفان، بر اساس اتهام‌‌های تأیید نشده به دمشق می‌تواند ثبات منطقه را بیشتر به هم بریزد.»

نشست گروه هشت (جی ۸) روز گذشته در حالی در شهر «فرمانانگ» در ایرلند شمالی آغاز شد که بررسی اوضاع سوریه در دستور کار این نشست قرار دارد.

آقای پوتین گفت شرکت‌کنندگان در این نشست هنگام بحث درباره موضوعات بین‌المللی توجه ویژه‌ای به موضوع سوریه داشتند و مسکو از شرکایش خواست به صورت هدفمند برای برگزاری کنفرانس ژنو، جهت پایان دادن به تنش ها در سوریه تلاش کنند.

در هفتم ماه می، روسیه و امریکا برای برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی در مورد سوریه توافق کردند که به نوعی پیگیری توافقات نشست نو بود که در ژوئن سال ۲۰۱۲ برگزار شد.

“اخضر ابراهیمی”، نماینده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در مسایل سوریه در هفتم ژوئن گفت که این نشست ممکن است در ماه جولای برگزار شود. در اصل قرار بود که این مذاکرات در ماه ژوئن برگزار شود.

بحران سوریه در ماه مارس ۲۰۱۲ آغاز شد و تعدادی از مردم از جمله تعداد زیادی از نیروهای دولتی، در این خشونت‌ها کشته شده‌اند.

دمشق می‌گوید که این هرج و مرج از خارج کشور هدایت می‌شود و گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد تعداد زیادی از شبه‌نظامیان در سوریه از ملیت‌های خارجی هستند.

دولت سوریه می‌گوید که غرب و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن نظیر قطر، عربستان سعودی و ترکیه از این شبه‌نظامیان حمایت می‌کنند.

علاوه بر این، چندین سازمان حقوق بشری بین‌المللی نیز، گفته‌اند که شبه‌نظامیان در سوریه مرتکب جنایت‌های جنگی می‌شوند.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=89651

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر