1

دانشگاه گلاسکو مدرک تحصیلی دکتر روحانی را تاییدکرد +سند

  • کد خبر : 89654
  • ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰

بعد از انتشار اخباری مبنی بر تشکیک در مدرک فوق لیسانس و دکترای، آقای حسن روحانی از سوی رسانه های اروپایی، خبرنگار بولتن نیوز با رئیس دفتر دانشجویان دانشگاه گلاسکو کلدونین مکاتبه کرد و صحت این مدرک را جویا شد. بر اساس این مکاتبات مدارک تحصیلی دکتر روحانی تایید و اخبار رسانه های اروپایی مذکور تکذیب شد.

پس از درج گزارشی در روزنامه دیلی تلگراف و همچنین چندین سایت دیگر اروپایی از جمله سایت ایران الکشن واچ (دیده‌بان انتخابات ایران)، در ارتباط با تشکیک در مورد مدارک تحصیلی آقای دکتر حسن روحانی از دانشگاه گلاسکو کلدونین، خبرنگار بولتن نیوز با دانشگاه مذکور مکاتباتی انجام داده که خبر این رسانه ها را تکذیب می کند.

به گزارش خبرنگار بولتن نیوز، خانم هیزل لاودر، رئیس دفتر دانشجویان دانشگاه گلاسکو، در مکاتبات خود ضمن پاسخ به خبرنگار ما، اعلام کرده که فردی بنام حسن فریدون در سال ۱۹۹۵ امتیاز تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد فلسفه را کسب کرده و سپس در ماه نوامبر سال ۱۹۹۶ فارغ التحصیل شده است.

خانم هیزل لاودر در مکاتبات خود با خبرنگار بولتن، اضافه می کند که آقای فریدون سه سال بعد یعنی در سال ۱۹۹۹ نیز دکترای فلسفه خود را با رساله «انعطاف پذیری شریعت با نگاهی به تجربه ایران» را از این دانشگاه اخذ کرده است.

بر اساس این گزارش، رئیس دفتر دانشجویان دانشگاه گلاسکو در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه، این رشته جزء رشته های حقوق می شود یا خیر؟، گفت: این امتیاز به صورت سمبولیک «دکترای فلسفه» نامیده می‌شود و بسته به موضوع تحقیق دکترای آقای حسن فریدون به زیر مجموعه های دکترای حقوق تعلق می گیرد.

لازم به ذکر است که تشکیک زیادی برای نوع مدرک دکترای حقوق آقای روحانی و ارتباط آن با فلسفه و همچنین مشخصات فردی ایشان پیش آمده بود که با مکاتبات خبرنگار بولتن نیوز زویای مختلف این موضوع تا اندازه زیادی شفاف شد.

در شهر سرخه استان سمنان، خانواده آقای روحانی به نام فریدون شناخته می شود. «حسن نجار» شوهر خواهر دکترروحانی در گفتگو با خبرگزاری مهر در این خصوص می گوید: «همه فامیل آقای روحانی، نام خانوادگی شان فریدون است. منتها خود آقای دکتر به خاطر این که این نام خانوادگی، خودش یک اسم است و به این خاطر که در دوران مبارزات علیه رژیم پهلوی، با اسم مستعار بالای منبر بروند و سخنرانی کنند، نام خانوادگی شان را به روحانی تغییر دادند. اما نام خانوادگی اصلی وی فریدون است.»

بنا بر گزارش خبرگزاری مهر، همسر حجت الاسلام دکتر روحانی نیز، نام خانوادگی خود را تغییر داده است. آن طور که همسایه ها و بستگان روحانی می گویند، او و همسرش پسرخاله و دخترخاله هستند و نام خانوادگی همسر روحانی«عربی» بوده است. اما پس از ازدواج با دکتر روحانی، او همنام خانوادگی او را به «روحانی» تغییر داده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=89654

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر