1

آقای افشاگر در فرودگاه مسکو/ مقصد بعدی: کوبا+تصاویر

  • کد خبر : 90435
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۲ - ۳:۵۴

کانال تلویزیونی روسیه ۲۴ اعلام کرده با توجه به اینکه آقای اسنودن ویزای این کشور را ندارد، باید تا قبل از پرواز به کوبا در فرودگاه بماند. گفته شده که احتمال دارد اکوادور یا ونزوئلا مقصد نهایی او باشد.

بی بی سی (BBC) خبر داد: «یک هواپیمای روسی حامل “ادوارد اسنودن” افشاگر رسوایی اخیر سازمان امنیت ملی امریکا، پس از ترک هنگ کنگ در فرودگاه مسکو به زمین نشسته است.»

 بنا بر این گزارش، یکی از منابع شرکت هواپیمایی روسی «آئروفلوت» گفته است که آقای اسنودن قرار است فردا (دوشنبه۲۳ژوئن-۳تیرماه) به کوبا سفر کند.

 کانال تلویزیونی روسیه ۲۴ نیز اعلام کرده است که با توجه به اینکه آقای اسنودن ویزای این کشور را ندارد، باید تا قبل از پرواز به کوبا در فرودگاه بماند. گفته شده که احتمال دارد اکوادور یا ونزوئلا مقصد نهایی او باشد.

 

 

 بی بی سی افزود: «در همین حال سایت افشاگر “ویکی لیکس” با صدور بیانیه ای گفته است که به آقای اسنودن برای اینکه بتواند از یک کشور دموکراتیک پناهندگی دریافت کند، کمک کرده است.»

 دولت هنگ کنگ اعلام کرده است که آقای اسنودن داوطلبانه و از طریق قانونی با یک هواپیما آنجا را ترک کرده است.

 پیش تر دادگستری امریکا در تماس با دولت هنگ کنگ رسما خواستار استرداد آقای اسنودن شده بود. دادگستری امریکا این پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی (NSA) را به جاسوسی، سرقت و تغییر اسناد محرمانه متهم کرده است.

 

 

 اما دولت هنگ کنگ با استناد به اینکه هیچ دلیلی برای دستگیری آقای اسنودن بر اساس خواسته امریکا وجود نداشته و مدارک ارائه شده از سوی آن ها با قوانین هنگ کنگ مطابقت نداشته، از پذیرش درخواست دادگستری امریکا خودداری کرد.

 البته رسانه دولتی انگلیس به این مطلب که افشاگری آقای اسنودن منجر به رسوایی دولت انگلیس نیز شده است اصلا اشاره ای نکرده است. افشاگری که کنترل شدید و جاسوسی فراگیر دولت انگلیس از شهروندان خود و حتی ارسال اطلاعات کسب شده به امریکا را برملا کرد.

 

 

 جام

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=90435

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر