1

مردم آفریقای جنوبی، پرچم آمریکا را به آتش کشیدند

  • کد خبر : 91253
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۲ - ۸:۴۷

مردم آفریقای جنوبی با برپایی تظاهرات در مقابل سفارت آمریکا، پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

امروز شهر پروتریا در آفریقای جنوبی شاهد برپایی تظاهرات بود. این تظاهرات در اعتراض به سفر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به آفریقای جنوبی برپاشد. صدها نفر در این تظاهرات در این تظاهرات شرکت داشتند که در مقابل سفارت آمریکا در شهر پروتریا برگزار شد. شرکت کنندگان در این تظاهرات پرچم آمریکا را به آتش کشیدند. این تظاهرات از مقابل ساختمانهای دولتی آفریقای جنوبی در پروتریا شروع شد و معترضان در مقابل سفارت آمریکا در این شهر تجمع کردند. این تظاهرات همزمان با سفر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به آفریقای جنوبی برپا شد. اوباما در ادامه سفر دوره ای اش به کشورهای آفریقایی پس از سنگال به آفریقای جنوبی آمده است. اوباما در سفر به آفریقا جنوبی امیدوار است بتواند به عیادت  نلسون ماندلا رهبر آزادیبخش آفریقای جنوبی نیز برود که بیمار است و در حال حاضر در بیمارستان در وضع بدی قرار دارد. شرکت کنندگان در این تظاهرات نوشته هایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود اوبامای صهینویست، عمو تام است.(عمو تام نماد آمریکا است).
پلیس آفریقای جنوبی با خودروهای زرهی در مقابل ساختمان سفارت آمریکا در پروتریا حضور داشت تا مانع از نزدیک شدن معترضان به این مکان شود.
یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات گفت.. ماندلا برای زندگی انسانها ارزش قائل بود. ماندلا برای رویه قانونی ارزش قائل بود. ماندلا لشگرکشی ها و رفتارهای غیرقانونی را محکوم می کرد. ماندلا حملات با هواپیماهای بدون سرنشین و کشتار غیرنظامیان را محکوم می کند. با این اوصاف، اوباما نمی تواند به عیادت ماندلا برود.
یکی دیگر از معترضان نیز گفت.. اوباما اولین رئیس جمهور سیاهپوست آمریکا است و ما انتظارات زیادی از او داشتیم و اینکه او می تواند به شخصیتی همانند ماندلا تبدیل شود. اما متاسفانه او نتوانست به ماندلایی دیگر تبدیل شود. ماندلا، ماندلا است.

 

یکی دیگر از معترضان آفریقایی در این تظاهرات گفت.. آقای باراک اوباما باید چیزهای زیادی درباره رهبری یاد بگیرد. شاید لازم است او نیز بیست و هفت سال (همانند ماندلا) در زندان باشد تا به رهبری واقعی تبدیل شود همانطور که مدعی رهبری جهانی است. اگر او می خواهد برای کل جهانیان تصمیم گیری کند، بیست و هفت سال زندانی بودن می تواند او را به درک واقعیتها کمک کند و بفهمد که انسان باید چگونه عمل کند.
اعضای حزب کمونیست آفریقای جنوبی، فعالان لیگ کمونیست جوانان آفریقای جنوبی، اعضای کنگره دانشجویی آفریقای جنوبی و فعالان کنگره اتحادیه های تجاری آفریقای جنوبی در این تظاهرات در کنار گروههای دیگر شرکت داشتند.
قرار است همزمان با حضور باراک اوباما در آفریقای جنوبی ، در شهرهای ژوهانسبورک و کیپ تاون نیز تظاهرات دیگری برپا شود. امروز در شهر هافتون در حومه ژوهانسبورگ، مسلمانان این منطقه پس از اقامه نمازجمعه تظاهرات کردند و گفتند اوباما نتوانسته است به انتظارات مسلمانان در نقش نخستین رئیس جمهور سیاهپوست آمریکا عمل کند و ماندلایی دیگر شود.
واحد خبر
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=91253

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر