1

وجود ۱۲۰ عنوان جرم رایانه‌ای/عدم آشنایی خانواده‌ها نسبت به جغرافیای فضای مجازی

  • کد خبر : 91837
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۵

مؤلف کتاب «خانواده، سواد رسانه‌ای و رسانه‌های دیجیتال» با بیان اینکه در حال حاضر در کشور حدود ۱۲۰ عنوان جرم رایانه‌ای وجود دارد، گفت: این در حالی است که خانواده‌ها نسبت به جغرافیای فضای مجازی آشنایی ندارند و فرزندان در طول روز به این فضاها سفر می‌کنند.

سرهنگ سیدحسن میربهرسی بعدازظهر امروز در مراسم رونمایی و نقد و بررسی کتاب «خانواده، سواد رسانه‌ای و رسانه‌های دیجیتال» که در فرهنگسرای اندیشه در حال برگزاری است، اظهار داشت: اینترنت و فضای مجازی زمانی که وارد کشور شد به عنوان یک ضرورت تلقی می‌شد به طوری که براساس آمارهایی که توسط مرکز آمار رسمی تا سال گذشته ارائه شده و ضریب نفوذ اینترنت در کشور به ۴۳ درصد رسیده است.

مؤلف کتاب «خانواده، سواد رسانه‌ای و رسانه‌های دیجیتال» با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت در کشورهای توسعه یافته هم‌اکنون بیش از ۷۵ درصد است، افزود: بی‌تردید کشور ما نیز این فاصله را با سرعت طی خواهد کرد اما در این میان باید به تهدیدها و آسیب‌های آن توجه شود.

وی یادآور شد:‌ تهدیدها و آسیب‌هایی که ناشی از نفوذ اینترنت در کشور است همانند تهدیدها و آسیب‌هایی است که در دوران قاجاریه برای صنعتی شدن طی کرده‌ایم.

میربهرسی با انتقاد از اینکه در کشور ما الزامات ورود به فضاهای مجازی به خوبی تبیین نشده است، گفت: کشورهای توسعه یافته همزمان با افزایش ضریب نفوذ اینترنت فرهنگ‌سازی لازم را در این باره صورت داده است.

این مؤلف کتاب در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۰ عنوان جرم رایانه‌ای در کشور وجود دارد، اضافه کرد:‌ این پرونده‌ها هم‌اکنون در دادسرای ویژه جرایم رایانه‌ای در حال بررسی است.

وی یادآور شد:‌ متأسفانه هم‌اکنون خانواده‌ها نسبت به تهدیدهای اصلی فضای مجازی آگاهی کامل ندارند به طوری که فرزندان در طی روز سفرهای بی‌شماری را در فضای مجازی می‌کنند اما خانواده‌ها نسبت به جغرافیای این فضا ناآگاه هستند.

میربهرسی با انتقاد از اینکه در کشور ما هویت کاربران اینترنتی پنهان مانده است، یادآور شد: به عنوان مثال می‌توان به یک مجرم در فضای رایانه‌ای اشاره کرد که این فرد با حضور در کافی‌نت‌ها، هتل‌ها و سایر اماکن و با نصب نرم‌افزاری ویژه بر اینترنت این مکان‌ها شماره رمز اول و دوم حساب بانکی افراد را از طریق ایمیل دریافت می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید گفت که جرائم رایانه‌ای در کشور به راحتی صورت می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=91837

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر