1

جولان دختران مانکن جوان در خیابان ها و وظایف ناجا!+تصاویر

  • کد خبر : 92498
  • ۱۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۴

سیر صعودی انتقادات افکار عمومی، مراجع تقلید و علمای حوزه از نیروهای انتظامی هم تکانی به جسم محافظه کار ناجا در عرصه عفاف و حجاب، نداده است.

فارغ از اینکه برخورد با مظاهر بی حجابی و ناهنجاری اخلاقی و بویژه گروه های سازماندهی شده فساد، “قانون” و وظیفه ناجاست، نیروی انتظامی حتی تن به اجرای دغدغه های جدی مردم در این باره هم نداده است.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در دی ماه ۸۴ وظایف تخصصی نیروی انتظامی را هم در قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در قالب ۲۱ بند مصوب و به امید اصلاح وضع حجاب و عفاف در جامعه ابلاغ کرد.
پس از گذشت سالها از تصویب این قانون، نگاهی به بندهای مربوط به نیروی انتظامی و مقایسه آن با عملکرد مسئولا ناجا، واقعیت های تامل برانگیزی را روشن و مشخص می کند که ناجا چقدر به اجرای قانونی که دغدغه مردمی هم هست، متعهد بوده است.

۱- اعلام حدود و ضوابط قانونی عفاف و ملاک‌های بدحجابی در جامعه به منظور تشخیص مصادیق آن.
۲ – اهتمام بیشتر به برخورد قانونی و محترمانه.
۳ – همکاری با سازمان‌های ذیربط در فضا سازی تبلیغی و فرهنگی در همه مسیر‌های منتهی به کوهستان‌ها و تفرجگاه‌های کوهستانی و سایر اماکن عمومی و تفریحی.
۴ – الزام اتحادیه‌ها، سندیکاها و صنوف در مقابله با بدحجابی.
۵ – تذکر به افراد بدحجاب و برخورد با آنها طبق ضوابط قانونی در اماکن عمومی شهر.
۶ – پیشنهاد لایحه قانونی به مراجع قانونگذار در خصوص رعایت پوشش مناسب در هنگام رانندگی.
۷ – برخورد قانونی با افراد خیابانی، افراد بدحجاب و باندهای اصلی فساد فحشا و ….
۸- نظارت و کنترل قانونی و اصولی بر وضعیت اماکن تفریحی و عمومی نظیر پارک‌ها، سالن‌های سینما، سالن‌ها و اماکن ورزشی، کوهستان‌ها، سواحل دریایی، جزایر، مناطق آزاد تجاری، فرودگاه‌ها، پایانه‌ها و … (با مشارکت نهادها و دستگاه‌های ذیربط).
۹- اهتمام بیشتر به آگاه‌سازی جامعه از آثار مثبت اجتماعی و اخلاقی حجاب و عفاف و نتایج منفی عدم رعایت آن از طریق خلق آثار فرهنگی، هنری و تبلیغ (با مشارکت دستگاه‌های ذیربط).
۱۰- ممانعت از تولید، توزیع و نمایش محصولات سمعی و بصری غیر مجاز و نمایش لباس‌هایی که موجب بی عفتی و بدحجابی می‌شوند.
۱۱- کنترل و نظارت جدی بر رعایت حدود و ضوابط قانونی عفاف در مجتمع‌های مسکونی، برج‌ها و شهرک‌ها از طریق مدیریت بر این گونه اماکن.
۱۲ – توجه و نظارت بر مراکز خطرناک، ویژه و آلوده و اولویت‌‌ دادن به این برنامه‌ها و مراکز حساس و سلب ابتکار عمل از آن در نفی امنیت اجتماعی زنان.
۱۳- اولویت در بکارگیری زنان مجرب در دستگیری زنان متخلف و تحویل دادن آنان به مراکز امنیتی و جلوگیری از بازتاب منفی آن در بین مردم.
۱۴ – لزوم برگزار کنندگان جشن‌ها و مراسم عروسی به رعایت شئون اسلامی و کنترل افراد شرکت کننده در آن و برخورد جدی با مراکز غیر قانونی و فاقد مجوز.
۱۵ – الزام آرایشگاه‌ها به رعایت ضوابط شرعی و قانونی عفاف و کنترل نحوه ورود و خروج عروس و همراهان وی.
۱۶- نظارت مستمر بر اماکن تجاری عمومی شامل فرودگاه‌ها و مجتمع‌های مسکونی، نمایشگاه‌ها و … بر نحوه پوشش و بازرسی از این اماکن در رفع بدحجابی (با همکاری دستگاه‌های ذیربط).
۱۷- آموزش، ساماندهی و بکارگیری نیروهای آگاه زنان جهت نظارت بر رعایت حجاب و پوشش در اجتماع با رعایت حریم و حرمت شخصی افراد.
۱۸- کسب اعلام نظر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی در خصوص برگزاری هر گونه کنسرت یا جنگ شادی قبل از صدور مجوز.
۱۹- توقیف خودروهای دولتی که سرنشینان آن شئون اسلامی را رعایت نمی‌کنند.
۲۰- اعلام نظر در خصوص فعالیت‌ یا عدم فعالیت بخش‌هایی که می‌تواند موجب ترویج فساد شوند.
۲۱- جلوگیری از فعالیت‌ واحدهای صنفی متخلف که باعث مخدوش کردن عفت عمومی می‌شوند.

با نگاهی به واقعیت های جامعه، به نظر می رسد اغلب وظایف قانونی ناجا همچنان در حسرت اجرایی شدن مانده اند.
البته مسئولان ناجا، دست کم در اظهارنظرهایشان به توجیه انفعال سوال برانگیز در برابر قانون عفاف و حجاب پرداخته اند.
فرمانده نیروی انتظامی گاهی اوقات بر اجرای این قانون و پیگیری جدی آن تاکید کرده، در برهه ای دیگر از جنبه غیرانضباطی و زمانی دیگر از بهبود وضعیت حجاب و عفاف سخن گفته است.
برخی اوقات هم از سخنان فرمانده نیروی انتظامی این بو به مشام رسیده که ناجا از پیامدهای اجرای این قانون دچار نوعی هراس شده است.
حتی اینگونه که از آخرین مصاحبه فرمانده ناجا بر می آید، به نظر می رسد با روی کار آمدن دولت یازدهم دیگر هیچ خبری از همین اندک تلاشها و شعارهایی که ناجا هر از چندی از آنها یادی می کرد، نباشد.

واقعا اگر فرمانده نیروی انتظامی توان ادامه مسئولیت را نداشته و آنگونه که در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده «بار مسئولیت در نیروی انتظامی، مردافکن و سنگین است و محلی برای استراحت و تنفس ندارد و میانگین مرخصی سالانه بنده به بیش از دو روز نمی‌رسد و این در حالی است که حتی در دوره مرخصی نیز باید آماده باشیم» به نظر می آید که دیگر و با توجه به وضع حاکم در جامعه، باید گفت که دیگر امیدی به وی و مجموعه تحت مدیریت ایشان نیست.

شاید بد نباشد نیم نگاهی به وضعیت فروش پوشاک هایی که متاسفانه امروز به برکت تلاشهای جانانه !! نیروی انتظامی پوشاک و جامه عموم زنان و دختران شده است نگاهی بیاندازیم. البته این تصاویر صرفاً بخشی از تبلیغات اینترنتی فروش اینگونه پوشاک است که البته در سطح شهرها نیز در قامت مانکنهای آنچنانی ویترین فروشگاههای کشور (که بازهم به برکت تلاش مشفقانه اماکن ناجاست) قابل مشاهده و دسترس است. (توضیح: مطالب زیر عینا از سایتهای اینترنتی بازگو شده است و قبلا از اینکه تصاویر مناسب نیستند عذرخواهی می گردد. البته به مدد پلیس فتای نیروی انتظامی و تلاش وافر آن مجموعه، تمامی افرادی که با اینترنت سرو کار دارند روزانه دهها بار شاهد این تصاویر در صفحات گوناگون وب می باشند که این هم خود جای تشکر ویژه از نیروی انتظامی را دارد.)

با این اوصاف واقعاً می توانیم جوبگوی خون شهدا باشیم. واقعاً اگر خسته شده ایم و یا اگر دیگر برخورد با این مظاهر فساد را وظیفه خود نمی دانیم بهتر نیست بیهوده آخرت خود و دیگران را ویران نکنیم.

آیا باز هم بر این عقیده اید که با اقدامات شما وضعیت حجاب و عفاف بهتر شده است. بهتر نیست عینک دودی را از چشمانتان بردارید تا واقعیتهای جامعه را شفاف و روشن ببینید.

صراط

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=92498

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر