1

خطر تغییرات در راس هرم مدیریتی پرسپولیس کماکان وجود دارد

  • کد خبر : 96053
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۱

به‌رغم اینکه تمدید ماموریت محمد رویانیان موقعیت متزلزل مدیرعامل پرسپولیس را قدری مساعد کرده است، اما با این حال شنیده می‌‌شود که خطر تغییرات در راس هرم مدیریتی پرسپولیس کماکان وجود دارد. روی کار آمدن دولت جدید که قطعا رویه‌ای متفاوت در چیدمان مدیران کشوری خواهد داشت دلیل اصلی این امر عنوان شده است. رویانیان که همواره پس از مطرح شدن برکناری‌اش از پرسپولیس جنگی تن به تن را با آلترناتیوهایش براه انداخته، پس از عبور از سد کامبوزیا، به نظر می‌‌رسد باید خود را برای مبارزه با مدیری به مراتب شناخته شد‌ه‌تر حداقل در فوتبال آماده کند.

دوئل دوستانه
رویانیان نشان داده که میانه‌ای با کلمه «عزل» ندارد و مهم‌تر اینکه به هیچ عنوان حاضر نیست نامش از مقابل نام پرسپولیس خط بخورد. مدیرعامل فعلی پرسپولیس که حتی حاضر است به عنوان یکی از اعضای هیات‌مدیره باشگاه در امور اقتصادی شراکت داشته‌ باشد، اما مجبور به ترک پرسپولیس نشود، شاید بزودی به این خواسته خود برسد. پس از آن‌که چند ماه قبل صحبت از بازگشت امیر عابدینی به پرسپولیس به عنوان جانشین محمد رویانیان شد مدیرعامل وقت داماش که بی‌‌شک یکی از تئوریسین‌های قهار مدیریتی در فوتبال ایران به شمار می‌‌رود. با موضعی بی‌‌طرفانه و نو به استقبال این خبر رفت. سیاستی که باعث شد تا برخلاف همیشه محمد رویانیان جبهه‌ای علیه مدیرعاملی عابدینی در پرسپولیس نگیرد و حتی عنوان کند که حاضر است تنها در امور اقتصادی به عابدینی و تیمش کمک کند. واکنشی نرم و متواضعانه از رویانیان که سایر گزینه‌های جانشینی‌اش از این موهبت بی‌‌بهره ماندند. حالا پس از گذشت حدود یک ماه و اندی دوباره رویانیان و عابدینی به هم رسیدند، اما این بار ماجرا جدی‌تر به نظر می‌‌رسد.
جلسه‌ای که قربانی گرفت
برکناری شبانه فداحسین مالکی، رئیس هیات‌مدیره پرسپولیس از سوی محمد عباسی، از جمله غیرمنتظره‌ترین اقداماتی بود که وزیر ورزش درخصوص آن تصمیم‌گیری کرده بود. اتفاقی که حتی خود مالکی نیز تا مدتها صحبتی در مورد آن نکرد و دلایل این امر نیز بر بسیاری پوشیده ماند. اما در همان برهه زمانی عده‌ای از جلسه مالکی با سلطانی‌فر گزینه دولت جدید برای وزارت ورزش خبر دادند. جلسه‌ای در غیاب عباسی که در نهایت رابطه وزیر ورزش و رئیس هیات‌مدیره پرسپولیس را کدر کرد تا مالکی شبانه از سمتش برکنار شود. اما یکی از مباحث مطرح شده در آن جلسه مخالفت حاضران با برکناری رویانیان در آن مقطع زمانی بود. تصمیمی مغایر با نظر عباسی که حتی کامبوزیا را نیز برای جانشینی رویانیان انتخاب کرده بود. پروسه‌ای که در نهایت به عقب‌نشینی عباسی و ابقاء محمد رویانیان که رنگ و بوی «موقت» دارد به پایان رسید.
عملیات غیرممکن
امیر عابدینی مدیر باهوشی است و حرف کشیدن از زیر زبان او سخت. عابدینی که به هیچ‌عنوان نمی‌‌خواهد رودرروی محمد رویانیان قرار بگیرد، هر گونه مذاکره درخصوص جلوس روی صندلی مدیرعاملی پرسپولیس را تکذیب می‌‌کند. البته همه کاره باشگاه داماش در کنار تکذیب این خبر معتقد است که هیچ چیز در فوتبال ما غیرممکن نیست و باید دید دولت جدید و البته وزیر ورزش جدید تصمیمی درخصوص پرسپولیس و استقلال خواهد گرفت.
عابدینی که به نوعی مدیرعاملی سرخپوشان را با دست پس می‌زند با پا پیش می‌ کشد، گزینه اصلی و جدی جانشنیی رویانیان در پرسپولیس است.

رونمایی از نامزدهای کابینه دولت جدید به خصوص وزارت ورزش باعث شده تا شایعات در خصوص زیرمجموعه‌های این وزارت به بالاترین حد خود برسد. یکی از سوژه‌های داغ از نوع فوتبال هم به مدیریت احتمالی کاظم اولیایی در باشگاه استقلال برمی‌گردد که از قضا یکی از دوستان صمیمی سلطانی‌فر گزینه اصلی وزارت ورزش است، گفته می‌‌شود در صورت حل و فصل مشکل بازنشستگی اولیایی شاید او جانشین علی فتح‌اله‌زاده در استقلال شود.

نود

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=96053

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر