1

آیا همه وزرای روحانی از اتهام فتنه ۸۸ پاک هستند؟

  • کد خبر : 96831
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۶

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جلسه علنی و رسمی عصر دوشنبه مجلس چند ادعای مهم را درباره وزارت اطلاعات و قوه قضاییه مطرح کرد که در صورت اثبات این سخنان باید تعریف جدیدی از فتنه و پاک دستی و امانت داری داشته باشیم.

گروه سیاسی مشرق- اسحاق جهانگیری در جلسه علنی مجلس در دفاع از وزرای کابینه یازدهم گفت: ” اینکه بیاییم و به خالص ترین و پاک ترین نیروهای این نظام بگوییم در فتنه بوده اند درست است؟ البته باید بگویم درباره فتنه قوه قضاییه یا وزارت اطلاعات تصمیم گیری های لازم را انجام داده اند و ما نمی توانیم بگوییم بعد از ۴ سال کسی در جایی از کشور وجود دارد که به وضعیت او رسیدگی نشده است. افرادی که به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شده اند، سوابقشان استعلام شده و همه نهادها درباره آنها نظر داده اند. به لطف خدا دستگاه های اصلاعاتی پاکترین کارنامه ها را درباره آنها ارائه داده اند.”

سخنان آقای جهانگیری شامل دو محور مهم بود:
۱-درباره وزرای کابینه از قوه قضاییه و همه دستگاه های اطلاعاتی استعلام کرده ایم و آنها نقشی در فتنه ۸۸ نداشته اند.
۲- وزرای معرفی شده پاکترین کارنامه ها را در دستگاه های اطلاعاتی دارند.
در صورت صحت و درستی این سخنان، اولا باید نمایندگان محترم و رسانه ها درباره طرح برخی مطالب و سخنانی که درباره برخی وزرای پیشنهادی، عذر تقصیر به پیشگاه الهی ببرند و ثانیا دستگاه قضایی هم به وظیفه خود درباره نسبت های ناروایی که این سال ها از سوی برخی چهره های سیاسی و رسانه ها به برخی وزرای کابینه داده شده قاطعانه عمل نماید.
ادعاهای معاون اول رئیس جمهور از یک زاویه دیگر اهمیت دارد و آن یک سند مهم تاریخی برای آیندگان خواهد بود. بر اساس گفته های آقای جهانگیری، وزارت اطلاعاتی که در راس آن جناب حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی قرار دارند در پاسخ به استعلام جناب آقای روحانی و دولت یازدهم به صراحت اعلام کرده اند وزرای پیشنهادی همچون جعفر میلی منفرد،محمد علی نجفی، عباس آخوندی،بیژن زنگنه و… هیچ نقشی در فتنه ۸۸ ندارند و در موضوعات دیگر همچون اتهامات اقتصادی ، سیاسی، امنیتی و…دارای پاکترین کارنامه در جمهوری اسلامی ایران هستند.
جناب آقای مصلحی تا عصر پنجشنبه و تا زمانی که مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی اطلاعات جناب حجت الاسلام و المسلمین علوی رای نداده، مسوولیت دستگاه امنیتی کشور را دارند و برای پایان دادن به همه شبهات و مطالبی که درباره وزرای پیشنهادی جناب آقای روحانی به عنوان فصل الخطاب وارد شوند و درباره صحت و سقم سخنان آقای جهانگیری که می تواند محور تصمیم گیری نمایندگان در رای اعتماد دادن به نمایندگان باشد ، نظر نهایی را ارائه نمایند.

توضیح وزارت اطلاعات درباره سوابق وزرای پیشنهادی

ساعاتی پس از انتشار این خبر، وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که استعلام وزرای پیشنهادی را در اختیار نمایندگان رئیس جمهور قرار داده است.

متن این اطلاعیه به شرح ذیل است: در پی سئوال برخی از خبرنگاران پیرامون اظهارات جناب آقای مهندس جهانگیری معاون اول محترم رئیس جمهور که در سایت های خبری مبنی بر استعلام وضعیت وزرای پیشنهادی دولت یازدهم درج گردیده، به آگاهی می‌رساند این وزارتخانه، اطلاعات و پاسخ لازم را در مورد وزرای پیشنهادی را در اختیار نمایندگان رئیس جمهور محترم قرار داده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=96831

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر