3

حضور نظامی دائمی در عراق،از اهداف اصلی امریکا است

  • کد خبر : 9737
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۶:۰۹

“امریکا به‌ دنبال حضورنظامی دائم در عراق” رابرت نیمن مدیر سیاست‌های سازمان “سیاست خارجی عادلانه” یک کارشناس امریکایی می‌گوید، از زمان حمله سال ۲۰۰۳ به عراق، حضور نظامی دائمی در این کشور، از اهداف اصلی امریکا بوده است. رابرت نیمن Robert Naiman مدیر سیاست‌های سازمان “سیاست خارجی عادلانه” روز دوشنبه (۲۴ مرداد، ۱۴ آگوست) در […]

“امریکا به‌ دنبال حضورنظامی دائم در عراق”

رابرت نیمن مدیر سیاست‌های سازمان “سیاست خارجی عادلانه”
یک کارشناس امریکایی می‌گوید، از زمان حمله سال ۲۰۰۳ به عراق، حضور نظامی دائمی در این کشور، از اهداف اصلی امریکا بوده است.

رابرت نیمن Robert Naiman مدیر سیاست‌های سازمان “سیاست خارجی عادلانه” روز دوشنبه (۲۴ مرداد، ۱۴ آگوست) در گفت‌وگو با بخش امریکای شبکه پرس تی‌وی تصریح کرد: “دو دولت جرج بوش و اکنون اوباما تاکنون موفق شده‌اند تا حد زیادی البته نه به طور کامل کنگره امریکا را در حاشیه نگاه دارند.”

وی افزود: “برای مثال توافقنامه‌ای بین دو دولت امریکا و عراق مبنی بر خروج نیروهای امریکایی تا ۳۱ دسامبر به امضا رسید. این توافقنامه در پارلمان عراق تصویب شد اما هرگز به تصویب کنگره امریکا نرسید.”

نیمن در ادامه خاطر نشان کرد، واشنگتن به دنبال توافقنامه‌ای است که مصونیت قضایی نیروهای امریکایی در عراق را تضمین کند و این توافقنامه باید به تصویب پارلمان عراق برسد اما سیاستمداران امریکایی هیچ تلاشی در این رابطه برای به دست آوردن موافقت کنگره این کشور نکرده‌اند.

این کارشناس امریکایی افزود، این در حالی است که باربارا لی نماینده امریکا نامه‌ای را که به امضای ۱۰۰ عضو کنگره مبنی بر درخواست برای عمل به توافقنامه ‌و خروج نیروهای امریکایی در زمان مقرر رسیده بود، به باراک اوباما تسلیم کرده است.

نیمن افزود، باربارا لی همچنین طرح قانونی را پیشنهاد کرده است که به موجب آن تامین سرمایه و مخارج نیروهای امریکایی بعد از موعد مقرر در ۳۱ دسامبر ممنوع می‌شود.

مدیر سیاست‌های “سیاست خارجی عادلانه” تصریح کرد: “با وجود این­که تلاش‌­هایی برای قراردادن این موضوع در دستور کار کنگره امریکا صورت گرفته است اما تاکنون وارد جریان مذاکرات اصلی کنگره نشده است.”

وی در پایان گفت، تمدید حضور نیروهای امریکایی در عراق حتی اگر محدود به ۱۰ هزار نیرو باشد، هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار به دولت امریکا در طول ۱۰ سال تحمیل خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=9737

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر