2

تعیین تکلیف شورای ایرانیان خارج از کشور با مهلت دو ماهه ترکان

  • کد خبر : 98890
  • ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۶

قائم مقام جدید شورای عالی ایرانیان خارج از کشور از همین روزهای آغاز فعالیت خود به دنبال کسب گزارشات دقیق از عملکرد شورا برای جلوگیری از موازی‌کاری آن با وزارت امور خارجه است.

اکبر ترکان هفته گذشته در حکمی از سوی دکتر حسن روحانی، رییس‌جمهور کشورمان سکان شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور – نهاد پر سر و صدا و جنجالی در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد – را به دست گرفت.

وی بلافاصله پس از انتخاب به‌عنوان سرپرست شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، در حکمی سید جواد قوام شهیدی را به سمت قائم‌ مقام خود در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور و سرپرست دبیرخانه شورا منصوب کرد.

قوام شهیدی پیش از این سفیر جمهوری اسلامی ایران در ویتنام و کامبوج، کاردار نمایندگی‌های کشورمان در دوبلین و کوالالامپور، دبیر شورای استخدام و معاون اداره کل امور اداری وزارت امور خارجه، رییس سازمان ایرانی مجامع بین‌المللی و عضو هیات مدیره انجمن دوستی ایران و تونس بوده است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، گفته می‌شود ترکان وی را به این سمت منصوب کرده و به وی مهلت دو ماهه داده است تا به بررسی امور و عملکرد شورا بپردازد تا تکلیف شورا برای حرکت در مسیر آینده مشخص شود.

در همین راستا قوام شهیدی در اولین نشست با شورای مدیران با اشاره به وجود نشانه‌هایی مبنی بر موازی‌کاری شورا با وزارت امور خارجه بر ضرورت دقت نظر در چرایی پیدایش شورا و ساختار و وظایف آن و تفکیک حوزه‌های کاری مشترک تاکید کرده است.

افق نیوز/ایسنا:وی گفته است: باید گزارش کارشناسی دقیق و قوی در زمینه فعالیت‌های شورای عالی ارائه و امکان تصمیم‌گیری مناسب برای چگونگی و جایگاه ادامه فعالیت‌های شورا به صورت مستقل یا در متن سایر بخش‌های دولت فراهم شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=98890

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر