1

اولین پیام صوتی ربات سخنگو از فضا+ تصویر

  • کد خبر : 99369
  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۴:۵۹

ربات انسان‌نمای ۳۴ سانتیمتری «کایروبو» از تاریخ ۱۰ اوت(۱۹ مرداد) در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور داشته و از طریق ارتباط ویدیویی سخنان خود را منتشر کرده است.

این ربات که وزن آن تنها یک کیلوگرم است گفت: در روز ۲۱ اوت ۲۰۱۳ یک ربات گام کوچکی را به سوی آینده‌ای روشنتر برای همه طی کرد. صبح همگی در زمین بخیر. من کایروبو هستم. من اولین فضانورد رباتیک سخنگوی جهان هستم. از ملاقات با شما خوشبختم.

 

 

کایروبو افزود که یک نیروی پشتیبانی موسوم به ویراتا از زمین به ارائه پشتیبانی می‌پردازد. این ربات سپس گفت: میراتا لطفا حاضر باش، اکنون عکسی از زمین را ارسال خواهم کرد.

میراتا یک ربات مشابه و همتای کایروبو بوده که در مرکز پژوهش علوم و فناوری پیشرفته توکیو قرار دارد.

کایروبو که توسط توموتاکا تاکاهاشی و با مشارکت شرکت تبلیغات و روابط عمومی دنتسو، مرکز پژوهش علوم و فناوری پیشرفته، دانشگاه توکیو و شرکت تویوتا موتورز ساخته شده، برای اولین بار در یک نشست خبری در ماه ژوئن رونمایی شد.

شرکت تویوتا همچنین نرم‌افزار شناسایی صوت ربات را طراحی کرده و قصد دارد از پروژه کایروبو برای ساخت ربات‌های دیگر با فناوری مکالمه تعاملی ارتقا یافته استفاده کند.

 

کایروبو بر روی خودروی پرتابی H-IIB شماره چهار از مرکز فضایی تانگاشیمای ژاپن در روز چهار اوت(۱۳ مرداد) به ایستگاه فضایی ارسال شد. این ربات برای شش روز در مدار باقی ماند و سپس فضانوردان حاضر در ایستگاه با استفاده از بازوی رباتیک آنرا از کسپول پرتابی جدا کردند.

تا قبل از پایان سال جاری، کویچی واکاتا قرار است به عنوان اولین ژاپنی سکان ایستگاه فضایی را در دست بگیرد.

کایروبو به گونه‌ای طراحی شده تا چهره واکاتا را شناخته و به محض آغاز فرماندهی وی در ایستگاه، او را تشخیص خواهد داد و به ثبت مکالمات او خواهد پرداخت.

از این ربات همچنین برای ارسال پیام‌ها از اتاق کنترل به فرمانده استفاده خواهد شد.

افق نیوز/ایسنا:میراتا به عنوان یک واسطه عمل کرده و همچنین می‌تواند مشکلات موجود در قطعات الکترونیکی دستگاه را بررسی کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=99369

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر