4

دو ستاره پرسپولیس سورپرایز بزرگ سپاهان/بمب تابستانی این فصل سپاهان

  • کد خبر : 252673
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱

سپاهان را باید فعال‌ترین باشگاه در پنجره تابستانی فوتبال ایران لقب داد،

سپاهان را باید فعال‌ترین باشگاه در پنجره تابستانی فوتبال ایران لقب داد،
سروش رفیعی محسن مسلمان دو ستاره پرسپولیس سورپرایز بزرگ سپاهان

افق نیوز/ سپاهان را باید فعال‌ترین باشگاه در پنجره تابستانی فوتبال ایران لقب داد، باشگاهی که برای پایان دادن به سال‌های کابوس‌وار اخیر این بار مصمم‌تر نشان داد و در اولین گام با بازگرداندن امیر قلعه‌نویی به نیمکت رهبری این تیم امیدواری‌ها برای بازگرداندن دوران طلایی پرافتخارترین باشگاه لیگ با هدایت پرافتخارترین مربی را به اوج خود رساند.

 

امیر که سال خوبی را با ذوب‌آهن سپری کرد، در حالی قرارداد دو ساله با سپاهان امضا کرد که در راه این انتخاب روزهای پرحاشیه‌ای را در نصف جهان تجربه کرد چون کوچ از اردوی رقیب به اردوی زردپوشان می‌توانست تبعاتی در پی داشته باشد با این حال ریسک این موضوع را به جان خرید و در توافق با سران سپاهان اختیار تام گرفت تا سونامی بزرگی در فهرست نفرات تیم ایجاد کند، دگرگونی که در همان هفته اول با خرید ۵ بازیکن استارت خورد و گفته می‌شود این خریدها تا سقف ۱۰ بازیکن نیز خواهد رسید.

 

قلعه‌نویی که شناخت کاملی از توان فنی سپاهان و بازیکنان حاضر در فهرست داشت، در همان اولین جلسه نام ۶ بازیکن را در فهرست مازاد قرار داد تا کنار بازیکنانی که از قبل جدایی‌شان مسجل شده بود، زمینه برای ایجاد دگرگونی گسترده فراهم شود. سرمربی سپاهان کنار شش سهمیه لیگ برتری روی خرید دو سهمیه آزاد و دو سهمیه خارجی در پلان اول خود در بازار تابستانی تأکید داشت که در این پلان بیشتر تمرکز قلعه‌نویی روی ساختار تهاجمی قرار داشت. سپاهان در فهرست خود مهاجمانی همچون مسعود حسن‌زاده، مروان حسین، مهدی شریفی، ساسان انصاری و مهرداد محمدی را در اختیار داشت که از این جمع امیر روی نام حسن‌زاده، شریفی و مروان حسین قلم قرمز کشید و ترجیح داد به جای آنها سه مهره تهاجمی جدید به جمع نفراتش اضافه کند. کی‌روش استنلی از ذوب‌آهن، ابراهیم صالحی از پارس جنوبی و سجاد شهباززاده مهاجم سابق استقلال و القطر به عنوان بازیکن آزاد نفرات مد نظر امیر در ساختار تهاجمی بودند که خیلی زود به تیم اضافه شدند.

 

در ساختار تدافعی تمرکز قلعه‌نویی روی جذب یک مدافع کناری در پست دفاع راست و یک مدافع میانی برای تقویت مرکز دفاع قرار داشت که محمد ایرانپوریان از تراکتورسازی بار دیگر شاگرد این مربی شد. مدافع گلزن تراکتوری‌ها در حالی پیراهن سپاهان را بعد از سال‌ها حضور در تبریز به تن کرد که کنار او باشگاه اصفهانی گزینه‌های دیگری همچون میلاد فخرالدینی، رامین رضاییان و دانیال ماهینی را نیز در بین گزینه‌ها داشت اما در نهایت ایرانپوریان دو ساله سپاهانی شد تا بعد از این سران باشگاه روی جذب مدافع میانی تمرکز کنند. خالد شفیعی از ذوب‌آهن، محمد دانشگر از سایپا کنار یکی، دو بازیکن دیگر از جمله نام‌هایی هستند که برای تقویت ساختار تدافعی سپاهان به گوش می‌رسد که شانس مدافع سابق تراکتورسازی و ذوب‌آهن برای امضای قرارداد با زردپوشان بیش از سایر گزینه‌هاست. امیر کنار این خریدها از فهرست قبلی روی حفظ نفراتی همچون سیاوش یزدانی و عارف غلامی هم نظر مثبت دارد اما حسن جعفری، مدافع راست این تیم باید به فکر تیم دیگری باشد.

 

اما تحرکات باشگاه سپاهان برای تقویت تیم به همین جا ختم نخواهد شد چون خبر می‌رسد خریدهای پرسروصدای تابستانی این تیم در راه است. دو هافبک سرشناس که پیش از این هم سابقه شاگردی امیر قلعه‌نویی را داشتند در صدر برنامه‌های سپاهان برای امضای قرارداد قرار گرفته‌اند که یکی از آنها سهمیه بازیکن آزاد خواهد بود، دیگری سهمیه لیگ برتری. سروش رفیعی بازیکن الخور بعد از اینکه در مسیر بازگشت به ایران قرار گرفت، با بسته ماندن پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس حالا یک گام دیگر به عقد قرارداد با سپاهان نزدیک شد تا جایی که بسیاری از او به عنوان بمب تابستانی این فصل سپاهان نام می‌برند. کنار او باشگاه در حال انجام مذاکرات نهایی با محسن مسلمان دیگر هافبک مغضوب پرسپولیس است که در برنامه‌های برانکو جایی ندارد و باید به دنبال تیمی جدید باشد. قلعه‌نویی که این بازیکن را برای استقلال هم می‌خواست حالا درصدد بهره بردن از او در میانه میدان سپاهان است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=252673

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر