به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، منابع خبری امروز دوشنبه خبر دادند که بازرسان ترکیه ای که موفق شده بودند برای انجام تحقیقات وارد ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول شوند شواهدی از قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستانی در آنجا کشف کرده اند.

ساعاتی پیش از این، شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابع خود گفته که عربستان سعودی در حال ایجاد زمینه‌های لازم برای قبول مسئولیت قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی است؛ سعودی‌ها می‌خواهند مرگ وی را نتیجه «اشتباهات صورت‌گرفته در حین بازجویی» اعلام کنند.

 خاشقجی که چندی بود به منتقد سیاست‌های آل‌سعود بدل شده بود، سه‌شنبه دو هفته پیش برای انجام امور اداری مربوط به ثبت ازدواج جدید خود وارد کنسول‌گری عربستان در استانبول شد ولی هیچ‌گاه به نامزد چشم به راه خود که در بیرون کنسول‌گری منتظرش بود، ملحق نشد.

عربستان ابتدا حضور وی در کنسول‌گری را تکذیب کرد و مدعی شد که خاشقجی سریعاً از این محل خارج شده؛ فیلم‌های دوربین‌های مداربسته خیابان‌های اطراف اما این ادعا را به راحتی تکذیب کرد.

سعودی‌ها پس از ۲ هفته روز دوشنبه بالاخره تحت فشارهای بین المللی به بازرسان ترکیه ای اجازه دادند برای انجام تحقیقات مستقل خود وارد ساختمان کنسولگری شوند.

رئیس‌جمهور ترکیه و شاه سعودی دیشب درباره جمال خاشقجی به صورت تلفنی گفت‌و‌گو کرده و بر لزوم تشکیل تیم مشترک تحقیقاتی در این خصوص تاکید کردند.

این تیم تحقیقاتی مشترک پس از بررسی تخصصی موضوع، نتایج به دست آمده را به دولت متبوع خود اعلام و دو کشور به صورت مشترک نتیجه تحقیقات را اعلام خواهند کرد.

سعودی ها آماده اعتراف به کشتن خاشقجی به دلیل بازجویی اشتباه می شوند.

سی ان ان مدعی شد که عربستان سعودی آماده می شود تا اعتراف کند که خاشقجی به دلیل بازجویی اشتباه درگذشته است.

امروز نیز «رویترز» به نقل از دو منبع ترکیه‌ایاعلام کرد که پلیس ترکیه یک فایل صوتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد خاشقجی در کنسولگری سعودی‌ها در استانبول کشته شده است.