3

پیشگامان پیشرفت و سازندگی در کشور

  • کد خبر : 28565
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۲

بی‌تردید خون این شهیدان والامقام و تلاش و مجاهدت رهروان آنان مهندسان سخت کوش ایران اسلامی نظم نوین و آینده روشنی را ترسیم خواهد کرد

سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت روز مهندس پیامی صادر کرده است که متن کامل آن در ذیل آمده است.

پنجم اسفندماه روز مهندس است این روز زاد روز تولد دانشمند و مهندس برجسته ایرانی، خواجه نصیرالدین طوسی است. او مهندسی سیاستمدار، نویسنده‌ای مبتکر، حکیمی منجم، ریاضی‌دانی اهل معرفت و فیلسوفی بی‌نظیر در عصر خود بود.

در قرن هفتم هجری قمری او رصدخانه مراغه را برفراز تپه‌ای در شمال غربی شهر بنا کرد، محکمترین سازه و زیباترین معماری را در احداث این بنای تاریخی و بی‌نظیر مهندسی نمود. او با اختراعات ویژه و با به کارگیری ابزارهای مهندسی توانست طول و عرض شهرها، ‌جهت‌گیری و اندازه‌گیری شیب و فراز‌اه و تعیین افق‌ درجهات مختلف را دقیق محاسبه کند.

احداث کتابخانه بزرگ مراغه با چهارصد هزار جلد کتاب و مدرسه علمیه برای طلاب و تدوین ۱۳۰ مقاله و رسانه‌ در علوم ریاضی، هیأت منطق، نجوم، نجوم و علوم طبیعی از آثار برجسته این مهندس بی‌نظیر ایرانی است.

تاریخ پرافتخار ایران اسلامی مشحون از دانشمندان و مهندسان فرهیخته‌ای است که پایه‌گذار تمدن بزرگ اسلامی ایرانی برای این مرز و بوم بوده‌اند.

هم‌چنین روز مهندس روز گرامیداشت یاد و خاطره ۱۴۰۰ مهندس شهید در دفاع مقدس و روز یادآور افتخارات بزرگ مهندسان در تاریخ این مرزوبوم است. روز مهندس روز تجلیل از با استعداد‌ترین و باهوش‌ترین افراد جامعه و روز پاسداشت خودباوری، خلاقیت، ابتکار، نوآوری و ابداع در عرصه اندیشه و عمل می‌باشد.

روز گرامیداشت پیشگامان پیشرفت و سازندگی در کشور است. روز تقدیر از مهندسانی است که در پرتو انقلاب اسلامی، دانش، مهارت و توان فنی آنان جزو بهترین‌های دنیا بوده و در پروژه‌های مهم جهان عهده‌دار مسئولیت‌های گران پایه‌ای هستند.

روز سپاس از مجاهدت‌ها و فداکاری‌های مهندسانی است که در هشت سال دفاع مقدس در خطوط مقدم جبهه و در زیر آتش انبوه دشمن با احداث سنگر، راه، پل، بیمارستان و … و ده‌ها نوع سازه و خدمات مهندسی و اندیشه و فکر مهندسی را به یاری فرماندهی دفاع مقدس آوردند و دین خود را برای پیروزی وعزت ملت ایران جانانه ارائه کردند.

روز تجلیل از مهندسانی است که موتور محرکه کشور در بخش‌های عمرانی، کشاورزی ومنابع طبیعی، محیط زیست، صنعت و معدن، انرژی، فناوری و ارتباطات، هوافضا، هسته‌ای، دفاعی و … می‌باشند.

امسال در شرایطی که دشمنان انقلاب اسلامی تحریم‌ علیه نظام اسلامی را تشدید کردند، توانمندی مهندسین متعهد ایران اسلامی با تلاش، مجاهدت و خلاقیت خود تحریم‌ها را بی‌اثر و تبدیل به فرصتی برای پیشرفت وسازندگی کشور کردند.

اینجانب با عرض تبریک و تهنیت به مناسبت این روز افتخار آمیز به همه متخصصین و مهندسان به ویژه مهندسان سرافراز نوین صنعت دفاعی کشور یاد شهدای گرانقدر علم و فناوری شهیدان علیمحمدی، شهریاری، رضایی‌نژاد، احمدی روشن و تهرانی مقدم گرامی داشته به ارواح مطهر و نورانی آنان سلام و درود می‌فرستیم.

بی‌تردید خون این شهیدان والامقام و تلاش و مجاهدت رهروان آنان مهندسان سخت کوش ایران اسلامی نظم نوین و آینده روشنی را ترسیم و مهندسی خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=28565

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر