3

ساده لوحی در پذیرفتن شیردال تقلبی توجیهی ندارد

  • کد خبر : 151089
  • ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹

عضو فراکسیون گردشگری مجلس با انتقاد از عملکرد مسئولان سازمان میراث فرهنگی در پذیرفتن شیردال تقلبی از دولت آمریکا گفت: سکوت مسئولان میراث فرهنگی یا از روی ضعف است و یا اصرار دارند شیطنت طرف مقابل را حمل بر حسن نیت آنها بدانند که هیچ کدام توجیه پذیر نیست.

نصرالله پژمان فر در گفت  و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس گفت: ملت ما در طول تاریخ بعد از پیروزی انقلاب هیچ‌گونه رفتاری که دال بر حسن نیست آمریکا باشد مشاهده نکردند.

وی ادامه داد: مردم ما این باور را دارند که دشمن درجه یک آنها آمریکاست و هر کاری را هم که به عنوان حسن نیت انجام دادند وقتی زمان گذشته و پشت صحنه آن روشن شده، مشخص شده است که شیطنتی در آن نهفته بوده است مانند اقداماتی که هم اکنون اسناد آن رونمایی می‌شود در ارتباط با کودتای ۲۸ مرداد و خیلی از اتفاقاتی که علیه مردم انجام دادند.

این عضو کمیسیون فرهنگی خاطرنشان کرد: آمریکائی‌ها اگر حسن نیت داشتند ما در موزهای آمریکا بسیاری از اشیای قیمتی را داریم که با تاریخ ما مرتبط است و می‌توانستند آنها را بازگردانند چراکه این یکی از توافقات جهانی است که آثار تاریخی هر کشوری به خود آن کشور بازگردانده شود.

وی افزود: آمریکا آثار تاریخی ما را مانند بسیاری از آثار دیگر بر اساس جریان‌های سیاسی از کشور ما برد ،مسئولان باید در برداشت کلی خود به این موضوع توجه کنند که ما هیچ‌وقت حسن نیتی از آنها ندیدیم و ما باید به هر علامتی که به عنوان حسن نیت به ما نشان می‌دهند تأمل کنیم و موفقیت ما در اعتماد نکردن به آنهاست و هر موقع ما این فضا را خواستیم داشته باشیم لطمه خوردیم و آسیب دیدیم.

عضو فراکسیون گردشگری ادامه داد: امیدوارم این هم درسی برای مسئولان ما باشد که بسیار ساده‌لوحی می‌کنند و به صورت غیرواقعی به این مسائل توجه می‌کنند.

پژمان فر تصریح کرد: بهترین کار این بود در زمانی که مشخص شد شیردال تقلبی است باید آن را بازمی‌گرداندند و اعتراض کتبی و شفاهی خود را اعلام می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: سکوت مسئولان میراث فرهنگی یا از روی ضعف است و یا اصرار دارند در مقابل شیطنت طرف مقابل این موارد را حمل بر حسن نیت آنها بدانند و حیات خود را در وابستگی به جریان‌های استکباری می‌بینند، در هر دو صورت این گونه برخوردها هیچ توجیهی ندارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=151089

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر