1

مک کین: اختلافاتی میان موساد و نتانیاهو درباره تحریم‌های ضدایرانی وجود دارد

  • کد خبر : 153239
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸

روزنامه آمریکایی هافینگتون پست نوشت، حامیان تحریم ایران در کنگره نمی‌خواهند گفتگوهای هسته ای را بهبود ببخشند،بلکه می خواهند آن را نابود کنند.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز که به تازگی در مسئله همبستگی با فرانسه گاف داده بود، این بار موفق شد با استفاده از اختلافات داخلی در میان بخش های دیگر دولت اسرائیل و برانگیختن آنها علیه بونر یک اعتبار دیپلماتیک برای خود به دست آورد. در کنفرانس مطبوعاتی کری و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، یکی از خبرنگاران از وزیر خارجه آمریکا درباره دعوت از نتانیاهو پرسیده شد. کری در پاسخ به این سوال گفت، همیشه در آمریکا از نتانیاهو استقبال می شود. اما او نحوه دعوت از نتانیاهو و سرعت پوشش خبری درباره آن را غیرعادی دانست.
کری گفت، یکی از مقامات ارشد اطلاعاتی که من در اینجا نمی خواهم اسم کسی را ببریم توسط هیئت کنگره به آمریکا دعوت شده است تا توضیح دهد که تحریم های جدید چه تاثیری خواهد داشت و این فرد هم جواب داده بود این تحریم ها همانند پرتاب نارنجک در زمین مذاکرات است. خب، ما از همه افراد می‌خواهیم که مسئولیت پذیر باشند و اجازه بدهند تا مسیر گفتگوها با بهترین شیوه ادامه پیدا کند.
اما سناتور جان مک کین، جمهوری خواه از ایالت آریزونا، اظهاراتی متناقض با برداشت کری از سخنان رئیس موساد دارد.
وی در گفتگو با هافینگتون پست گفت، همیشه چنین اختلافاتی وجود دارد،‌ زیرا موساد یک نوع استقلال دارد و با توجه به روشی که سیستم اسرائیل کار می کند، من شگفت زده نمی شوم اگر اختلافاتی هم وجود داشته باشد. اما هم موساد و هم نتانیاهو مخالف دستیابی به هر گونه توافقی با ایران هستند. اما اختلافاتی میان موساد و نتانیاهو درباره رژیم تحریم‌ها و چگونگی اعمال آن علیه ایران وجود دارد.
yjc.ir
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=153239

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر