3

معاون قوه قضاییه: مجرمان مالیاتی معرفی شوند

  • کد خبر : 156072
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: افرادی که مرتکب جرم های مالیاتی می شوند و عملیات مالی و ارزشی آنها بالای صد میلیون تومان است، باید از طریق انتشار مشخصات پس از صدور حکم قطعی در رسانه ها به مردم معرفی شوند.

محمدباقر الفت روز یکشنبه در حاشیه نشست مدیران معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با سازمان امور مالیاتی کشور این مطلب را به خبرنگاران عنوان کرد.

وی افزود: در واقع این افراد منافع عمومی را دستخوش رفتارهای به خطا رفته خود می کنند و با معرفی آنها هجمه عمومی علیه آنان ایجاد می شود.

الفت ادامه داد: امیدواریم شاهد تاسیس پلیس مالیاتی در دادگاه های مالیاتی در دستگاه های قضایی باشیم تا این موضوعات به صورت تخصصی و سریع با امکاناتی که صادر می شود به مرحله اجرا در آید.

وی افزود: در سال ۹۴ بخشی از برنامه های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به پیشگیری از جرم های مالیاتی اختصاص می یابد که به جرایمی تحت عنوان فرارهای مالیاتی شناخته می شود.

الفت ادامه داد: این اقدامات در مقرراتی که اکنون لازم الاجرا است و مقرراتی که در سال ۹۴ در اختیار دستگاه های قضایی و اجرایی قرار می گیرد، صورت می گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه در سه سطح صورت می گیرد، افزود: یکی از مهمترین اقدامات در سال ۹۴ در حوزه پیشگیری های مردمی و اجتماعی است، زیرا معتقدیم مردم از نظر ذهنی و اعتقادی باید آمادگی پرداخت مالیات را پیدا کنند و اعتقادات آنان در این حوزه تقویت شود.

الفت ادامه داد: باید تلاش کنیم نحوه پرداخت مالیات را به مردم آموزش دهیم و اقدامات مثبتی را که مقام های اجرایی در امر هزینه کردن مالیات انجام می دهند به سمع و نظر مردم برسانیم.

وی گفت: همراه کردن مردم با سیاست های مالیاتی یکی دیگر از اقداماتی است که در سال ۹۴ با تبلیغات گسترده صورت می گیرد.

ایرنا/معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تصریح کرد: افرادی که مالیات پرداخت نمی کنند به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول افرادی هستند که به صورت قانونی فعالیت اما از پرداخت مالیات اجتناب می کنند و دسته دوم افرادی که فعالیت غیرقانونی در حوزه قاچاق کالا و ارز دارند که اقدامات و فعالیت دسته دوم جرم محسوب می شود.

وی افزود: دستگاه قضایی با اقدامات اقتصادی دسته دوم به صورت جدی برخورد می کند.

الفت تصریح کرد: همچنین با فعالانی که رفتارهای قانونی دارند اما از پرداخت مالیات اجتناب می کنند نیز بطور قطع در حوزه مقابله دادستانی و دادگاه بصورت جدی برخورد می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=156072

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر