1

پیکر حجاج جان‌باخته فعلا به شهرستان‌ها نمی‌رود/ در انتظار DNA

  • کد خبر : 171700
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶

پیکرهای ۱۰۴ زائر جان‌باخته ایرانی پس از انتقال به کشور، برای تشخیص هویت از طریق آزمایش DNA به پزشکی قانونی منتقل شدند.

پرواز شهدای منا شب گذشته آن‌قدر با تاخیر انجام شد که صبح امروز (شنبه) به تهران رسید. مسوولان حج و زیارت علت آن را زمان‌بر بودن تشریفات قانونی برای خروج از عربستان عنوان کردند، اما با وجود آن‌همه زمانی که صرف شد تا تشریفات طولانی انجام شود، اما در تهران پرده از اشتباه دیگر سعودی‌ها برداشته شد که نیروهای ویژه امدادی را مجبور کرد پیکرهایی که قبلا در عربستان شناسایی شده بودند، بار دیگر برای تعیین هویت به پزشکی قانونی بفرستند.

برچسب مشخصاتی که روی تابوت‌ها (ظاهرا توسط سعودی‌ها در فرودگاه جده نصب شده بود) زده شده، با هویت زائران جان‌باخته و همچنین اسامی در اختیار گروه تحویل‌گیرنده در فرودگاه مهرآباد تطابق نداشت.

برای همین قرار شد پیکر آن ۱۰۴ زائر فعلا به شهرستان‌ها منتقل نشود و به پزشکی قانونی برود تا از طریق آزمایش DNA تشخیص هویت شوند.

این اتفاق در حالی روی داده که همراهان آن جان‌باختگان که با پرواز بعدی از جده خود را به تهران رسانده‌اند قرار بود امروز (شنبه) همراه با آن پیکرها به شهرهای خود منتقل شوند تا در مراسم ادای احترام و استقبالی که فردا (یکشنبه) در تمام استان‌ها برگزار خواهد شد، حضور داشته باشند.

ایسنا/سوء مدیریت عربستان بار دیگر در شرایطی که ایران یک هفته است به انتظار ورود پیکر شهدای منا نشسته، باعث شده اجرای امور مربوط به جان‌باختگان فاجعه تلخ منا با تاخیر و چالش همراه شود.

همچنین ایران در حال حاضر ۳۶۰ پیکر دیگر در عربستان دارد که معلوم نیست آن‌ها و به خصوص زائرانی که تشخیص هویت نشده‌اند، چگونه و با چه شرایطی به کشور منتقل خواهند شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=171700

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر