1

پسر شهرام جزایری، قدم در عرصه ورزش قهرمانی گذاشته

  • کد خبر : 173526
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹

یک مربی کاراته گفت: «خود شهرام جزایری هم در تلاش است که کنار ایلیا باشد. سعی می‌کند به باشگاه بیاید و در مسابقاتی که ایلیا دارد، کنارش باشد.»

رضا صافی، مربی کاراته از آینده روشن پسربچه‌ای حرف می‌زند که به گفته خودش تا چند ماه پیش نمی‌دانسته نام پدرش شهرام جزایری است.

جزایری اسمی است که شاید سال‌های آینده به کرات شنیده شود. او پسری است که پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نه‌چندان دور، روی یکی از سکوهای قهرمانی جهانی کاراته بایستد.

این احتمال برای خیلی از ورزش‌کارانی که در شروع کار، خودی نشان می‌دهند، وجود دارد اما ایلیا با بقیه تفاوت دیگری هم دارد. او پسر شهرام جزایری است. شهرام جزایری یک سال بعد از اینکه از زندان آزاد شده بود، در مصاحبه ای درباره خانواده‌اش صحبت کرده بود و از ایلیا و توانایی‌های منحصر به فرد او گفته بود. اینکه پسر بزرگش مدال طلای مسابقات کاراته قهرمانی کشور و نایب‌قهرمانی مسابقات بین‌المللی را دارد.

ارشیا و آرنیکا دو فرزند دیگر شهرام جزایری هم تکواندوکارند اما ایلیا استعداد ویژه‌‌تری و علاقه‌ بیشتری به ورزش و کاراته دارد. رضا صافی مربی تیم ملی کاراته و مربی ایلیاست و در این چند سال، تمرینات او را زیر نظر داشته است.

صافی درباره ایلیا و ویژگی‌های خاصش صحبت کرده است:

* پسر شهرام جزایری شاگرد شماست. به خاطر پدرش امتیازی برایش قائل هستید یا تا حالا شده به خاطر موضوعات و حواشی شهرام جزایری بچه‌های دیگر مزاحمتی برایش ایجاد کرده باشند؟

– نه اصلا. او برای ما هیچ فرقی با بقیه بچه‌ها نمی‌کند. فضای آموزشی در باشگاه‌های ما این‌طور است که فقط تمرین و آموزش، مهم است. برای ما مهم نیست ورزش‌کاری که روی تاتامی است، پسر چه کسی است یا اینکه خودش چه کاره است. این مسائل در رشته ما مطرح نیست. ایلیا نزدیک به دو سال است که با ما کار می‌کند و الحمدلله هیچ وقت مسأله‌ای در رابطه با او پیش نیامده است. جالب است که تا هشت نه ماه پیش من نمی‌دانستم که او پسر جزایری است. قرار بود به مسابقات بین‌المللی برویم، وقتی پاسپورتش را آورد دیدم پسرش شهرام جزایری است.

* پدرش گفته است که ایلیا در مسابقات‌ بین‌المللی مدال گرفته. واقعاً در حدی هست که بتواند در مسابقات مهم شرکت کند؟

– دقیقاً همین‌طوراست. ایلیا از پنج‌سالگی ورزش رزمی را شروع کرده است. او بعد از مدت کوتاهی که با ما کار کرد، در مسابقات تهران اول شد. در جام بین‌المللی پایتخت‌ها سوم شد. در جام بین‌المللی ایران‌زمین نفر دوم بود. در مسابقات بین‌المللی که در ارمنستان برگزار شد، در انفرادی نقره گرفت و در کاتای تیمی اول شد. به اعتقاد من و همکارانم حتما در آینده نزدیک می‌تواند مقام‌های ارزشمندی را بگیرد. هم استعدادش را دارد و هم پشتکارش فوق‌العاده‌ است. نسبت به بقیه هم‌سن‌و سال‌هایش بیشتر و جدی‌تر تمرین می‌کند.

* هفته‌ای چند ساعت تمرین دارد؟

– من در دو باشگاه کلاس دارم. هفته‌ای دو جلسه خصوصی تمرین دارد و دو جلسه هم عمومی. باشگاه در یوسف‌آباد و شهرک غرب است و به خاطر اینکه از زغفرانیه می‌آید و مسیرش دور است، کلاس‌های عمومی را دو سانس می‌ماند. حدودا هفته‌ای ۱۶ ساعت تمرین می‌کند.

* در حدی هست که بتواند در آینده قهرمان جهان شود؟

– حتماً می‌تواند. هم خودش علاقه‌مند است و هم پدر و مادرش با جدیت حمایتش می‌کنند. من با اطمینان می‌گویم که او در آینده از قهرمانان کاراته جهان می‌شود.

* خیلی از بچه‌هایی که با انگیزه شروع می‌کنند و در سن‌های پایین خوب نتیجه می‌گیرند، در سن‌های بالا زده می‌شوند و حتی به مرحله قهرمانی نمی‌رسند.

– ایلیا الان تازه یازده سالش است. او خودش رشته‌ ورزشی‌اش را انتخاب کرده. ایلیا طوری بار آمده است که طبق علاقه خودش زندگی را جلو می‌برد. خانواده‌اش چیزی را به او تحمیل نمی‌کنند.

* موضوع عجیب هم همین انتخابش است. کاراته را بیشتر کسانی انتخاب می‌کنند که از نظر مالی در طبقه متوسط به پایین هستند.

– من این را قبول ندارم. الان در کلاس من خیلی از کسانی که حضور دارند، شرایط مالی خوبی دارند. در خیلی از کلاس‌ها هم همین طور است. در شرایط عادی این پسر می‌توانست تنیس، سوارکاری یا ورزش‌های دیگری از این دست را انتخاب کند. شاید به ظاهر این باشد که کسانی کاراته را انتخاب می‌کنند که وضعیت مالی خوبی ندارند اما من برای دلیل این انتخاب تعریف دیگری دارم. در کاراته نظم و دیسیپلین حاکم است، در حالی‌که در سن‌های پایین بچه‌ها دوست دارند تحرک‌ زیادی داشته باشند یا با همدیگر صحبت کنند. کاراته تابع قوانین خاص است و دستورات استاد حاکم است؛ کسانی که دنبال تفریح باشند یا اینکه تحمل نظم را نداشته باشند، نمی‌توانند در این رشته دوام بیاورند. وقتی ایلیا در سن پایین خودش این رشته را انتخاب کرده و پشتکار قابل توجهی هم دارد، حتماً دوام می‌آورد. به خصوص این که پدر و مادرش هم مصمم هستند ایلیا به ورزشش ادامه بدهد. او می‌تواند الگوی خوبی برای سایرین باشد. خود شهرام جزایری هم در تلاش است که کنار ایلیا باشد. سعی می‌کند به باشگاه بیاید و در مسابقاتی که ایلیا دارد، کنارش باشد.

تماشاگران امروز

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=173526

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر