1

تعیین وظایف دستگاه ها در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان

  • کد خبر : 178294
  • ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲

رئیس کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس در تشریح لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، گفت: در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، تکلیف همه وزارتخانه‌ها، سازمان ها و نهادهای مرتبط با کودکان و نوجوانان مشخص شده است.

الهیارملکشاهی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص ضرورت بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، گفت: آسیب پذیری کودکان و نوجوانان بسیار بیشتر از افراد دیگرجامعه و بزرگسالان است و درحال حاضرباید کودکانی که بنا به دلایلی مرتکب جرم در جامعه می شوند را به نوعی مورد حمایت قرارداد، یعنی باید کودکان و نوجوانان مجرم را پس از گذراندن دوران محکومیت برای حضور درجامعه آماده کرد.

نماینده مردم کوهدشت درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هدف از این لایحه حمایت بهتر و موثرتر از کودکان و نوجوانان آسیب پذیر درجامعه است، افزود: در این لایحه تکلیف همه وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای مرتبط با کودکان و نوجوانان مشخص شده، به عنوان مثال دراین لایحه ۵ بند به وظایف صدا وسیما درحوزه کودک و نوجوان اختصاص پیدا کرده و مهم ترین موضوع دراین باره این است که تبلیغات درحوزه فرهنگ سازی میان کودکان و نوجوانان باید به صورت رایگان باشد.

وی با تاکید براینکه دراین لایحه صدا وسیما ملزم به آماده سازی برنامه‌هایی ویژه درحوزه کودک و نوجوانان شده است، تصریح کرد:‌همچنین دراین لایحه آموزش و پرورش ملزم به ارائه دروسی درجهت آماده سازی کودکان و نوجوانان برای زندگی بهتر درجامعه است، البته برای سازمان بهزیستی نیز دراین لایحه تکالیف بسیارزیادی درنظرگرفته شده و بیشترین وظایف نیز برای این سازمان است، چون حمایت از بحث آسیب پذیری کودکان برعهده بهزیستی است.

این نماینده مردم درمجلس نهم با بیان اینکه تا کنون تنها ۲۰ ماده ازاین لایحه بررسی شده است، گفت: البته همه سازمان و نهادها درانجام وظایف خود درحوزه کودک و نوجوان به نوعی با سازمان بهزیستی درارتباط هستند، یعنی متولی کاردراین خصوص بهزیستی است؛ همچنین دراین لایحه چگونگی نگهداری از کودکان آسیب پذیر نیز تعیین تکلیف شده است.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه افراد خواهان سرپرستی این کودکان باید دارای شرایط و ضوابط خاصی باشند، افزود: خوشبختانه دراین لایحه برای وزارت بهداشت و وزارت علوم نیز وظایفی در حوزه کودکان درنظرگرفته شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=178294

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر