2

اعطای وام یک و نیم میلیون تومانی به ودیعه گذاران عمره و تمتع/ ثبت نام ۲۱۰ هزار زائر برای اربعین

  • کد خبر : 201080
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۸:۰۸

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ودیعه گذران عمره و تمتع که مبلغ ودیعه خود را در بانک ملی سپرده گذاری کرده اند، از وام یک و نیم میلیون تومانی برای تشرف به عتبات برخوردار می شوند.

 سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در مراسم انعقاد تفاهم نامه بیسن این سازمان و بانک ملی ایران گفت: بر اساس این تفاهم نامه، ودیعه گذاران عمره و تمتع که مبلغ یک میلیون تومان را به عنوان ودیعه برای اعزام به سرزمین وحی سپرده گذاری کرده اند، می توانند از وام یک و نیم میلیون تومانی برای تشرف به عتبات عالیلات بهره مند شوند.
وی در ادامه افزود: پیش از این هم کسانی که ودیعه خود را در بانک ملت سپرده بودند از این امکان برخوردار شده بودند.
اوحدی تصریح کرد: این تصمیم با توجه به کارشکنی های دولت عربستان و محروم شدن زائران ایرانی از شرکت در مراسم تمتع گرفته شد و بر اساس آن مبلغ ودیعه به عنوان ضمانت برای گرفتن وام محسوب می شود و به این ترتیب دیگر نیازی به معرفی ضامن نیست.
رئیس سازمان حج و زیارت یادآور شد: بازپرداخت این وام به صورت ۱۸ ماهه  و با سود متعارف بانکی است.
وی همچنین عنوان کرد: هشت پروژه بزرگ عمرانی در کربلا و نجف به بهره برداری رسیده اند و یا در حال بهره برداری هستند که یکی از آنها افتتاح دومین هتل با مالکیت کامل ایران در کربلا تا پایان مهرماه است.
اوحدی در خصوص راهپیمایی عظیم اربعین گفت: تا کنون بیش از ۲۱۰ هزار زائر در سامانه سماح ثبت نام کردند و پیش بینی می شود ۲ میلیون زائر از ایران در بزرگترین همایش معنوی جهان اسلام شرکت کنند.
*راه اندازی دستگاه‌های عابربانک در کربلا و نجف
محمدرضا حسین‌زاده مدیرعامل بانک ملی ایران هم در این مراسم گفت: امیدواریم با این اقدام سفر زائران به عتبات عالیات تسهیل شود.
وی ادامه داد: از دیگر اقداماتی که برای تسهیل سفر زائران در نظر گرفته ایم سوئیچ بانک مرکزی ایران با بانک مرکزی عراق برای استفاده راحت تر زائران از خدمات بانکی در عراق است.
مدیرعامل جدید بانک ملی ایران تصریح کرد: همچنین بنا داریم تا دستگاه های عابربانک را در دو شهر کربلا و نجف راه اندازی کنیم تا زائران از حمل پول نقد در عراق خودداری کنند.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=201080

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر