1

هشدار کری به ترامپ درباره ضرورت حفظ میراث دولت اوباما در عرصه سیاست خارجی

  • کد خبر : 206081
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵

با افزایش احتمال‌ها در خصوص انتخاب میت رامنی به عنوان وزیر خارجه آمریکا، جان کری به رئیس جمهور منتخب این کشور درباره حفظ میراث واشینگتن در عرصه سیاست خارجی هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که دونالد ترامپ به رایزنی‌های خود برای انتصاب وزیر خارجه دولت آتی خود ادامه می‌دهد، جان کری، وزیر خارجه آمریکا، به وی درباره ضرورت حفظ میراث دولت باراک اوباما در عرصه سیاست خارجی هشدار داد.

دونالد ترامپ برای سپردن سکان هدایت دستگاه دیپلماسی آمریکا در دوره ریاست جمهوری خود در انتخاب میت رامنی، دیوید پترائوس، رئیس برکنارشده پیشین آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و همچنین باب کورکر، سناتور جمهوری‌خواه، مردد است.
در این بحبوحه جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، از میلیاردر پوپولیست نیویورکی خواست میراثی را که دولت باراک اوباما در عرصه سیاست خارجی به جا گذاشته است، حفاظت کند. کری تاکید کرد: «بسیار ضروری است که ما به متحدان و دوستان آمریکا در جهان و همچنین اصول خود پشت نکنیم.»
خبرگزاری فرانسه نوشت: وزیر خارجه آمریکا، که سومین فرد در دستگاه اجرایی این کشور است در واقع وجهه آمریکا در جهان محسوب می‌شود. وزارت خارجه آمریکا یک شبکه گسترده دیپلماتیک شامل هفتاد هزار دیپلمات در سرتاسر جهان را هدایت می‌کند و در دستگاه اجرایی آمریکا از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است به همین علت تعیین وزیر خارجه آتی آمریکا در رایزنی‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آینده آمریکا برای تشکیل کابینه به یک نبرد تلخ پنهان تبدیل شده است.
رایزنی‌هایی که رئیس جمهور منتخب آمریکا روزهای شنبه و یکشنبه گذشته در باشگاه شخصی خود در فلوریدا انجام داد و مذاکرات محرمانه‌ای که وی در چند روز اخیر در این زمینه دنبال کرده است، به انتصاب وزرای مهم کابینه آتی وی یعنی وزارت امور خارجه، دفاع و خزانه داری منجر خواهد شد.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=206081

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر