2

آخرین خطبه امام جمعه تبریز: مردم، حلالم کنید

  • کد خبر : 221037
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰:۲۸

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه مردم در انتخابات به تکلیف خود عمل کردند و اکنون وظیفه دولت است تا به وظایفش عمل کند، گفت: حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات وظیفه‌ دولت دوازدهم را سنگین‌تر کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه مردم در انتخابات به تکلیف خود عمل کردند و اکنون وظیفه دولت است تا به وظایفش عمل کند، گفت: حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات وظیفه‌ دولت دوازدهم را سنگین‌تر کرده است.

به گزارش ایسنا، آیت الله محسن مجتهدشبستری در نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: حضور باشکوه و بیش از ۴۰ میلیون نفری مردم در انتخابات، لبیک‌گویی به فرمایشات مقام معظم رهبری بوده که سبب یاس و ناامیدی دشمن شد.

وی با تقدیر از حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای، بیان کرد: از تمامی مردم و دست‌اندرکاران انتخابات همچون هیات اجرایی، هیات نظارت، بازرسان، صدا و سیما و … کمال قدردانی را دارم.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه آرزوی موفقیت دولت دوازدهم را دارم، خاطرنشان کرد: امیدوارم دولت بتواند مشکلات مردم از قبیل بیکاری، اقتصادی و فرهنگی را رفع کند؛ همچنین دولت باید به تمامی وعده‌های انتخاباتی خود عمل کرده و مطالبات مردم را پیگیری کند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات توسط شورای نگهبان تایید شده است، خاطرنشان کرد: البته گویا تخلفاتی در انتخابات به ویژه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا رخ داده که باید بررسی شوند. معتقدم بخشی از این تخلفات به نقص قانون بازمی‌گردد؛ تایید صلاحیت‌ها نباید فله‌ای انجام شود و اصلاح قانون تایید صلاحیت‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

امام جمعه تبریز با اشاره به جنایات رژیم بحرین علیه مردم این کشور، گفت: شیخ عیسی قاسم، فقیه مجاهد است که مردم را رهبری کرده و به تظاهرات مسالمت‌آمیز دعوت می‌کند؛ اما دولت آل خلیفه این موضوع را برنمی‌تابد و دست به جنایت و وحشی‌گری می‌زند.

وی ادامه داد: رژیم مستکبر آل خلیفه از سال گذشته با سلب تابعیت، به دنبال تبعید شیخ عیسی قاسم بود که مردم با تحصن در اطراف خانه این عالم از این کار ممانعت ‌می‌کردند که متاسفانه بعد از سفر ترامپ به عربستان، رژیم آل خلیفه با یورش وحشیانه به منزل شیخ عیسی قاسم، پنج نفر را شهید، ۱۰۰ نفر را مجروح و این عالم را ربودند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: ما نمازگزاران، این حرکت رژیم آل خلیفه را محکوم می‌کنیم و از مجامع بین‌المللی که با کمال وقاحت در ظاهر دم از دموکراسی می‌زنند، می‌خواهیم در مقابل این جنایات و کار رژیم بحرین سکوت نکرده و به درخواست یک و نیم میلیارد مسلمان احترام بگذارند.

وی با بیان ابنکه ما خواستار آزادی بی قید و شرط شیخ عیسی قاسم هستیم، افزود: حمله به شیخ عیسی قاسم، حمله به شرافت و حیثیت مسلمانان بود که قلب شیعیان را جریحه‌دار کرد.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان و سرزمین‌های اشغالی، گفت: ترامپ در این سفر ائتلاف غربی _ عربی علیه مقاومت اسلامی تشکیل داد و بعد از گرفتن دلارهای عربستان به سمت سرزمین‌های اشغالی رفت تا رابطه‌اش را با رژیم صهیونیستی بهبود بخشد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مردم استان مرا حلال کنند، گفت: به واسطه مشکلات جسمانی از مظهر مقام معظم رهبری، تقاضای کناره‌گیری از مسئولیتم را کرده بودم که مورد اجابت واقع نشده بود اما با تشدید کسالت بنده، این درخواستم مورد اجابت ایشان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: موضوع رنجیدگی از مردم استان به هیچ وجه مطرح نیست، بلکه توصیه پزشکان بر این است که روی صندلی نماز بخوانم و این امر برای امام جمعه امکان‌پذیر نیست و عذر بنده موجه است؛ اگر قصوری بوده، اگر سخنانم گاها تند بود، حلالم کنید.

آیت الله مجتهدشبستری با بیان اینکه باید پیشتر با خانواده شهدا دیدار می‌کردم، بیان کرد: خانواده شهدا حق سنگینی بر گردن ما دارند.

وی تصریح کرد: بنده نماینده مردم استان در خبرگان رهبری هستم و به واسطه همین مسئولیت، بازهم به تبریز و استان بازگشته و با شما مردم دین‌دار دیدار‌ می‌کنم.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام محمد علی آل هاشم امامت نماز جمعه تبریز را برعهده خواهد داشت، بیان کرد: ایشان پیش از این در ارتش خدمت می‌کردند و روحانی انقلابی هستند که این مسئولیت خطیر برعهده ایشان خواهد بود؛ از مردم تبریز می‌خواهم بعد از این هم به صورت پرشور در نماز جمعه حاضر شوند.

گفتنی است، مراسم تودیع آیت الله مجتهد شبستری بعد از پایان نماز جمعه برگزار شد و مردم با سر دادن شعارهایی نظیر ” مجتهد شبستری پیرو خط رهبری؛ خدا نگهدار خدانگهدار” و ” ای حامی مستضعفان، ای عمار آذربایجان؛ خدانگهدار خدانگهدار، با آیت الله مجتهد شبستری وداع کردند.

آیت الله مجتهد شبستری ۲۲ سال امام جمعه تبریز بود که به دلیل مشکلات جسمانی، از این مسئولیت کناره گیری کرد و پس از این، حجت الاسلام محمد علی آل هاشم این مسئولیت را برعهده خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=221037

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر