2

مرزبندی شفاف با شبکه‌های متزلزل فتنه و جریان انحرافی

  • کد خبر : 10018
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۸

طلایی‌نیک با بیان این‌که همه نهادهای حاکمیتی و غیرحاکمیتی برای کارکردهای مطلوب به فضای باثبات نیاز دارند، اظهار کرد: بداخلاقی و سودجویی سیاسی از محرک‌های اصلی بی‌ثباتی در فضای عمومی است.وی با اشاره به این‌که بداخلاقی و سودجویی فزآینده سیاسی از چالش‌های مخرب در ثبات ملی است، افزود: اخلاق وپرهیز سودجویی سیاسی در فضای سیاسی […]

طلایی‌نیک با بیان این‌که همه نهادهای حاکمیتی و غیرحاکمیتی برای کارکردهای مطلوب به فضای باثبات نیاز دارند، اظهار کرد: بداخلاقی و سودجویی سیاسی از محرک‌های اصلی بی‌ثباتی در فضای عمومی است.وی با اشاره به این‌که بداخلاقی و سودجویی فزآینده سیاسی از چالش‌های مخرب در ثبات ملی است، افزود: اخلاق وپرهیز سودجویی سیاسی در فضای سیاسی ایران کم‌رنگ شده است و برای تحکیم ثبات در فضای سیاسی و ملی می‌توان با اتکا به قانون، اخلاق و به ویژه رهنمودهای صریح و راهگشای رهبر انقلاب عمل کرد.

این کارشناس مسائل راهبردی با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری در یک سال اخیر دقیق‌ترین و بیشترین گفتمان راهبردی و کاربردی برای اتکا به اخلاق و ارزش‌ها در سیاست را داشته‌اند، تصریح کرد: تذاکرات صریح و قاطع رهبر انقلاب در آشکار و نهان برای اتکا به قانون و به ویژه اخلاق و خدامحوری در سیاست در یک سال اخیر بسیار برجسته بوده است.

وی با بیان این‌که با بداخلاقی و سودجویی سیاسی فزآینده، کشور به فرصت‌سوزی گرفتار می‌شود، گفت: ایران از موقعیت خاص تاریخی در برخورداری از ظرفیت‌های متنوع داخلی و تحولات مساعد منطقه‌ای و جهانی برخوردار شده است که کم‌توجهی به ثبات ملی، به اغتنام فرصت‌های منطقه‌ای و بارور شدن ظرفیت‌های تاریخی و داخلی آسیب می‌زند.

طلایی‌نیک اظهار کرد: مردم از یکایک مسئولان و گروه‌های مرجع در حوزه سیاست و افکار عمومی انتظار اخلاق‌مداری و التزام به ارزش‌ها و همچنین عمل به تذاکرات صریح ولی فقیه را دارند، بنابراین با غلبه تکلیف‌گرایی بر منفعت‌گرایی شخصی و سیاسی، ثبات و پیشرفت ملی جهش خواهد یافت.

این نماینده سابق مجلس گفت: اقتضائات داخلی و خارجی ایران بر مبنای ظرفیت‌ها و فرصت‌ها، اهتمام برای جهش در پیشرفت‌های متوازن را ایجاب می‌کند و برای نیل به جهش در پیشرفت باید از پشتوانه‌ی ثبات ملی برخوردار بود.

وی با اشاره به ابتکارات اخیر مقام معظم رهبری مانند تشکیل هیات حل اختلافات قوای سه‌گانه و رهنمودهای صریح برای اخلاق سیاسی و مدیریتی، افزود: این اقدامات نشان دهنده اهتمام نظام برای ثبات ملی است.

این کارشناس مسائل راهبردی ادامه داد: مرزبندی شفاف با شبکه‌های متزلزل فتنه و جریان انحرافی و ایستادگی قاطع در برابر ترفندها و توطئه‌های خارجی توام با اخلاق‌گرایی در سیاست از عوامل اصلی برای ثبات و جهش پیشرفت ملی است، پس نباید با التزام به برخی از تعهدات قانونی و اخلاقی و نادیده گرفتن برخی دیگر از تکالیف و الزامات قانونی و اخلاقی به سودجویی سیاسی روی آوریم.

طلایی‌نیک با بیان این‌که با کمرنگ شدن بداخلاقی و سودجویی سیاسی به طور طبیعی به ثبات و جهش پیشرفت ملی کمک می‌شود، خاطر نشان کرد: بسیاری از نخبگان دینی و اجتماعی در برابر بداخلاقی‌ها و سودجویی‌های سیاسی شکیبایی اتخاذ کرده‌اند؛ اما مردم و نخبگان دینی و اجتماعی در صورت تداوم بداخلاقی‌ها و سودجویی‌های سیاسی در فرصت مناسب واکنش جدی نشان می‌دهند.

وی افزود: نباید برخی دلسوزان انقلاب و نظام مشی افشاگری را به جای روشنگری اتخاذ کنند، چون روشنگری با اتکا به شجاعت، انصاف و حدود شرعی و اخلاق برای رشد و سالم‌سازی جامعه و مقابله با فتنه‌ها و انحرافات بسیار ضروری است.

طلایی‌نیک در پایان گفت: با کمرنگ شدن معیارهای اخلاقی و شرعی و خدامحوری به جای روشنگری‌های سازنده، افشاگری‌های مخرب به بی‌ثباتی ملی دامن می‌زند/ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=10018

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر