3

امروز همه شرایط برای کار هدفمند، عالمانه و هم‌افزا مهیا است

  • کد خبر : 10041
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۸

محمود احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه امروز همه شرایط برای کار هدفمند، عالمانه و هم‌افزا مهیا است، تصریح کرد: ایران به لحاظ منابع مالی هیچ کمبودی ندارد البته احتکار منابع در بعضی بخش‌ها وجود دارد محمود احمدی‌نژاد رئیس‌‌جمهور صبح امروز (شنبه) طی سخنانی در مراسم معارفه وزیر صنعت، تجارت و بازرگانی که در ساختمان شماره […]

محمود احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه امروز همه شرایط برای کار هدفمند، عالمانه و هم‌افزا مهیا است، تصریح کرد: ایران به لحاظ منابع مالی هیچ کمبودی ندارد البته احتکار منابع در بعضی بخش‌ها وجود دارد

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌‌جمهور صبح امروز (شنبه) طی سخنانی در مراسم معارفه وزیر صنعت، تجارت و بازرگانی که در ساختمان شماره یک وزارت بازرگانی سابق برگزار شد، اظهار داشت: در گذشته تمامی کارها توسط دولت صورت می‌گرفت ولی با تغییر این ذهنیت و اصل خصوصی‌سازی تحول بزرگی در مدیریت امور اقتصادی و تجاری کشور صورت گرفته که همین امر باعث شده است بخش خصوصی نسبت به سالیان گذشته فعال‌تر شود و از سوی دیگر مردم تمام کارها را انجام دهند.

# وجود احتکار منابع در بعضی از بخش‌ها

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه امروز همه شرایط برای کار هدفمند، عالمانه و هم‌افزا مهیا است، تصریح کرد: ایران به لحاظ منابع مالی هیچ کمبودی ندارد البته احتکار منابع در بعضی بخش‌ها وجود دارد به طوری که کسانی پول را می‌گیرند و منابع را به بانک‌ها بر نمی‌گردانند که در این زمینه دولت و فعالان اقتصادی می‌توانند هرکدام به نوبه خود نقش به‌سزایی در اصلاح آن ایفا کنند.

وی در ادامه تغییر سیستم بانکی را از مهمترین اولویت‌های کاری دولت در این راستا برشمرد و گفت: دولت به دنبال آن است تا توزیع منابع مالی را از حالت رانتی خارج کند که در این راستا فعالان اقتصادی می‌توانند کمک شایانی به دولت کنند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه تمام فعالان اقتصادی در هر جا که هستند باید احساس کنند که برای یک هدف کار می‌کنند، افزود: اگر فعالان اقتصادی منافع خود را در چارچوب منافع ملی برنامه‌ریزی کنند مطمئن باشید که همه سود خواهند کرد و این روحیه باید همگانی شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز باید تلاش کنیم تا هر حرکتی که شروع می‌شود با سرعت بالاتر و شتاب بیشتر عملیاتی شود، اظهار داشت: امروز قوانین خوبی به لحاظ حقوقی در بخش تجارت و صنعت وجود دارد که پشتوانه خوبی محسوب می‌شود زیرا اقتصاد یک مجموعه‌ای است که به پشتوانه قوی نیازمند است.

وی تصریح کرد: امروز نیاز کشور تنها خدمت است و برای ساختن ایران نیازمند کار عالمانه، هدفمند و هم‌افزا هستیم که این امر بر عهده ملت ایران است.

# قالب فکری برخی افراد در کشور بدتر از تحریم دشمنان است

احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته علیه کشورمان از سوی برخی کشورهای غربی، گفت: امروز دشمن ما را تحریم کرده است اما بعضی وقت‌ها بدتر از تحریم دشمن، قالب‌های فکری برخی افراد در کشور است که باید این قالب‌ها شکسته شود و به سمت جلو حرکت کنیم.

# امروز زمان احیای فرهنگ و ارزش‌های به حاشیه‌رانده شده ایرانی است

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: استعمارگران ۱۵۰ سال، فرهنگ و بسیاری از ارزش‌های ما را تخریب و به حاشیه بردند و امروز زمان آن است که این ارزش‌ها احیاء شود.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کرد تا فرهنگ ایرانی جایگاه خود را همچون گذشته پیدا کند، افزود: ایرانیان در طول تاریخ مردمانی اجتماعی بودند و برای آبادانی ایران و اعتلای انسانیت و عدالت، کار کردند که باید تلاش شود این روحیه حفظ و همگانی شود که فعالان اقتصادی و تجاری در این امر می توانند نقش بسزایی را ایفا کنند.

احمدی‌نژاد برداشتن موانع از فضای اقتصاد کشور را یکی دیگر از برنامه‌های دولت دهم عنوان کرد و گفت: در قانون برنامه به بازنگری در مجوزها اشاره شده که باید این موضوع با گفت‌وگو و بحث صورت گیرد و دولت در این راستا آماده هر گونه همکاری با فعالان اقتصادی است.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود خدمت خالصانه به مردم را بالاترین عرفان و معرفت الهی دانست که به انسان هدیه شده است.

# امکان تفکیک وزارتخانه‌های ادغامی بیست سال دیگر

وی با اشاره به ادغام دو وزارتخانه صنایع و معادن و بازرگانی، یادآور شد: ممکن است بیست سال دیگر افرادی این ادغام را هم تفکیک کنند اما امروز بر اساس شرایط کشور تصمیم گرفته شد تا این کار صورت گیرد.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه با ادغام این دو وزارتخانه، کار وزارتخانه جدید سخت‌تر شده است ابراز امیدواری کرد که وزیر جدید که از مدیران دلسوز کشور به حساب می‌آید بتواند با استفاده از همه ظرفیت‌ها این وزارتخانه را اداره کند.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور در این مراسم حکم مهدی غضنفری را به عنوان وزیر جدید صنعت، تجارت و بازرگانی به وی اعطا کرد.

محرابیان وزیر سابق وزارت صنایع و معادن نیز در سخنانی گزارشی در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته در وزارتخانه تحت مدیریت خود ارائه کرد.

غضنفری وزیر صنعت، تجارت و بازرگانی نیز بعد از سخنان رئیس‌جمهور در سخنانی به مهمترین برنامه‌های خود برای پیشرفت وزارتخانه متبوع خود اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=10041

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر