2

اولین خودروی بدون راننده با موفقیت آزمایش شد

  • کد خبر : 100600
  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۲

شبکه تلویزیونی یورونیوز گزارش داد: رانندگی بدون دخالت راننده ممکن شده است. در نمایشگاه خودرو فرانکفورت آلمان، شرکت بنز خودرویی را معرفی کرده است که قادر است صد کیلومتر راه را بدون مداخله راننده طی کند. به این ترتیب فنآوری خودروهای بدون راننده بدست آمده اما تولید این نوع خودروها هنوز بسیار پرهزینه است و برای استفاده از آن باید چند سال انتظار کشید.

به گزارش انتخاب،کارلوس گوسن از مدیران شرکت رنو نیسان می گوید: طراحی خودروهای بدون راننده به چندین فناوری وابسته است که از برخی از آنها هم اکنون نیز استفاده می شود. از این فناوری ها در برخی از مدل های خودرهایی که ما تولید می کنیم استفاده می شود. اما برای ساخت خودرویی کاملا خودکار به نظر من سال دو هزار و بیست تاریخی کاملا منطقی است.

گزارش می افزاید: در حال حاضر خودروهای فراوانی ساخته شده است که می توانند به صورت کاملا خودکار توقف یا مسیر را پیدا کنند. اکنون باید رانندگان متقاعد شوند که رانندگی بدون دست زدن به فرمان، بی خطر است.

ابرهارد کاوس، مهندس شرکت مرسدس بنز می گوید: حسگر های رادار در سپرها نصب شده اند. دوربین های مخفی نیز در نزدیکی آینه داخل کار گذاشته شده اند. رایانه ای نیز وجود دارد که همه اطلاعات را پردازش می کند. ما متقاعد شده ایم که فنآوری در مقایسه با انسان اشتباهات کمتری مرتکب می شود.

در پایان این گزارش آماده است: به گفته طراحان خودروهای بدون راننده، علاوه بر اینکه این خودروها از انسان ها مسئولانه تر عمل می کنند، از چراغ قرمز عبور نمی کنند و افراد پیاده را زیر نمی گیرند، به علت رعایت کامل قوانین رانندگی، باعث می شوند راهبندان ها در خیابان ها و جاده ها کاهش یابد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=100600

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر