1

بحران مالی در اروپا و منطقه یورو و بدهی های سرسام آور یونان

  • کد خبر : 10239
  • ۳۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۹:۵۳

یک نظرسنجی نشان می دهد که مردم آلمان و فرانسه به رهبران خود برای حل بحران مالی منطقه یورو اعتمادی ندارند و این بی اعتمادی می تواند بحران مالی در منطقه یورو را با ابعاد جدیدی روبرو کند. به گزارش خبرگزاری مهر، بحران مالی که در اروپا و منطقه یورو با بدهی های سرسام آور […]

یک نظرسنجی نشان می دهد که مردم آلمان و فرانسه به رهبران خود برای حل بحران مالی منطقه یورو اعتمادی ندارند و این بی اعتمادی می تواند بحران مالی در منطقه یورو را با ابعاد جدیدی روبرو کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بحران مالی که در اروپا و منطقه یورو با بدهی های سرسام آور یونان آغاز شده امروز ابعاد و دامنه گسترده ای را به خود گرفته تا جایی که ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، ایرلند، انگلیس و حتی فرانسه را هم در خود فرو برده است.

بیکاری ، بی اعتمادی نسبت به آینده، اقتصاد پیر و نبود پویایی در اقتصاد این منطقه و همچنین پیوستگی بیش از حد آن با اقتصاد بحران زده آمریکا سبب شده تا چشم انداز روشن و شفافی برای حل این بحران در آینده نزدیک متصور نباشد.

بی اعتمادی مردم دو قطب اقتصادی منطقه یورو یعنی فرانسوی ها و آلمانی ها به رهبران سیاسی خود در حل این معضلات سبب شده است تا بدبینی ها به حل فوری این بحران اقتصادی بیش از پیش افزایش یابد.

بر اساس این نظرسنجی که روز جمعه منتشر شده سه چهارم آلمانی ها تلاشهای آنجلا مرکل برای حل مشکلات منطقه یورو را تایید نمی کنند و تعداد کمی از شهروندان این کشوردرباره بحران مالی اطلاعات دارند.

این نظرسنجی ازهزار و یک نفر و از سوی شبکه ARD آلمان صورت گرفته نشان می دهد که سه چهارم آلمانی ها یا اصلاً اعتمادی به مرکل ندارند یا اینکه اعتماد زیادی به رهبری او در حل بحران منطقه یورو ندارند و تنها ۲۲ درصد بر این باورند که او توانایی برخورد با این معضل را دارد.

از بین کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند اعتمادها به نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه برای حل بحران مالی اروپا حتی کمتر از مرکل است و ۸۳ درصد بر این باورند که وی فاقد توانایی برای حل بحران است و تنها ۱۵ درصد او را تایید می کند.

در واقع به نظر می رسد فرانسوی ها بیش از آنکه به رهبر خود اعتماد داشته باشند به مرکل اعتقاد دارند و در نظر سنجی که پنجشنبه گذشته در فرانسه انجام شد، ۴۶ درصد مرکل را صاحب توان برای حل بحران عنوان کردند در حالی که میزان اعتماد به توانمندی سارکوزی ۳۳ درصد بوده است.

سی ان ان در گزارشی درباره آینده و چشم انداز حل بحران مالی اروپا می نویسد: رهبران اروپایی تحت فشار شدید هستند تا راه حل بلند مدتی برای حل مسئله بدهی ها که آنها را به نقطه شکست کشانده پیدا کنند.

سی ان ان می نویسد: با وجود چالشهای فوق العاده و گزینه های ناخوشایندی که برای اروپایی ها وجود دارد، تعداد کمی از تحلیلگران انتظار دارند که در آینده نزدیک تغییرات با معنی به وجود آورد.

“کارل واینبرگ” یک اقتصاددان اروپایی می گوید:هیچ چشم اندازی برای حل بحران یورو وجود ندارد و تا زمانی که تصور می شود بازارها به بی ثبات بودن و نوسان خود ادامه خواهند داد.

برخی تحلیلگران معتقدند که اروپا برای خروج از این بحران می تواند شیوه اداره بلوک را تغییر دهد.

وب سایت Daily Beast  در این باره می نویسد: اتحادیه اروپا باید به فدرالیسم آمریکا نگاه کند، جایی که مسئله بدهی های یک ایالت هرگز تهدیدی برای کل ایالات متحده تلقی نمی شود.

در این تحلیل آمده است : چرا اروپا نمی تواند شبیه به آمریکا باشد. در آنجا مثلاً مشکلات بدهی مثلاً ایلینویز یا کالیفرنیا هرگز کل آمریکا را تهدید نمی کند. چرا در اروپا اینگونه نیست در اینجا یک کشور کوچک به نام یونان مشکلات بدهی خود را بر کل اروپا تحمیل کرده، ایتالیا را احاطه کرده و شکافهایی را در فرانسه و آلمان ایجاد کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=10239

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر